11 plattor som betytt allra mest för er genom åren
- bootsy
- Medlem+++
Stjärna i kanten!Bean skrev:Ja dä va Verdine White som gjorde dä dä!bootsy skrev:Jag gillar verkligen World Machine. Men tycker också att True Colours är jävligt bra. Standing in the light är en dark horse - rolig för att den producerades av en annan helt fantastisk basist. Stilpoäng till den som vet!Geddy_Lee skrev: Personligen tycker jag nog Running in the Family är deras bästa.
Fast jag lyssnar mer på trummisen, Philip Gould än på Mark King.
- bootsy
- Medlem+++
"Rokkin to de iist, rokkin to de left, siiis de göl dätt ai lav best - siiis ma tälllähässii lässii"....Geddy_Lee skrev:Nee...TDHP skrev: "What happend now, I say to you, who are you, oh Falcon Eddie.. Muahahaha!"
"Vat häppent na-ao I säj to jo-o"
Det komiska är att jag har ju en fd granne som är finne och musiker.
Han pratar lika bra engelska som Remu.
eller
"tojotojotojotojovånna däänce
tojotojotojotojovånna däänce
tojotojotojo - tojovånna dää-hä-häänce"
Voi, perkele! Vilka snubbar! KLART jag e avis på tishan!
(Finns rätt balla klipp me Hurriganes på youtube!)
Upptäckte att jag redan HAR skrivit en lista i trådens begynnelse, hahahahaha. Och där var inte Never mind the bollocks med alls. Puckat...bootsy skrev:Jag klarade mig på 33. Men missade iofs både Bollocks, Princes Dirty Mind och Stevies Innervisions.Johannes skrev: Funderar på om man själv skulle sätta ihop en lista men ELVA plattor? Behöver man mer än Never mind the bollocks?
- Geddan
- VIP medlem
Och på 1½ år har vi inte ens diskuterat Cisse´s (R.I.P) basspel.dereborn skrev: Voi, perkele! Vilka snubbar! KLART jag e avis på tishan!
(Finns rätt balla klipp me Hurriganes på youtube!)
Har nog inte lyssnat på dem i vuxen ålder och egentligen reflekterat över vad karln gjorde med sin basse.

Vet att han hade en rejält sliten P-bas på nå´n bild från POSTER som hängde i pojkrummet.

Och här med matching headstock?! ÄR det en Fender verkligen?!
EDIT: Upptäckte förresten att plattan heter 25 Golden Greats. Inget annat!
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- TDHP
- Forumvärd
Geddy/ 25! Javisst! Var ett tag sen man hade den på spelaren!
Gillar ni finsk råckenråll så måste jag tipsa om mina polare i Doctors Order! Har gigat ihop med dem ett par gånger och haft dem på Custom Bike Show! Remu låter som en infödd engelsman i jämförelse! Man älskar eller hatar dem! http://netti.nic.fi/~docorder/ Enjoy!
Har nån mot förmodan missat Sleepy Sleepers (som senare blev Leningrad Cowboys) så är dom att rekommendera om man gillar crazyrock på finska! Fattar inte ett ord, men det är kul!
Gillar ni finsk råckenråll så måste jag tipsa om mina polare i Doctors Order! Har gigat ihop med dem ett par gånger och haft dem på Custom Bike Show! Remu låter som en infödd engelsman i jämförelse! Man älskar eller hatar dem! http://netti.nic.fi/~docorder/ Enjoy!
Har nån mot förmodan missat Sleepy Sleepers (som senare blev Leningrad Cowboys) så är dom att rekommendera om man gillar crazyrock på finska! Fattar inte ett ord, men det är kul!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP
Resten är bara för att det är kul!

