iPhone

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Athe skrev:Jag tror säkert iPhone är en grym telefon, men jag köper inte den av rena principskäl, är så trött på hur den höjs till skyarna
Man gör som man vill. För min del är det ett av dom bästa köpen jag gjort.

//J
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Taurus skrev:Lite OT: Själv har jag bara gluttat på mina polares iPhones och visst, det är schysst teknikporr, men själv klarar jag mig galant med en basic lur - har...eh...en Ericsson w660i sen några år - och en filofax.

Jag har labbat mycket med portabla lösningar under årens lopp och hade under ett antal år en fungerande mobil/laptop/server-combo på tidigare dagjobbet, men även med fungerande kalendersynk osv blir jag inte kompis med pyttesmå tangentbord och taffliga pekpennelösningar, för mig går det fortare med en baslur och papperskalender. Måste jag av någon anledning vara kroniskt uppkopplad släpar jag hellre med mig en liten laptop, då har jag ett riktigt tangentbord och OS.

Jag tycker för övrigt det är osunt att behöva vara konstant tillgänglig och känna att man MÅSTE kunna läsa mejlen på muggen eller surfa i skogen, och väljer gärna bort både mobil och Internet regelbundet för att rensa hjärnan, men det är ämne för en annan tråd :-)

Har jag bara med mig filofax och min skruttmobil är jag tillgänglig och riskerar aldrig dubbelbokningar, och behöver jag nätuppkoppling tar jag som sagt lilla laptoppen.

Jobbar man i en stor organisation finns det en point i att jobba med digitala, synkbara kalendrar, och kastade ett dagjobb åt mig en iPhone skulle jag naturligtvis inte säga nej, men som privatperson eller moderat lönsam egenföretagare har jag aldrig förstått vitsen med att lägga en tiotusing eller mer på en mobil - bättre då imho att lägga några ynka tusenlappar på en bärbar dator och mobil uppkoppling om man vill komma åt kalendersynk, mejl och surf, och ha massor av pengar över i baskassan istället ;-)
Fast detta gäller ju lite det egna valet om man vill vara tillgänglig elelr inte - det är ju inte beroende av teknik per se.
Själv är jag ansvarig för fyra företag och reser konstant samt tar emot ärenden och blir bokad från fyra olika system. För mig håller inte en analog kalender och jag måste komma åt mailen och ha synkade kalendrar utan att koppla upp datorn hela tiden. Det lutar absolut åt in iPhone nu samt ett MobileMe-konto så får vi se var det slutar :lol:
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

Jag vill ha en. Har PC på jobbet och hemma. Är det kompatibelt ändå?
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Cuba skrev:Jag vill ha en. Har PC på jobbet och hemma. Är det kompatibelt ändå?
MobileMe funkar med både iPhone och PC
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
JonnyTrobro
Medlem+
Inlägg: 1139
Blev medlem: tor 02 okt 2008, 11:41
Ort: Stockholm

Inlägg av JonnyTrobro »

Så klart man vill ha en iPhone. Lyckades med konststycket att precis låsa in mig i ett nytt abonnemang på 18 månader precis innan den släptes.
Men just nu tycker jag ändå att Android ser intressantare ut... spännande att se vad nästa version iPhone har att erbjuda.

Det går att vinna en iPhone här.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

BASBLOGGEN.se skrev:Så klart man vill ha en iPhone. Lyckades med konststycket att precis låsa in mig i ett nytt abonnemang på 18 månader precis innan den släptes.
Men just nu tycker jag ändå att Android ser intressantare ut... spännande att se vad nästa version iPhone har att erbjuda.

Det går att vinna en iPhone här.
Vad är Android för något? Förutom en så´n här, då.....

Bild

//J
Användarvisningsbild
JonnyTrobro
Medlem+
Inlägg: 1139
Blev medlem: tor 02 okt 2008, 11:41
Ort: Stockholm

Inlägg av JonnyTrobro »

Android är Google's operativsystem för telefoner. Gratis för tillverkarna att använda. Just nu finns det två telefoner från HTC som använder Android, ingen i Sverige dock.
Svenska TaT har varit inblandade i designen.

Android.com
Användarvisningsbild
Danny
Medlem+
Inlägg: 1305
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 15:22
Ort: Kungsängen

Inlägg av Danny »

Jag är i valet och kvalet om jag ska byta upp mig till en iPhone idag.
Är grymt sugen just på grund av Mac kompabiliteten.

Lyckades också låsa upp mig i ett abonnemang precis innan släppet men Telenor gör en deal så jag får byta :)
Thunderhoney
Gibson LP DC Tribute Bass
ESP Classic 400 J-Bas
Fender Studio Bass // Acoustic 320-406 // HX Stomp
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Hellboy skrev:
Athe skrev:Jag tror säkert iPhone är en grym telefon, men jag köper inte den av rena principskäl, är så trött på hur den höjs till skyarna
Man gör som man vill. För min del är det ett av dom bästa köpen jag gjort.

