Sida 1 av 1

Jag är lite väl upprörd jag vet...

Postat: fre 18 jul 2008, 15:19
av blackparkas
... men jag beställde ett pedalbord inkl strömförsörjning från ett svenskt företag i söndags, betalade med paypal direkt och bordet kom fram i tisdags.
Idag när jag skulle hämta ut det (har varit på semester) så på första försöket så har Ica problem med datorn och kan inte lämna ut paketet.
Andra försöket så vill de ha betalt 1300 spänn, för ett bord som jag redan betalt!?!?

WTF!!?!?


Jag behöver bordet omgående och har inte lust att jiddra om något sån´t här.
Har man en paypaltjänst så tycker jag att man får se till att det funkar.


Jag är riktigt otroligt cp-arg om jag ska vara ärlig, även om jag vet att det är att överreagera, men Stonecastle svarar inte i telefon heller, vilket gör att man inte blir mindre irriterad...!!!!


!"#/(¤%&¤#/¤%&%¤/(%¤&/(%¤&/&&%#%#&%#¤!¤#½!#!¤&%"&%%¤% €££$£@€£@$€$£€£


Tillägg:
Kan nämna att jag fick tag på nå´n nu och de var på helt fel plats etc etc.
Kul.


Jag vet att jag överdriver men just idag var det här riktigt irriterande!!!

Postat: fre 18 jul 2008, 15:48
av Mr Praline
Stå på dig!

EDIT: 700 inlägg, woot!

Postat: fre 18 jul 2008, 16:21
av blackparkas
Har haft ytterligare kontakt med företaget nu och det verkar kunna lösa sig snabbare än väntat.
Ev.

Företaget har satt fel lapp på paketet, vilket gör att posten/Ica inte får lämna ut paketet eftersom det står att det inte är betalt. Företaget måste reklamera det hela och sedan vet jag inte hur det går...
Ska iväg för 3:e gången nu till Ica och kolla...


Hur som helst trots lite tveksamhet från start så verkar det som sagt som att företaget är väldigt mån att det ska lösa sig. Han gick in på ett internetcafé för att reklamera då man tydligen inte kan göra det via Postens företagscenter....

Kontenta hittills:
En del är slarviga, och Posten är dumma i huvudet.

Postat: fre 18 jul 2008, 16:46
av Liten
Du har det fortfarande ganska smärtfritt..
Jag letade igenom 3 postkontor innan dom hittade min hemmabio-duk.. inte ett paket man "tappar bort" kan man tycka.. 3m långt.. Och iom att kolliet inte var fulltaligt fick jag inte hämta ut ljudsystemet och projektorn..

Tror du det var kul att ligga på luren mellan inwarehouse och posten sammanlagt 14 ggr innan någon stjärna hittade skiten?? var inne på lokala postkontoret varje dag i över en vecka.. tror du dom levererade hem skiten sen? nope.. åka och hämta det på stora postterminalen.. och sen ta med det in till den lokala postkontoret så dom kunde slå in det och låta mig lösa ut kollit.. jag hade en sån barnslig lust att göra en "plankan" när jag skulle ut därifrån..

Men.. det är inte personalens fel.. det är lednignen som spikat reglerna..

Postat: fre 18 jul 2008, 18:12
av lill_frasse
De slarvade bort en 12" som jag vann på tradera som gick med vanlig post. Gjorde en reklamation och en himla massa resor till och från postcentret. Fick svar i brev lådan vi har mottagit din reklamation denna typen av försändelser ersätts inte tack för din synpunkt.

Handlade om en 500 kronor inga pengar men så jävla dåligt sköt av post kukarna. Kombon som skulle få elementet står i mitt sovrum och grinar mig i ansiktet fuck posten säger jag.

Postat: fre 18 jul 2008, 19:16
av 200071
Servicen på Stonecastle är suverän tycker jag! Ett misstag kan alla göra! Jag gjorde ett själv så sent som i april 1983.

Postat: fre 18 jul 2008, 19:26
av Gäst
200071 skrev:Servicen på Stonecastle är suverän tycker jag! Ett misstag kan alla göra! Jag gjorde ett själv så sent som i april 1983.

