bootsy skrev:
Du svarar ju själv - vad gäller kultur, städer och skönhetsupplevelse är Kalifornien överlägset. Men Miami är coolt och stränderna är sköna.
Jo, jag kan tänka mig det.
Men det brukar oftast vara billigare resor till Florida/Miami + att det ligger närmare...
Busta B skrev:Aha, kan man glida runt sicilien i ett lokaltåg? Skall till taormina på sydöstra sicilien i början av juni. Tar det lång tid med tåget till palermo? Dyrt? Andra besökstips/saker att göra/äta runt taormina?
Annars får jag tipsa om cykelsemester! Det är ett grymt bra sätt att ta sig runt, se saker och träffa folk. Cyklade för 2 år sen från götet ner till kroatien på en månad, flyg hem. Otrolig upplevelse.
basic skrev:eller... till Säffle..... å ta en fika.
Ska nästan till Säffle i sommar.. Eller eg Åmål. Va uppe o vände i Säffle för två år sen i jakt efter is... McDonalds e alltid ett säkert kort o generösa med isen.. (Symbolisk peng, typ 20 SEK för 10-30liter is) Inte i Säffle.. Där fick vi totalnobb. På Quality Hotell bjöd portier oss till all is som fanns i ismaskinen.. gratis!!
bootsy skrev:
Du svarar ju själv - vad gäller kultur, städer och skönhetsupplevelse är Kalifornien överlägset. Men Miami är coolt och stränderna är sköna.
Men det brukar oftast vara billigare resor till Florida/Miami + att det ligger närmare...
Jag säger bara; Vegas, baby!!!
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
bootsy skrev:
bootsy skrev:
Är lite småsugen på några dagar i Krakow till sommaren, men vi får väl se vad plånboken tillåter.
Det blir iaf trädgårdsarbete vid föräldrarnas nya hus utanför Halmstad, det är jag ganska säker på. Dessutom lagom avstånd till beachen.
Man måste ju förvalta det framtida arvet i vilket fall.
Sunken skrev:Är lite småsugen på några dagar i Krakow till sommaren, men vi får väl se vad plånboken tillåter.
Det blir iaf trädgårdsarbete vid föräldrarnas nya hus utanför Halmstad, det är jag ganska säker på. Dessutom lagom avstånd till beachen.
Man måste ju förvalta det framtida arvet i vilket fall.
blackparkas skrev:Ingen som är sugen på pratabasresa till London?
Skulle kunna bli ruskigt kul!
Aningen svårt att genomföra kanske.
Men varför inte en 24-timmars Ålandsresa?
Billigt och enkelt. Många av båtarna kan man dessutom parkera bilen på medan man åker. Sticka fre kväll, tillbaks i Sthlm lör em tex!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! TDHP
Billigt och enkelt. Många av båtarna kan man dessutom parkera bilen på medan man åker. Sticka fre kväll, tillbaks i Sthlm lör em tex!
Hehe, tänkte London var lite kulare, då blev det inte bara dricka öl och köpa billig sprit på båten....
London KAN vara väldigt enkelt att genomföra, men är man 25 pers (vilket jag tvivlar på att vi skulle bli) så är det klart det blir lite roddigt.
Resan är ju en baggis att boka, men boendet är lite värre, alla brukar inte nöja sig med "dorms" utan vill ha hotell etc så.. ja...
Hehe, tänkte London var lite kulare, då blev det inte bara dricka öl och köpa billig sprit på båten....
London KAN vara väldigt enkelt att genomföra, men är man 25 pers (vilket jag tvivlar på att vi skulle bli) så är det klart det blir lite roddigt.
Resan är ju en baggis att boka, men boendet är lite värre, alla brukar inte nöja sig med "dorms" utan vill ha hotell etc så.. ja...
Ja, det är det jag menar. Jag betvivlar inte att tex du och jag skulle trivas på ungefär samma ställen men vi är ju en ruskigt salig blandning folk här så det skulle nog i slutändan bli 3-4-5 grupper av folk på olika hotell och med olika intressen osv. Ålandsresan kostar dessutom en 10-del av en Londontripp! Man kunde ju även boka ett konferensrum och göra nåt "vettigt" ett par timmar på lördan också!
bootsy skrev:
Jag säger bara; Vegas, baby!!!
Kultur? Stränder?
Neee... Men en jäkla massa annat!
Jag ska defenitivt tillbaka!
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
TDHP skrev:
Ja, det är det jag menar. Jag betvivlar inte att tex du och jag skulle trivas på ungefär samma ställen men vi är ju en ruskigt salig blandning folk här så det skulle nog i slutändan bli 3-4-5 grupper av folk på olika hotell och med olika intressen osv. Ålandsresan kostar dessutom en 10-del av en Londontripp! Man kunde ju även boka ett konferensrum och göra nåt "vettigt" ett par timmar på lördan också!
Det ena utesluter naturligtvis inte det andra.
Svårt att kika på schyssta basar på Ålandsfärjan, är väl bara Ibanez och Yamaha dansbandsbasisterna lirar på va?
Nej men ponera att man skulle åka till London...
Hur många skulle det vara innan det var färdigt som faktiskt åkte?
5-10 st?
Det är ju fullt genomförbart.
Man skulle ju kunna boka gruppresa på tex Rock at Sea i höst.
Dexter har väl lite med den att göra tror jag?
Han mixade iaf monitor på en av scenerna sist!
Kunde ju vara kul att bara göra en umgängestripp menar jag.
(Jag åker nog iof på RaS ändå, kul båt!)
TDHP skrev:Man skulle ju kunna boka gruppresa på tex Rock at Sea i höst.
TDHP skrev:Man skulle ju kunna boka gruppresa på tex Rock at Sea i höst.