Hyresrätter i Stockholm?

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Skriv svar
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++

Hyresrätter i Stockholm?

Inlägg av FreCKo »

Håller på att söka lite hyreslägenheter här i Stockholm och söker genom http://www.bostad.stockholm.se... Förstår mig inte riktigt på allting, så jag skulle behöva hjälp med en grej, och jag hoppas att ni pratabasare i sthlm har lite koll :D

Jag har sökt tre lägenheter varav sista annonseringsdagen var igår. Idag står det "under arbete" om lägenheterna, hur lång tid tar det innan det där "under arbete" ändras till "kom på visning" eller "skit ner dig du får inte lägenheten din fattiga fjolla"? Har nämligen spanat in andra lägenheter jag tänkte söka som har sista annonseringsdag IDAG...
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
fredrikr
Medlem+
Kontakt:

Inlägg av fredrikr »

Hur länge har du stått i bostadskö? bostadstockholm kan man väl bara stå i sen man är 18? Sorry för det irrelevanta svaret.
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av funkys**t »

Det är lite olika beroende på vilken hyresvärd det är fråga om. Själv stod jag som etta på en lägenhet via snabben. Sedan var den "under arbete" i säkert tre veckor. Därefter drogs den tillbaka av värden.. Min vanliga tur..

Har du kunnat markera intresse är du redan godkänd av förmedlingen. Däremot måste du visa att du kan klara de krav som värden ställer. Du blir alltid kallad till visning om du ligger på plats 1-30 (det kan vara plats 50 är inte riktigt säker men det är en ganska hög siffra..) om det inte blir nåt knas på vägen, som i mitt fall.. Tips.. Åk alltid och titta på lägenheten.. Det är inte säkert att du blir godkänd av värden då även om du ligger först.

Lycka till!
Senast redigerad av funkys**t den tis 10 apr 2007, 08:55, redigerad totalt 1 gånger.
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++

Inlägg av FreCKo »

illern: Ehm... Lite mer än ett år :P Så det är inte så länge, men jag ligger på 12e plats för en lägenhet iaf...

Funky: TRE veckor?! Va i helvete, jag hade hoppats på att dom skulle få tummen ur valfritt hål IDAG :evil: Är tre veckor typ ovanligt lång tid eller är det typ det man får vänta?
The Superjams
DIST!!!
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av funkys**t »

FreCKo skrev:illern: Ehm... Lite mer än ett år :P Så det är inte så länge, men jag ligger på 12e plats för en lägenhet iaf...

Funky: TRE veckor?! Va i helvete, jag hade hoppats på att dom skulle få tummen ur valfritt hål IDAG :evil: Är tre veckor typ ovanligt lång tid eller är det typ det man får vänta?
Hmm va snabb du va å svara.. Höll på å redigera mitt inlägg då jag inte svarade på din fråga riktigt..

Det var ovanligt länge, men någon vecka brukar det ta...
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++

Inlägg av FreCKo »

Hehe, sorry om jag är snabb men jag är lite stressad ändå över lägenhetsköpet...

Okej, såhär ligger det till då: Jag står i kö för tre lägenheter som alla hade sista annonseringsdag igår. Två lägenheter är jag på 19e plats på och en på 12e, det du säger är att jag kommer bli kallad på visning till alla? För jag ligger ändå "ganska" högt på vissa lägenheter (under 30e plats iaf), och på vissa som tar slut idag så ligger jag OCKSÅ rätt högt (runt 10e plats)...
The Superjams
DIST!!!
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av funkys**t »

Just precis. Du kommer att bli kallad till alla dessa.. Sen är det ju lite lotteri om man ligger lågt på listan. Många som har stått i kön länge kan ju få fler erbjudanden och kanke tackar nej.. Eller så har man otur som jag när jag för andra gången låg högt på listan på snabben.(2a). Då tackar de som låg etta ja..
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++

Inlägg av FreCKo »

funkys**t skrev:Just precis. Du kommer att bli kallad till alla dessa.. Sen är det ju lite lotteri om man ligger lågt på listan. Många som har stått i kön länge kan ju få fler erbjudanden och kanke tackar nej.. Eller så har man otur som jag när jag för andra gången låg högt på listan på snabben.(2a). Då tackar de som låg etta ja..
Tack för hjälpen! Får hoppas på att många hoppar av innan mig då :P Den stora frågan nu är om jag ska "byta upp mig" ikväll, dumpa dom två som jag ligger på 19e plats på och signa upp på några jag ligger högre på eller om jag ska sitta och fisa på dom...

