Ni som har handlat bas hos tysken...
- Danko_Jim
- Medlem
Ni som har handlat bas hos tysken...
Har funderat på att beställa en bas från Tysken. Hur funkar det, är de bra packade eller måste man köpa ett hardcase till ?
Malt är bättre än majs.
-----------------------------------------------------------
Ibanez SR, Kasuga J Bas,
, Calsbro stingray, Ibanez PD7, Ashdown envelope, Line 6 Bas pod, osv
Ibanez SR, Kasuga J Bas,
- Ahab
- Medlem+
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
- Ale
- Medlem++
Har också köpt två basar från tysken. Båda med Hardcase.
När jag fick min bandlösa fender (numera melodikas) var den packeterad i först en stoooor kartong,innanför den kartongen luftkuddar, sedan Fender-kartongen, innanför den ännu mer luftkuddar, sen hardcase och innanför hardcase bas (obviously)
Mycket bra med andra ord!
När jag fick min bandlösa fender (numera melodikas) var den packeterad i först en stoooor kartong,innanför den kartongen luftkuddar, sedan Fender-kartongen, innanför den ännu mer luftkuddar, sen hardcase och innanför hardcase bas (obviously)
Mycket bra med andra ord!
Fender
Ampeg
Nova Craft
Ampeg
Nova Craft
- Danko_Jim
- Medlem
Gött att höra, har ju case över här hemma....Hellish skrev:Har köpt två basar därifrån och de var VÄL packade bägge två. Dubbla kartonger och så vidare.
Malt är bättre än majs.
Ibanez SR, Kasuga J Bas,
Ibanez SR, Kasuga J Bas,
- tks
- VIP medlem
Jag har köpt en bas därifrån, den enorma mängden bubbelplast runt basen måste kostat lika mycket som basen själv (budgetpryl).
Ena gitarristen i bandet beställde en gitarr plus hardcase. Prylarna kom fram mosade, trots seriöst emballage. Måste ha blivit överkörda av en lastbil eller så. Hur som helst, ett samtal till Thomann senare så var det bara att skicka iväg prylarna och vänta på nya. Nya prylar kom, lika väl förpackade, men hela. Thomann skulle ta reklamationen med berörd speditör, så de stod för den nya gitarren + case så länge. Bra kundservice!
Ena gitarristen i bandet beställde en gitarr plus hardcase. Prylarna kom fram mosade, trots seriöst emballage. Måste ha blivit överkörda av en lastbil eller så. Hur som helst, ett samtal till Thomann senare så var det bara att skicka iväg prylarna och vänta på nya. Nya prylar kom, lika väl förpackade, men hela. Thomann skulle ta reklamationen med berörd speditör, så de stod för den nya gitarren + case så länge. Bra kundservice!
- Noelredding
- Medlem++
- Klopper
- Hedersmedlem
Fabrikstämd!Noelredding skrev:Köpte min Fender i softcase, var riktigt grymt packad. Kom till och med fram stämd!
Respekt!

"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!

Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
- Noelredding
- Medlem++
Nä, jag skrev till thomann att om den kom fram rakstämd så skulle jag returnera den, och till min min stora glädje kom den fram fabriksstämd istället!Ahab skrev:Rakstämd?Noelredding skrev:Kom till och med fram stämd!

Rickenbacker 4003 -13, Hagström HIIB -68, Boosey & Hawkes "Golden Strad" kontra från Ungern ca. 60-tal
Gallien Krueger MB150S, Kustom DE300 + Ashdown 4x10
Gallien Krueger MB150S, Kustom DE300 + Ashdown 4x10
- Slipsen
- Medlem
beställde en bas och hardcase från thomann förra veckan!
har inte fått hem det än, borde komma imon. men som jag fattat det har dom skickat två paket, ett med basen och ett med caset
får väl se typ imon antar jag 
har inte fått hem det än, borde komma imon. men som jag fattat det har dom skickat två paket, ett med basen och ett med caset

www.myspace.com/malicioum666
Tokai Thunderbird Lefty & Ibanez GSR200 Lefty
Ibanez AGB200L Lefty
Marshall JCM800 1992
x2 Trace Elliot 4x12
Tokai Thunderbird Lefty & Ibanez GSR200 Lefty
Ibanez AGB200L Lefty
Marshall JCM800 1992
x2 Trace Elliot 4x12