//J
+10
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Taurus
Medlem++
Inlägg: 2553
Blev medlem: tis 09 okt 2007, 14:55
Ort: Hammarby, X-county

Inlägg av Taurus »

MALA skrev:Fast detta gäller ju lite det egna valet om man vill vara tillgänglig elelr inte - det är ju inte beroende av teknik per se.
Själv är jag ansvarig för fyra företag och reser konstant samt tar emot ärenden och blir bokad från fyra olika system. För mig håller inte en analog kalender och jag måste komma åt mailen och ha synkade kalendrar utan att koppla upp datorn hela tiden. Det lutar absolut åt in iPhone nu samt ett MobileMe-konto så får vi se var det slutar :lol:
Absolut, det handlar om personligt val och inte om just iPhone, så vi hoppar över fortsatt diskussion i den här tråden :)

Som ganska nyfrälst Mac-ägare tycker jag hur som helst det är kul om Apple hittat en lösning som funkar med iPhone och MobileMe.
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Taurus skrev: Som ganska nyfrälst Mac-ägare tycker jag hur som helst det är kul om Apple hittat en lösning som funkar med iPhone och MobileMe.
Ja, det vore väl konstigt annars :lol: :lol:
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem
Inlägg: 4639
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:53
Ort: basstown

Inlägg av groovyjr »

Då var man fast på 24 månader med en iPhone också...
Köpte via Telenor och då ingår internet uppkopplingen under 24 månader med vilken jag kan surfa från datorn också - göttmos! Så nu ska Telia ut ur huset för gott, detta då de har den sämsta kundservice och internet uppkoppling, bredbandstelefoni jag upplevt. Fungerar inte, kopplar ner osv.

Finns förövrigt en hel del info till iPhonen på http://www.iphoneinfo.se/

Bäst av allt är att jag kommer att tjäna på bytet dessutom då mina abonnemang blir billigare totalt sett och framför allt så kan jag synka allt från min MacBook Pro.

E man glad nu eller!!! :lol:
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Användarvisningsbild
ai.daedalus
Medlem
Inlägg: 130
Blev medlem: tis 10 feb 2009, 18:21
Ort: Hällefors

Inlägg av ai.daedalus »

Funderar på att byta från PC till Mac, så kan jag alltid kompletera det med en fin iPhone. Finansen verkar dock bränna hål i plånboken min... Det känns som ett litet minikrig i bakfickan ibland. :P

OT: Förresten, Taurus: Din sig, är inte det från Neuromancer? kommer inte riktigt ihåg...
Fender Precision Bass -99, Epiphone Power Bass -89, OLP MM3 -??
Användarvisningsbild
Taurus
Medlem++
Inlägg: 2553
Blev medlem: tis 09 okt 2007, 14:55
Ort: Hammarby, X-county

Inlägg av Taurus »

ai.daedalus skrev:OT: Förresten, Taurus: Din sig, är inte det från Neuromancer? kommer inte riktigt ihåg...
Japp, första raden i ett stycke förstklassig litteratur!
Användarvisningsbild
Richard
Medlem+
Inlägg: 2004
Blev medlem: sön 02 sep 2007, 18:59
Ort: Västerås

Inlägg av Richard »

Jag är lite sugen på en Iphone faktiskt, men grejen är att jag aldrig begripit mig på Mac datorer alls riktigt, så då kanske man inte skulle tycka om Iphonen heller? mao, är en Iphone inget för en "mac-hatare"?

Jag har ju iofs min Fender Ipod som jag kommer ganska bra överens med annars :P
Laser-Bas

Inlägg av Laser-Bas »

En fråga; Hur är Iphone + PC, Vista?
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5323
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Re: iPhone

Inlägg av mrbaloo »

Knas-sent reply på denna tråd. Jag har under alla år strängt hållit mig till Samsung/Andriod-lur. Men nu i fredags bytte jag batteri själv i min telefon. Då råkade jag spräcka baksidans glas när jag öppnade på telefonen. Så jag har nu lagt undan min andriod-lur och använder jobbets Iphone tills en ny baksida kommer hem i brevlådan. Men det verkar som att min fördom mot Iphone verkar lite obefogad. Det har mig emot att nämna detta, men så är det. Jag har fått allt att lira ihop och dessutom särskilt på jobbets mail/kalender på en av startsidorna och sedan privata appar/mail på andra startsidor. Har fått allt att lira som jag vill ha det, förutom swish som jag får leva utan så länge då det tydligen inte går att koppla ett konto till flera telefonnummer.
Skriv svar