Njae, byter nog om jag hittar bättre :lol:
The Superjams
DIST!!!
Användarvisningsbild
fredrikr
Medlem+
Kontakt:

Inlägg av fredrikr »

Var kommer du hamna nånstans?
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++

Inlägg av FreCKo »

illern skrev:Var kommer du hamna nånstans?
Ptja... Nära tunnelbanan hoppas jag :lol: Det är egentligen mitt enda krav, tunnelbana... Så jag kollar mycket på typ hässelby-vällingbyområdena, dom tre olika södra slutstationerna på gröna linjen, slutstationerna på röda linjen osv...
The Superjams
DIST!!!
Användarvisningsbild
fredrikr
Medlem+
Kontakt:

Inlägg av fredrikr »

Jag bor ju i Abrahamsberg nu och jag tycker fan det är långt till huset och repa härifrån. Jag kommer iofs flytta till Hägerstensåsen så vi blir nog inte linjegrannar ändå :(

Slutstationer är inte najs.
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++

Inlägg av FreCKo »

illern skrev:Jag bor ju i Abrahamsberg nu och jag tycker fan det är långt till huset och repa härifrån. Jag kommer iofs flytta till Hägerstensåsen så vi blir nog inte linjegrannar ändå :(

Abrahamsberg är ju SJUKT bra! :shock: Är det hyresrätt? Första eller andrahandskontrakt?

Slutsationer... Njae alltså, det är väl lite halvsegt, men jag måste fan ha en tunnelbana att åka med annars blir jag tokig, så hellre slutstationer än "nära" stan men ingen tunnelbana :lol:

Förresten, om det är långt att åka till huset så kanske ni ska fundera på att byta repa? Jag ledsnar också på en timmas pendling dit och hem, speciellt på typ Tisdagskvällar när man börjar 7.45 dagen efter och kommer hem långt efter man vill gå och lägga sig :evil:
The Superjams
DIST!!!
Användarvisningsbild
fredrikr
Medlem+
Kontakt:

Inlägg av fredrikr »

FreCKo skrev:
illern skrev:Jag bor ju i Abrahamsberg nu och jag tycker fan det är långt till huset och repa härifrån. Jag kommer iofs flytta till Hägerstensåsen så vi blir nog inte linjegrannar ändå :(

Abrahamsberg är ju SJUKT bra! :shock: Är det hyresrätt? Första eller andrahandskontrakt?

Slutsationer... Njae alltså, det är väl lite halvsegt, men jag måste fan ha en tunnelbana att åka med annars blir jag tokig, så hellre slutstationer än "nära" stan men ingen tunnelbana :lol:

Förresten, om det är långt att åka till huset så kanske ni ska fundera på att byta repa? Jag ledsnar också på en timmas pendling dit och hem, speciellt på typ Tisdagskvällar när man börjar 7.45 dagen efter och kommer hem långt efter man vill gå och lägga sig :evil:
Jo Abrahamsberg är väl okej men det är andrahand och personen som har förstahandskontraktet har blivit av med lägenheten. Jag har det nästan klart med ett förstahandskontrakt i Hägerstensåsen som jag får tillgång till i början på juni.

Vi har funderat på att byta replokal men mest för att lokalen är så liten. Det faller lite på att alla andra i bandet är lata och bor hemma hos sina föräldrar i Huddinge.
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++

Inlägg av FreCKo »

illern skrev:Jo Abrahamsberg är väl okej men det är andrahand och personen som har förstahandskontraktet har blivit av med lägenheten. Jag har det nästan klart med ett förstahandskontrakt i Hägerstensåsen som jag får tillgång till i början på juni.

Vi har funderat på att byta replokal men mest för att lokalen är så liten. Det faller lite på att alla andra i bandet är lata och bor hemma hos sina föräldrar i Huddinge.
Aj fan, sånt är riktigt illa :? Hur fick du lägenheten i hägersten?