:wink:

Postat: fre 18 jul 2008, 23:29
av Punkster
Så länge man kan visa upp kollinummer, leg och bevis på paketet är betalt så SKA dom lämna ut det. Jobbar själv på ICA nu i sommar, och fick det förklarat för mig när jag började. Det händer ju att folk tappar bort sina avier, och dom vill ju ändå ha sina paket.
Så, om paketet ligger hos ICA, och du har kollinummer, leg (såklart) och skriver ut ett bevis från Paypal så kan du hota med polisen om du inte får paketet.

För övrigt, är det bara jag som tycker att service verkar vara något som statliga inrättningar inte kan stava till. Privata företag är oftast måna om sina kunder och vill att dom ska vara nöjda. Statliga skiter fullständigt i sånt. Som det där elementet t.ex. Har dom slarvat bort det så ska dom fan betala för det. Hade det varit en privatperson så hade det blivit inkasso om något liknande hänt. Det är fan kränkande tycker jag.

Postat: fre 18 jul 2008, 23:34
av Gäst
Punkster skrev:För övrigt, är det bara jag som tycker att service verkar vara något som statliga inrättningar inte kan stava till. Privata företag är oftast måna om sina kunder och vill att dom ska vara nöjda. Statliga skiter fullständigt i sånt.
Är ICA statligt?

Postat: fre 18 jul 2008, 23:40
av Punkster
GrafZeppelin skrev:
Punkster skrev:För övrigt, är det bara jag som tycker att service verkar vara något som statliga inrättningar inte kan stava till. Privata företag är oftast måna om sina kunder och vill att dom ska vara nöjda. Statliga skiter fullständigt i sånt.
Är ICA statligt?
Ordmärkeri deluxe =)

Men egentligen är det ju en enkel ekvation. Om man vill ha nöjda kunder som kommer tillbaka så satsar man på bra service. Hur svårt kan det va? Förr så hette det att kunden alltid har rätt. Så är det såklart inte, men med lite sunt förnuft och god vilja så kommer man långt.

Postat: lör 19 jul 2008, 02:44
av blackparkas
Ja, misstag kan alla göra.
Detta uppdagades på helt fel dag bara...

Företaget (som jag valt att kalla det för att inte slänga skit på firman, vilket inte spelar någon roll iofs då det står med i andras inlägg..) har skött det så gött de kunnat, det är nu Posten och deras skit-rutiner som ställer till det....


Har haft med mig Paypal-kvittot, men det spelar tydligen ingen roll... har även berättat att företaget gjort reklamation hos kassaservice men det hjälper icke.

Antar att det tar lite tid för deras system.
Ska svänga förbi Ica imorgon igen.

Postat: lör 19 jul 2008, 08:13
av Basstore
Sånt får man blir förbannad på.. De blir ja ofta.. :)

Postat: lör 19 jul 2008, 08:44
av Foxbat
Hmm. Jag måste va VIP-kund hos posten eller nåt? Det har nog aldrig krånglat och ibland kör t.o.m. brevbäraren ut paket som egentligen inte skall köras ut. Flytta ur städerna så blir servicen bra :wink:

Postat: lör 19 jul 2008, 09:31
av blackparkas
Posten krånglar alltid när det gäller mig.
Fast det gör det iofs med de flesta ställen. Krånglar alltså.

Postat: lör 19 jul 2008, 11:24
av blackparkas
Gick in på Ica, och tror ni att jag skulle få plocka ut paketet?
ICKE!

Blev arg, de ringde supporten, de sa att det tar 24 timmar från anmälan, men jag skulle inte räkna med att det hände något idag!?!?

Lackade ur och sa att jag tänker ta det här paketet med mig nu, skriv upp namn och telefonnummer eller kopiera mitt körkort, jag har betalt detta och har kvitto på det.
Sedan tog jag mitt paket och gick.



Förbannade SKIT-IDIOTER är vad Posten är.
Hädanefter ska allt skickas med Bussgods.
Brev ska jag åka med personligen.

Postat: lör 19 jul 2008, 12:38
av lill_frasse
Var glad att ditt paket fanns. :evil:

Postat: lör 19 jul 2008, 12:44
av Gäst
SKall bjuda på en fem år gammal anekdot från min hemsida:

På posten upphör de aldrig att förvåna en.

