Vi har letat lägenhet i GBG sedan i Februari. Vi har tagit det väldigt lugnt eftersom vi redan har tak över huvudet, även om det är väldigt litet. Vi har valt och vrakat, eftersom kravspecifikationen är väldigt lång. Nu har det iallafall börjat klämma lite här i stugan så vi gjorde ett ryck i slutet av förra veckan och hittade 3 fina lyor, varav en är rena drömmen.
Budgivningen startade på drömlägenheten idag.

Vi har hela tiden vetat vad vi kan tänka oss för boendekostnad och då även vad vi kan tänka oss för slutpris på lägenheten. Strategin för budgivningen la vi upp igårkväll, skålade i te och gick och la oss. Sen började cirkusen.
00:30
"Du, ska vi inte gå upp ett snäpp i maxgräns"
"Nä, vi har ju bestämt ......"
"Men den är ju så fin"
"Det kommer flera i så fall....!"
01:30
Osams
02:30
Jag blir så arg att jag måste röka cigaretter, vilket jag inte brukar göra efter te.
03:30
Vi är på väg att bryta upp. Jag ska flytta tillbaka till Tyskland och öppna bageri. (Vid det här laget har nog grannen dukat upp popcorn och läsk i sitt angränsande sovrum. Showen skulle jag gärna hört på själv.)
04:30
Gryning och sams igen.
05.30
Ändå inte kunnat sova så jag tar en dusch och drar till jobbet där jag finner en sovande Securitasvakt i receptionen.
13:00
Budgivningen startar per telefon. Får springa in och ut från eftermiddagsmötet fram till 17:00.
Vi har nu lagt det senaste budet och priset har stigit med 8%. Vi är med upp till ~10%. Ser mörkt ut..... vet inte ... URK. Budgivningen fortsätter imorgon.....
Stress..... stress..