Bor dom andra hos sina föräldrar? Menar du riffrocken eller popbandet, eller du kanske har hoppat av popbandet?
The Superjams
DIST!!!
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++

Inlägg av FreCKo »

Fan! Blev kallad på visning på den ena lägenheten men den ligger så jävla off att jag blir ledsen! Dock så är den dugligt billig och det är en tvåa... FAN! :evil:
The Superjams
DIST!!!
Användarvisningsbild
fredrikr
Medlem+
Kontakt:

Inlägg av fredrikr »

FreCKo skrev: Aj fan, sånt är riktigt illa :? Hur fick du lägenheten i hägersten?

Bor dom andra hos sina föräldrar? Menar du riffrocken eller popbandet, eller du kanske har hoppat av popbandet?
Jag är kvar i popbandet, det är dom som bor hemma. Gitarristen i drop-d-bandet bor i flemmingsberg. Popbandet ska för övrigt spela in torsdag-fredag på huset.

Var låg lägenheten som du blev kallad till?
Hägerstenslägenheten har jag fått genom kontakter.
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++

Inlägg av FreCKo »

illern skrev:Jag är kvar i popbandet, det är dom som bor hemma. Gitarristen i drop-d-bandet bor i flemmingsberg. Popbandet ska för övrigt spela in torsdag-fredag på huset.

Ah, fan va coolt! Trodde att du hade hoppat av popbandet faktiskt :oops: Repar eeting peeble (popbandet hette väl så?) i samma lokal eller flyttar du din förstärkare mellan dom olika lokalerna?

Lägenheten jag blev kallad till ligger i Blackeberg, mitt ute i ett villaområde... Femton minuters promenad till närmsta buss, trettio till närmsta tunnelbana :lol:
The Superjams
DIST!!!
Användarvisningsbild
fredrikr
Medlem+
Kontakt:

Inlägg av fredrikr »

FreCKo skrev:
illern skrev:Jag är kvar i popbandet, det är dom som bor hemma. Gitarristen i drop-d-bandet bor i flemmingsberg. Popbandet ska för övrigt spela in torsdag-fredag på huset.

Ah, fan va coolt! Trodde att du hade hoppat av popbandet faktiskt :oops: Repar eeting peeble (popbandet hette väl så?) i samma lokal eller flyttar du din förstärkare mellan dom olika lokalerna?

Lägenheten jag blev kallad till ligger i Blackeberg, mitt ute i ett villaområde... Femton minuters promenad till närmsta buss, trettio till närmsta tunnelbana :lol:
Eating Pebble repar i nian och Rockbandet i trean så det blir att rulla härket mellan dom. Tur att det är i samma korridor ^^

Blackeberg är trevligt annars men ingen ska behöva ha 30min till tuben.
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++

Inlägg av FreCKo »

illern skrev:Eating Pebble repar i nian och Rockbandet i trean så det blir att rulla härket mellan dom. Tur att det är i samma korridor ^^

Blackeberg är trevligt annars men ingen ska behöva ha 30min till tuben.
Tacka fan för att det är samma ställe du repar på, tänk dig the pain and suffering du hade fått gå igenom dom hade behövt ta HEM förstärkaren vid varje rep! :lol:

Okej, inte ens blackeberg utan BECKOMBERGA!
Här är en karta: http://www.hitta.se/SearchCombi.aspx?UC ... g+73+16252

Okej, 1½km till tunnelbanan är väl ganska dugligt iofs :lol:
The Superjams
DIST!!!
Användarvisningsbild
fredrikr
Medlem+
Kontakt:

Inlägg av fredrikr »

FreCKo skrev:Okej, inte ens blackeberg utan BECKOMBERGA!

Jag skulle nog banga på det där om du kan få annat om du bara har lite is i magen.
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++

Inlägg av FreCKo »

illern skrev:
FreCKo skrev:Okej, inte ens blackeberg utan BECKOMBERGA!

Jag skulle nog banga på det där om du kan få annat om du bara har lite is i magen.
Mjo, börjar tänka lite i samma banor faktiskt...
The Superjams
DIST!!!
Skriv svar