Kapellmästaren mailade över en logga här omkvällen också:

Tycker den röda texten längst upp känns riktigt fräsch...färgerna och layouten är snygga.Svensson skrev:
Jo, du har nog en poäng där, att inte blanda för många typsnitt. Och vad beträffar livekänslan, man kan inte göra allt i Photo Shop, står man som vaxdockor på scenen så är det så.Geddy_Lee skrev:Tycker den röda texten längst upp känns riktigt fräsch...färgerna och layouten är snygga.Svensson skrev:
Texten nere skulle vara samma typsnitt som där uppe. Att köra bandnamnet i annat typsnitt är helt oki.
Bilden känns som att den skulle kunna andas mer live...närvaro.
Jag vet att det är fel väg att gå att försöka fixa allt i photoshop.. Men allt beror på hur mycke tid man har på sigGeddy_Lee skrev:Det är ju iofs fel väg att gå.
Det går inte att polera en bajskorv blank, som ngn sa.
I övrigt är ju bilden rolig.....förutom att tjejen längst fram sabbar hela bilden med sitt oengagemang.
Men hon är rätt snyggGeddy_Lee skrev:Det är ju iofs fel väg att gå.
I övrigt är ju bilden rolig.....förutom att tjejen längst fram sabbar hela bilden med sitt oengagemang.
Fast...så fort du ska fixa nå´t i datorn tar det tid.Diesel skrev:Jag vet att det är fel väg att gå att försöka fixa allt i photoshop.. Men allt beror på hur mycke tid man har på sigGeddy_Lee skrev:Det är ju iofs fel väg att gå.
Du ser iaf det positiva!Svarte_Jack skrev:Men hon är rätt snyggGeddy_Lee skrev:Det är ju iofs fel väg att gå.
Då är det extra intressant att höra lite kritik på mitt alster..macahan skrev:jag gör allt sånt själv.. allt grafiskt arbete. även om andra kommer på idéer så skickar vi aldrig iväg sånt till andra utan vi gör det själva..
ska se om jag hittar några här på jobbdatorn..
Snyggt fotomontage, för många typsnitt kanske? (he he). Förövrigt rätt kul: "Cool Covers" eller "The Amazing Non-Cover Experience".Geddy_Lee skrev:Eftersom jag leker messerschmidt får jag väl hänga ut mig själv oxå.
Har visat embryot till layouten tidigare, då som affisch..
Nu handlar det om skivomslag.
Bilderna är fotade var för sig och monterade i efterhand.
Plåtade med studioblixt....reflexskärm och överljus...för den som är nördig.
Tackar för synpunkterna!Svensson skrev:Snyggt fotomontage, för många typsnitt kanske? (he he). Förövrigt rätt kul: "Cool Covers" eller "The Amazing Non-Cover Experience".
Framgår klart och tydligt vad det handlar om på bägge posters, poäng till båda
Diesel skrev:Kan slänga ut en gammal och hoppas att mina bandkamrater inte slår ihjäl mig![]()
Denna fick vi låna en biosalong med ljus och grejor för att fota med en tyvärr rätt dålig kamera och som jag sedan pysslat ihop i photoshop..
Denna är som sagt jätte inaktuell med folk som har bytts ut..
Har tyvärr inte haft tid/ork att fixa en ny
Från min sida är det ren lathet, för jag gillar egentligen inte att ha en helt platt svart bakgrundSvensson skrev:Kan notera att alla hittills kör med svart bakgrund, bra smak eller dålig fantasi?
Är kanske hela grejen med covers eller? Lät lite spännande det där med att vicka på pattanJohannes skrev:Jag tror jag har spelat 100% av låtarna på eran inspelning. Varför spelar alla svenska coverband exakt samma låtar oavsett om de kommer från Gbg, Stockholm, Örebro eller Norrland? Det är ju iofs väldigt bekvämt att aldrig behöva lära sig nya låtar när man hoppar in och vickar på Pattan...
Hahahahahaha! Ja, det där lät kanske lite konstigt och en förklaring är på sin plats: Pattan=Patricia, en nattklubbsbåt som ligger vid Slussen i Stockholm. Ett av få ställen i Stockholm som har coverband. Lämnar du setlistan på monitorn efter ett gig så kan nästa band använda den och bandet efter dem kan också använda den. Alla kör nämligen EXAKT samma låtar. Tråkigt men bekvämt, jag har hoppat in och vikarierat med de flesta banden som spelar där och jag har inte repat en enda gång.Svensson skrev:Är kanske hela grejen med covers eller? Lät lite spännande det där med att vicka på pattanJohannes skrev:Jag tror jag har spelat 100% av låtarna på eran inspelning. Varför spelar alla svenska coverband exakt samma låtar oavsett om de kommer från Gbg, Stockholm, Örebro eller Norrland? Det är ju iofs väldigt bekvämt att aldrig behöva lära sig nya låtar när man hoppar in och vickar på Pattan...
Fast vi kör ju som du ser nästan inga stand-alone-låtar...Johannes skrev:Hahahahahaha! Ja, det där lät kanske lite konstigt och en förklaring är på sin plats: Pattan=Patricia, en nattklubbsbåt som ligger vid Slussen i Stockholm. Ett av få ställen i Stockholm som har coverband. Lämnar du setlistan på monitorn efter ett gig så kan nästa band använda den och bandet efter dem kan också använda den. Alla kör nämligen EXAKT samma låtar. Tråkigt men bekvämt, jag har hoppat in och vikarierat med de flesta banden som spelar där och jag har inte repat en enda gång.Svensson skrev:Är kanske hela grejen med covers eller? Lät lite spännande det där med att vicka på pattanJohannes skrev:Jag tror jag har spelat 100% av låtarna på eran inspelning. Varför spelar alla svenska coverband exakt samma låtar oavsett om de kommer från Gbg, Stockholm, Örebro eller Norrland? Det är ju iofs väldigt bekvämt att aldrig behöva lära sig nya låtar när man hoppar in och vickar på Pattan...