Idag skulle jag hämta ut ett paket.
Det visade sig vara en uppgift närmast oöverstiglig för posten, eller Vivo eller vilka det nu är som hanterar denna tjänst i mitt område?!

Det problematiska visade sig vara att jag hade beställt ett paket via utlandet med postförskott.

Tidigare när jag har beställt grejer så har jag tagit in dem med UPS så man får det hemkört och klart.

Men nu visste jag inte om jag skulle kunna vara hemma när fösändelsen kom så jag valde postförskott.
Ett misstag visade det sig.

Först stormade jag in på posten vid klockan 10:40 och då visade det sig att de öppnar först klockan 11:00.
Så jag åkte till Tyresö och plockade upp lite post och skötte lite business innan jag skyndade mig tillbaka för att inte komma efter 13:00 då de har lunchstängt till 14:00 (jösses).

Klockan 12:30 kommer jag in på posten/Vivo och slänger fram min uthämtningstalong.
På denna står priset angett i Euro och någon på posten som tagit emot paketet har när det ankom 31/1 angett vad detta blev i SEK.
Det stod:
ca 5414,15...
...eller något liknande.

Nåväl.
Kvinnan (som det av någon anledning ofta handlar om i sådana här sammanhang?) i kassan tittar på talongen och frågar mig (ser jag ut som en postanställd?) om vilken typ av postförsändelse det är frågan om.
Sedan börjar hon leta i hyllan och hittar så småningom paketet.

Nu börjar det bli riktigt svårt.
När hon slår in alla data i sin terminal så stämmer inte beloppet som är handskrivet på talongen.
Nu skall det kosta 5390 att hämta ut paketet.
Nu vänder sig kossan mot mig och säger att det inte stämmer och att hon måste ringa (till en annan kvinna kan man förmoda) och höra hur hon ska gå tillväga.

Nu föreslår jag henne att det kanske är så att valutakursen hon får upp på terminalen är den aktuella medans den som står på talongen var den kurs som gällde 31/1 när paketet ankom till posten.
Som svar får jag en tom blick...
Hon förstår överhuvudtaget inte vad jag pratar om.

Hon ringer...

I telefonen talar hon om att hon sitter med ett paket från Afganistan.
Nu står det Lissabon på paketet och av innehållsdeklarationen att dömma så framgår det klart att det är ett latinskt språk.
Visserligen kanske man skulle ha gissat på spanska istället för portugisiska men det skulle ju vara aningen närmare än Afganistan.

Dessutom så har hon svårt att förstå vilken valuta det handlar om.
Hon bokstaverar högt till kvinnan på andra sidan telefonen:
E - U - R...EUR...
Hon är chanslös på den...euron har ännu inte haft sitt genombrott som valuta på det statliga postverket.

När hon för tredje gången påstår i telefonen att Lissabon ligger i Afganistan så ropar vi tre karlar som står och väntar sammstämmigt:
"PORTUGAL!!!"
Hon ser ut som om vi har hotat henne till livet...

Nu börjar de två bastanta karlarna bakom mig att tröttna så den ena påkallar henes uppmärksamhet (betänk att det nu har hunnit gått en 15 minuter) och ropar:
"-Om du nu bara sitter i telefonen och väntar på besked kan du väl ta andra ärenden emellan?"

Hon förstår nu att folk börjar bli irriterade och tar nästa ärende.
När det bli mannan som påkallade hennes uppmärksamhets tur så skall han sätta in beloppet på en utbetalningsavi på sitt postgirokonto.
Nu vill hon ha 20 kronor i avgift för detta och efter att ha stått och stampat i 20 minuter tröttnar mannen fullständigt på den usla servicen:
"-Tjugo kronor i avgift?"
"-För vad då? Att jag har fått stå här och vänta i 20 minuter?"

"-Nä men det kostar det att ta ut från en sådan här avi!"

"-Men den är ju ställd på samma firma som postgirokontot och både utbetalaren och postgirokontot är ju hos samma bank, Nordea, så det kan inte stämma!"

"-Jo, annars hade det stått 'ingen avgift' på avin."

Nu har han bestämt sig för att stressa henne ytterligare för nu börjar han bli förbannad.
"-Jag tror att du har fel!
Det kan inte vara någon avgift!
För vilken service skulle avgiften avses?"

"-Jo men det kostar 20 kronor att ta ut från en avi!"

