Windows XP - köpes
- Bean
- VIP medlem
Windows XP - köpes
Någon som har ett original Windows XP att sälja? Helst PRO, men Home går också.
- macahan
- Medlem+++
Det har jag faktiskt, men jag vet inte om du kan använda det. eftersom det är en oem-programvara som endast får installeras på en ny maskin.. men har du alla skivor etc så borde det inte vara några problem eller? Licensen avs oem är ju lite knixigt..
Datorn som operativet var installerat på har kraschat för all framtid och kommer aldrig användas mer.
ja just det, det är pro såklart.
Datorn som operativet var installerat på har kraschat för all framtid och kommer aldrig användas mer.
ja just det, det är pro såklart.
- Bean
- VIP medlem
- Athe
- Medlem+
- macahan
- Medlem+++
njae, jag menade att om du "köper" min licens så får du ju skivor och allt som kom med i förpackningen så då har du väl licensen också.. Just nu ligger ju bara kartongen och samlar damm.
Någon som vet hur det kan fungera??
Intressant är ju att jag köpte oem-licensen och installerade den på den dator jag hade vid den tidpunkten.. och den datorn var ju inte "ny"
ja tusan, det var en fråga som är intressant.
Någon som vet hur det kan fungera??
Intressant är ju att jag köpte oem-licensen och installerade den på den dator jag hade vid den tidpunkten.. och den datorn var ju inte "ny"
ja tusan, det var en fråga som är intressant.
- Bean
- VIP medlem
- Cuba
- VIP medlem
Jag har installerat OEM XP som jag köpt på ebay från USA på min dator utan problem.
Jag gjorde senare en omformatering av samma dator och ville installera samma version igen men då blev det stop. Fick upp ett felmeddelande och ett servicenummer till Microsoft. Jag ringde och fick 2 frågor:
Vad är det för produkt key-code?
Hur många datorer ska du installera programvaran på? (Svara 1 här)
Sen fick jag en ny 50 siffrig kod och kunde låsa upp programvaran.
Jag gjorde senare en omformatering av samma dator och ville installera samma version igen men då blev det stop. Fick upp ett felmeddelande och ett servicenummer till Microsoft. Jag ringde och fick 2 frågor:
- Bean
- VIP medlem
Då bör det ju inte vara några problem. Tack Scuba.Scuba skrev:Jag har installerat OEM XP som jag köpt på ebay från USA på min dator utan problem.
- Kim S
- Medlem++
Jag har också fått bra service av Windows telefontjänst. Har XP pro på engelska som jag installerat på 3 datorer (ej OEM). När det skulle in på fjärde så sa det tjong, men jag bara ringde upp och fick en ny kod. Sa som det var bara.
Lado Superfalcon-2
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
- basmartin
- Medlem+++
Någon mer som har ett XP till salu? Inte till mig, utan till frugan. Jag använder äppledatorer annars.
Martinus Olai Gothenburgiensis
https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;
Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;
Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
- calif de funk
- VIP medlem
Re: Windows XP - köpes
Ta bort flygan innan jag gör sönder skärmen för faanBean skrev:Någon som har ett original Windows XP att sälja? Helst PRO, men Home går också.

"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
- Cuba
- VIP medlem
Haha...calif de funk skrev:Ta bort flygan innan jag gör sönder skärmen för faanBean skrev:Någon som har ett original Windows XP att sälja? Helst PRO, men Home går också.![]()
bananflugor överallt...... måste tömma slaskhinken ...
- calif de funk
- VIP medlem
Det är ju röd månad också, hallå BeeeaaaanScuba skrev:Haha...calif de funk skrev:Ta bort flygan innan jag gör sönder skärmen för faanBean skrev:Någon som har ett original Windows XP att sälja? Helst PRO, men Home går också.![]()
bananflugor överallt...... måste tömma slaskhinken ...

- Dereborn
- Dereborn
- Bean
- VIP medlem
- calif de funk
- VIP medlem
Svårt å lyckas alla gånger med sarkasm i skriftligt form. Klart jag menar rötmånad, Oktober är RödBean skrev:Du menar nog "rötmånad"...hehe. Va, gillar du inte lilla lyckoflugan?

Skickar räkningen på LapTop-s reparation av skärmen

- Dereborn
- Dereborn
- Bean
- VIP medlem
- hosse
- Medlem+++
jag blir också helt störd av den. hämtar snart luftpistolen och gör slut på detta.Bean skrev:Du menar nog "rötmånad"...hehe. Va, gillar du inte lilla lyckoflugan?
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."