TDHP
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
OK Förlåt, återkommer när ni alla ligger på sjukhuset och käkar koncentrerad ärtsoppa genom en slang!ferm skrev:För att kunna det måste man ha växt upp. Inte hålla på att växa uppyohan skrev:Ämnet var väl "elva plattor som betytt mest för er under er musikaliska uppväxt"?the_great_alfonzo skrev:De första Red hot skivorna har nog gjort en hel del, då Flea länge var min absoluta idol, och dessutom anledningen till att jag började spela bas!! Sen är Antipop och Frizzle Fry jäkligt viktiga också, då det var dom som fick mej att börja lyssna på Primus, och sen systematic chaos, som tog mej ett steg längre in i metalvärlden! Organic är bra betydelsefull för mej den med, då det liksom var iochmed den jag började lyssna på FK, dessutom är den jäääääääävligt bra!!
- ferm
- Medlem++
Tänker du växa så sakta?the_great_alfonzo skrev:OK Förlåt, återkommer när ni alla ligger på sjukhuset och käkar koncentrerad ärtsoppa genom en slang!ferm skrev:För att kunna det måste man ha växt upp. Inte hålla på att växa uppyohan skrev:Ämnet var väl "elva plattor som betytt mest för er under er musikaliska uppväxt"?the_great_alfonzo skrev:De första Red hot skivorna har nog gjort en hel del, då Flea länge var min absoluta idol, och dessutom anledningen till att jag började spela bas!! Sen är Antipop och Frizzle Fry jäkligt viktiga också, då det var dom som fick mej att börja lyssna på Primus, och sen systematic chaos, som tog mej ett steg längre in i metalvärlden! Organic är bra betydelsefull för mej den med, då det liksom var iochmed den jag började lyssna på FK, dessutom är den jäääääääävligt bra!!
För många basar är inte nog
- Klopper
- Hedersmedlem
Han är bara 14 månader!ferm skrev:Tänker du växa så sakta?the_great_alfonzo skrev:OK Förlåt, återkommer när ni alla ligger på sjukhuset och käkar koncentrerad ärtsoppa genom en slang!ferm skrev:För att kunna det måste man ha växt upp. Inte hålla på att växa uppyohan skrev:Ämnet var väl "elva plattor som betytt mest för er under er musikaliska uppväxt"?the_great_alfonzo skrev:De första Red hot skivorna har nog gjort en hel del, då Flea länge var min absoluta idol, och dessutom anledningen till att jag började spela bas!! Sen är Antipop och Frizzle Fry jäkligt viktiga också, då det var dom som fick mej att börja lyssna på Primus, och sen systematic chaos, som tog mej ett steg längre in i metalvärlden! Organic är bra betydelsefull för mej den med, då det liksom var iochmed den jag började lyssna på FK, dessutom är den jäääääääävligt bra!!

"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!

Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
HAHAHAHAHAHAHA! Schack matt! Väl talat, Alfonzo.the_great_alfonzo skrev:OK Förlåt, återkommer när ni alla ligger på sjukhuset och käkar koncentrerad ärtsoppa genom en slang!ferm skrev:För att kunna det måste man ha växt upp. Inte hålla på att växa uppyohan skrev:Ämnet var väl "elva plattor som betytt mest för er under er musikaliska uppväxt"?the_great_alfonzo skrev:De första Red hot skivorna har nog gjort en hel del, då Flea länge var min absoluta idol, och dessutom anledningen till att jag började spela bas!! Sen är Antipop och Frizzle Fry jäkligt viktiga också, då det var dom som fick mej att börja lyssna på Primus, och sen systematic chaos, som tog mej ett steg längre in i metalvärlden! Organic är bra betydelsefull för mej den med, då det liksom var iochmed den jag började lyssna på FK, dessutom är den jäääääääävligt bra!!
- Klopper
- Hedersmedlem
- Punkster
- Medlem+++
Haha, varför upptäcker man alla såna här roliga trådar så sent?
Utan inbördes ordning....
Red Hot Chili Peppers - Californication Fick den i födelsedagspresent när jag fyllde 11. Det var då jag kom på att det var roligt med musik.
U2 - Boy Kan vara den bästa skivan någonsin
Led Zeppelin - Nr.4, Stairway to Heaven, Untitled eller whatever I stort sett hela min högstadietid tillbringades med Zeppelin i lurarna
Converge - Jane Doe Det mest brutala som någonsin spelats in. Skivan som fick mig att börja lyssna på hardcore
Death Cab For Cutie - Transatlanticism Skivan som fick mig att börja lyssna på softare musik igen
Mars Volta - Deloused in the comatorium Skivan som fick mig att inse att man kan va bra på sitt instrument och cool, samtidigt
The Clash - London Calling Behöver egentligen ingen närmare presentation
Niccokick - Awake fron the dead my dear best friend Sveriges coolaste undergroundband.
Coldplay - A rush of blood to the head Gillar man U2 så gillar man Coldplay
Isis - In the absence of truth Allt bra som jag tycker om på en och samma gång. Hardcore, flum, postrock, massa delay osv.
Tiger Lou - The Loyal Världens bästa One man band
Utan inbördes ordning....
Red Hot Chili Peppers - Californication Fick den i födelsedagspresent när jag fyllde 11. Det var då jag kom på att det var roligt med musik.
U2 - Boy Kan vara den bästa skivan någonsin
Led Zeppelin - Nr.4, Stairway to Heaven, Untitled eller whatever I stort sett hela min högstadietid tillbringades med Zeppelin i lurarna
Converge - Jane Doe Det mest brutala som någonsin spelats in. Skivan som fick mig att börja lyssna på hardcore
Death Cab For Cutie - Transatlanticism Skivan som fick mig att börja lyssna på softare musik igen
Mars Volta - Deloused in the comatorium Skivan som fick mig att inse att man kan va bra på sitt instrument och cool, samtidigt