"-Då ska jag ha kvitto på beloppet."

Hon räcker över ett kvitto.

"-Bra jag behöver det här för att kunna klaga."

Han går.

Nu börjar återigen människan på andra sidan luren att tala igen, hon har de 5 minuter som passerat undersökt vad EUR kan vara för valuta.

Så nu vet man att det är euro som avses på paketet.
Nu skall de bara bena ut var Lissabon ligger...
...det tar dock endast ett par minuter att komma fram till att det ligger i Portugal.
Hur de kommer fram till detta???
Jo det står i deras postsystem i datorsystemet (annars hade jag väl varit kvar på posten ännu).

Nu kan man ju tro att allt är bra.
Alla frågetecken uträtade och det är bara att ta betalt?

Nä...

För dilemmat från början kvarstår ju...valutan har rört sig sedan 31/1 då paketet ankom till posten och en intet ont anande posttjänsteman angav aktuell kurs på talongen.

"-Summan stämmer ändå inte", säger nu människan...

Jag försöker ånyo att förklara:
"-Men valutan har ändrats sedan det där skrevs. Vad du måste göra är att komma fram till om jag skall betala efter kursen då paketet ankom eller efter kursen då jag hämtar ut paketet, dvs nu!"

Samma tomma blick som tidigare...
...hon ringer igen.

Efter ytterligare tio minuter har de kommit fram till samma sak som jag desperat har försökt att förklara från första stund...de tog en tredje person till hjälp.

Efter att ha smaskat på 130 kronor i avgift för kalaset har hon nu kommit fram till vad jag skall betala (det högre beloppet naturligtvis).

Nu känner hon en stark drift att förklara för mig vad det var som var problemet.

"-Det är så att Euron är en valuta som rör sig upp och ner och hit och dit, det är därför det blir lite konstigt!"

...mitt svar uteblir...

Postat: lör 19 jul 2008, 16:13
av Punkster
[quote="Randy "SilverBack&"]SKall bjuda på en fem år gammal anekdot från min hemsida:

På posten upphör de aldrig att förvåna en.

Idag skulle jag hämta ut ett paket.
Det visade sig vara en uppgift närmast oöverstiglig för posten, eller Vivo eller vilka det nu är som hanterar denna tjänst i mitt område?!

Det problematiska visade sig vara att jag hade beställt ett paket via utlandet med postförskott.

Tidigare när jag har beställt grejer så har jag tagit in dem med UPS så man får det hemkört och klart.

Men nu visste jag inte om jag skulle kunna vara hemma när fösändelsen kom så jag valde postförskott.
Ett misstag visade det sig.

Först stormade jag in på posten vid klockan 10:40 och då visade det sig att de öppnar först klockan 11:00.
Så jag åkte till Tyresö och plockade upp lite post och skötte lite business innan jag skyndade mig tillbaka för att inte komma efter 13:00 då de har lunchstängt till 14:00 (jösses).

Klockan 12:30 kommer jag in på posten/Vivo och slänger fram min uthämtningstalong.
På denna står priset angett i Euro och någon på posten som tagit emot paketet har när det ankom 31/1 angett vad detta blev i SEK.
Det stod:
ca 5414,15...
...eller något liknande.

Nåväl.
Kvinnan (som det av någon anledning ofta handlar om i sådana här sammanhang?) i kassan tittar på talongen och frågar mig (ser jag ut som en postanställd?) om vilken typ av postförsändelse det är frågan om.
Sedan börjar hon leta i hyllan och hittar så småningom paketet.

Nu börjar det bli riktigt svårt.
När hon slår in alla data i sin terminal så stämmer inte beloppet som är handskrivet på talongen.
Nu skall det kosta 5390 att hämta ut paketet.
Nu vänder sig kossan mot mig och säger att det inte stämmer och att hon måste ringa (till en annan kvinna kan man förmoda) och höra hur hon ska gå tillväga.

Nu föreslår jag henne att det kanske är så att valutakursen hon får upp på terminalen är den aktuella medans den som står på talongen var den kurs som gällde 31/1 när paketet ankom till posten.
Som svar får jag en tom blick...
Hon förstår överhuvudtaget inte vad jag pratar om.

Hon ringer...

