Flytta till Umeå
-
- Medlem+
Flytta till Umeå
Till hösten har jag tänkt börja på en utbildning i Umeå. Jag har sett att några här på PB bor där så frågan är ställd till er (och givetvis alla som vet nåt).
Finns det bra uteställen?
Musikaffärer?
Billiga gym?
Sen är frågan finns det många som spelar instrument där uppe?
Jag står i bostadskö så jag tror det inte blir så svårt att fixa studentlägenhet.
mvh
Musikaffärer?
Billiga gym?
Jag står i bostadskö så jag tror det inte blir så svårt att fixa studentlägenhet.
mvh
-
- Medlem++
Re: Flytta till Umeå
Umeå är en sjysst stad! Bra stor. Så har de ju Nordens största träningsanläggning, IKSU!Paalsson skrev:Till hösten har jag tänkt börja på en utbildning i Umeå. Jag har sett att några här på PB bor där så frågan är ställd till er (och givetvis alla som vet nåt).
Musikaffärer?
Billiga gym?
mvh
Lycka till med bostadssökningen, för så lätt är det inte i den studentstaden... Så se till att ligga på på flera fronter.
- Nick
- VIP medlem
- Kontakt:
Uteställen: Över 20? Ja. Är du under 20 så är det svårare.
Musikaffärer: 2 stycken. En helt fristående butik som heter musikanten, och en 4 soun butik. På sound tycker jag att det känns mysigare, de gör bra dealer. Musikanten känns mer opersonlig, de är inte lika intresserade av att förhandla priser och göra dealer.
Gym: http://www.iksu.se Det är det största gymmet i stan. Där kan du syssla med det mesta. Kostar en slant, men de har studentrabatt. Gymkortet kan betals så att de drar en summa varje månad, istället för en stor dyr klumpsumma.
Musiker: Finns en hel del. Jag har tyvärr inte så mycket kontakter. De få jag har är inom lovsång och folkmusik.
Musikaffärer: 2 stycken. En helt fristående butik som heter musikanten, och en 4 soun butik. På sound tycker jag att det känns mysigare, de gör bra dealer. Musikanten känns mer opersonlig, de är inte lika intresserade av att förhandla priser och göra dealer.
Gym: http://www.iksu.se Det är det största gymmet i stan. Där kan du syssla med det mesta. Kostar en slant, men de har studentrabatt. Gymkortet kan betals så att de drar en summa varje månad, istället för en stor dyr klumpsumma.
Musiker: Finns en hel del. Jag har tyvärr inte så mycket kontakter. De få jag har är inom lovsång och folkmusik.
- Nick
- VIP medlem
- Kontakt:
-
- Medlem++
-
- Medlem++
-
- Medlem++
Akta dig för studentkorridor för allt i världen! Jag fick själv ett slags hotbrev av en granne igår förmiddag.Paalsson skrev:Jaha, vad läste du då?
Men jag tror iofs inte att bas är speciellt populärt i korridor heller
Fender Jazz Bass - 1966 / Squier Classic Vibe 60's Jazz Bass - 2012 / Fender Rumble 100
-
- Medlem++
- hosse
- Medlem+++
+1000Masayo skrev:Akta dig för studentkorridor för allt i världen! Jag fick själv ett slags hotbrev av en granne igår förmiddag.Paalsson skrev:Jaha, vad läste du då?
jag har varit på efterfest några gånger i korridorer. kan ju kallt konstatera att jag skulle göra allt i världen för undvika att bo där. det är ju fan som en apgård, köket ser ut som helvete, skräp överallt, folk som är stenade/fulla och stör folk typ dygnet runt m.m.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
-
- Medlem++
Jag kunde inte uttryckt det bättre själv! Är det inte underbart?!hosse skrev:+1000Masayo skrev:Akta dig för studentkorridor för allt i världen! Jag fick själv ett slags hotbrev av en granne igår förmiddag.Paalsson skrev:Jaha, vad läste du då?
jag har varit på efterfest några gånger i korridorer. kan ju kallt konstatera att jag skulle göra allt i världen för undvika att bo där. det är ju fan som en apgård, köket ser ut som helvete, skräp överallt, folk som är stenade/fulla och stör folk typ dygnet runt m.m.

- Nick
- VIP medlem
- Kontakt:
Just Ålidhem är ökänt också...hosse skrev:+1000Masayo skrev:Akta dig för studentkorridor för allt i världen! Jag fick själv ett slags hotbrev av en granne igår förmiddag.Paalsson skrev:Jaha, vad läste du då?
- hosse
- Medlem+++
hahaha! njaaaa.Vofflan skrev:Jag kunde inte uttryckt det bättre själv! Är det inte underbart?!hosse skrev:+1000Masayo skrev:Akta dig för studentkorridor för allt i världen! Jag fick själv ett slags hotbrev av en granne igår förmiddag.Paalsson skrev:Jaha, vad läste du då?
www.chucknorrisfacts.com
-
- Medlem++
Det gällde sopsorteringen, som har kollapsat totalt. Grannen skrev att jag var medskyldig och påpekade att jag inte skulle jäklas med honom.Vofflan skrev:Hotbrev? Hur löd det?Masayo skrev:Akta dig för studentkorridor för allt i världen! Jag fick själv ett slags hotbrev av en granne igår förmiddag.Paalsson skrev:Jaha, vad läste du då?
Jag tycker korridor är kanon.

En sån tur att jag flyttar till månadsskiftet

Fender Jazz Bass - 1966 / Squier Classic Vibe 60's Jazz Bass - 2012 / Fender Rumble 100
-
- Medlem+
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
Frantyc flyttade just in på Ålidhem. Schysst ställe. Och visst, det har lite halvbra rykte, men det är mest historiegränd (eller var det möjligen fysikgränd) där saker och ting har utspelat sig genom åren. Ålidhem är större än så. 

Senast redigerad av Hellish den fre 06 mar 2009, 11:15, redigerad totalt 1 gånger.
- Diesel
- Medlem++
-
- Medlem+++
- Nick
- VIP medlem
- Kontakt:
Jo, det är klart. Man ska inte dra hela Ålidhem över samma kam.Hellish skrev:Frantyc flyttade just in på Ålidhem. Schysst ställe. Och visst, det har lite halvbra rykte, men det är mest historiegränd (eller var det möjligen fysikgränd) där saker och ting har utspelat sig genom åren. Ålidhem är större än så.
- Nick
- VIP medlem
- Kontakt:
-
- Medlem++
Så läser jag ut det varje gång...Diesel skrev:Jag åker och tittar på en lägenhet på ålderdomshem imorgonPaalsson skrev:Har tänkt mig ålidhem eller nåt sånt ställe. Jag får flera mail i veckan om lediga lägenheter där och något annat ställe.