The Clash - London Calling Behöver egentligen ingen närmare presentation
Niccokick - Awake fron the dead my dear best friend Sveriges coolaste undergroundband.
Coldplay - A rush of blood to the head Gillar man U2 så gillar man Coldplay
Isis - In the absence of truth Allt bra som jag tycker om på en och samma gång. Hardcore, flum, postrock, massa delay osv.
Tiger Lou - The Loyal Världens bästa One man band
/Linus
- Prata Bas Stal Min Fritid
- Medlem+
hm...jag går efter min skivsamlingt..vilka skivor som har spelats mest under åren:
Rigmor Gustafsson - In light of day
John Coltrane - Blue train
Björk - Homogenic
Led Zep - 1
Led Zep - 3
Natacha Atlas - Diaspora
John Scofield - A go go
Sting - Ten Summon tales
Den Fule - Skalv
Sade - the best of sade
The doors - Strange days
...de finns så klart fler..
men man får ju gå efter reglerna
Rigmor Gustafsson - In light of day
John Coltrane - Blue train
Björk - Homogenic
Led Zep - 1
Led Zep - 3
Natacha Atlas - Diaspora
John Scofield - A go go
Sting - Ten Summon tales
Den Fule - Skalv
Sade - the best of sade
The doors - Strange days
...de finns så klart fler..

- Simon Andersson
- Medlem++
- Geddan
- VIP medlem
Whitesnake "Ready an´Willing

Rush "Moving Pictures"

Donald Fagen "The Nightfly"

Gino Vannelli "Nightwalker"

Hurriganes "Roadrunner"

Sweet "Strung Up"

Deep Purple "Machine Head"

Marillion "Script for a Jesters Tear"

Mats Ronander "Tokig"

Saga "In Transit"

The Clash s/t

Nästan på listan:

Band som borde varit representerade är: U2, KISS, Status Quo och Queen....och säkert ett par till.
Men jag har inte fullt ut EN platta att relatera dem till.

Rush "Moving Pictures"

Donald Fagen "The Nightfly"

Gino Vannelli "Nightwalker"

Hurriganes "Roadrunner"

Sweet "Strung Up"

Deep Purple "Machine Head"

Marillion "Script for a Jesters Tear"

Mats Ronander "Tokig"

Saga "In Transit"

The Clash s/t

Nästan på listan:

Band som borde varit representerade är: U2, KISS, Status Quo och Queen....och säkert ett par till.
Men jag har inte fullt ut EN platta att relatera dem till.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
-
- Medlem++
Accept - Nån Best-of platta som fick mig att börja lyssna på hårdrock
Scorpions - Också nån Best of..
Iron Maiden - Brave New World
Metallica - Kill em All
Metallica - Ride the Lightning
AC/DC - Ballbreaker
Offspring - Americana
Offspring - Conspiracy of one
Hammerfall - Chrimson thunder
Backyard Babies - Independent Days
W.A.S.P - W.A.S.P
Scorpions - Också nån Best of..
Iron Maiden - Brave New World
Metallica - Kill em All
Metallica - Ride the Lightning
AC/DC - Ballbreaker
Offspring - Americana
Offspring - Conspiracy of one
Hammerfall - Chrimson thunder
Backyard Babies - Independent Days
W.A.S.P - W.A.S.P
Dödsthrash från småland
http://www.facebook.com/DethroneSWE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dethroneswe.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/DethroneSWE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dethroneswe.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- durito
- VIP medlem
skojigt värre!
pearl jam - ten
pearl jam - vs
pearl jam - no code
pearl jam - yeild
nirvana - nevermind
soundgarden - superunknown
ebba grön - we're only in it for the drugs
stone temple pilots - core
bob dylan - desire
neil young - harvest moon
thin lizzy - live & dangerous
..och typ 10 till... minst...

pearl jam - ten
pearl jam - vs
pearl jam - no code
pearl jam - yeild
nirvana - nevermind
bob dylan - desire

- Geddan
- VIP medlem
Fasen va bred du är!!durito skrev:skojigt värre!![]()
pearl jam - ten
pearl jam - vs
pearl jam - no code
pearl jam - yeild
nirvana - nevermind
bob dylan - desire