I telefonen talar hon om att hon sitter med ett paket från Afganistan.
Nu står det Lissabon på paketet och av innehållsdeklarationen att dömma så framgår det klart att det är ett latinskt språk.
Visserligen kanske man skulle ha gissat på spanska istället för portugisiska men det skulle ju vara aningen närmare än Afganistan.

Dessutom så har hon svårt att förstå vilken valuta det handlar om.
Hon bokstaverar högt till kvinnan på andra sidan telefonen:
E - U - R...EUR...
Hon är chanslös på den...euron har ännu inte haft sitt genombrott som valuta på det statliga postverket.

När hon för tredje gången påstår i telefonen att Lissabon ligger i Afganistan så ropar vi tre karlar som står och väntar sammstämmigt:
"PORTUGAL!!!"
Hon ser ut som om vi har hotat henne till livet...

Nu börjar de två bastanta karlarna bakom mig att tröttna så den ena påkallar henes uppmärksamhet (betänk att det nu har hunnit gått en 15 minuter) och ropar:
"-Om du nu bara sitter i telefonen och väntar på besked kan du väl ta andra ärenden emellan?"

Hon förstår nu att folk börjar bli irriterade och tar nästa ärende.
När det bli mannan som påkallade hennes uppmärksamhets tur så skall han sätta in beloppet på en utbetalningsavi på sitt postgirokonto.
Nu vill hon ha 20 kronor i avgift för detta och efter att ha stått och stampat i 20 minuter tröttnar mannen fullständigt på den usla servicen:
"-Tjugo kronor i avgift?"
"-För vad då? Att jag har fått stå här och vänta i 20 minuter?"

"-Nä men det kostar det att ta ut från en sådan här avi!"

"-Men den är ju ställd på samma firma som postgirokontot och både utbetalaren och postgirokontot är ju hos samma bank, Nordea, så det kan inte stämma!"

"-Jo, annars hade det stått 'ingen avgift' på avin."

Nu har han bestämt sig för att stressa henne ytterligare för nu börjar han bli förbannad.
"-Jag tror att du har fel!
Det kan inte vara någon avgift!
För vilken service skulle avgiften avses?"

"-Jo men det kostar 20 kronor att ta ut från en avi!"

"-Då ska jag ha kvitto på beloppet."

Hon räcker över ett kvitto.

"-Bra jag behöver det här för att kunna klaga."

Han går.

Nu börjar återigen människan på andra sidan luren att tala igen, hon har de 5 minuter som passerat undersökt vad EUR kan vara för valuta.

Så nu vet man att det är euro som avses på paketet.
Nu skall de bara bena ut var Lissabon ligger...
...det tar dock endast ett par minuter att komma fram till att det ligger i Portugal.
Hur de kommer fram till detta???
Jo det står i deras postsystem i datorsystemet (annars hade jag väl varit kvar på posten ännu).

Nu kan man ju tro att allt är bra.
Alla frågetecken uträtade och det är bara att ta betalt?

Nä...

För dilemmat från början kvarstår ju...valutan har rört sig sedan 31/1 då paketet ankom till posten och en intet ont anande posttjänsteman angav aktuell kurs på talongen.

"-Summan stämmer ändå inte", säger nu människan...

Jag försöker ånyo att förklara:
"-Men valutan har ändrats sedan det där skrevs. Vad du måste göra är att komma fram till om jag skall betala efter kursen då paketet ankom eller efter kursen då jag hämtar ut paketet, dvs nu!"

Samma tomma blick som tidigare...
...hon ringer igen.

Efter ytterligare tio minuter har de kommit fram till samma sak som jag desperat har försökt att förklara från första stund...de tog en tredje person till hjälp.

Efter att ha smaskat på 130 kronor i avgift för kalaset har hon nu kommit fram till vad jag skall betala (det högre beloppet naturligtvis).

Nu känner hon en stark drift att förklara för mig vad det var som var problemet.

"-Det är så att Euron är en valuta som rör sig upp och ner och hit och dit, det är därför det blir lite konstigt!"

...mitt svar uteblir...[/quote]

Dagens garv =)

Jag kan faktiskt bara komma på en sak som är bra med Svenska Posten. Och det är dom där vadderade kuverten med förbetalt porto. Smidigt och enkelt (fast kanske lite dyrt).