Visst de turnerar i Sverige titt som tätt, men vem vet det kan vara den sista då Lemmy börjar bli till åren
Jag dyker upp i alla fall... å sonen... å frugan
Senast redigerad av anli den lör 08 dec 2007, 16:08, redigerad totalt 1 gånger.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Om jag har vägarna upp till Stockholm då är det inte omöjligt. Har visserligen sett dem 7 ggr de senaste 9 åren, men det är alltid lika bra. Som att bli överkörd av en ångvält på ett behagligt sätt.
Danne skrev:Om jag har vägarna upp till Stockholm då är det inte omöjligt. Har visserligen sett dem 7 ggr de senaste 9 åren, men det är alltid lika bra. Som att bli överkörd av en ångvält på ett behagligt sätt.
De är väl i göteborg några dagar innan tror jag
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Ok, nu drar det i hop sig. Vem mer dyker upp på hovet?
Hoppas Lemmy är ordentligt frammixad och att han är pigg och lagom onykter.
Har mina nya proppar redo.
anli skrev:Ok, nu drar det i hop sig. Vem mer dyker upp på hovet?
Hoppas Lemmy är ordentligt frammixad och att han är pigg och lagom onykter.
Har mina nya proppar redo.
Är det 10 amperes då eller...
Senast jag såg Motörhead var också på Johanneshovs Isstadion. Året var 1982 och turnén hette "Bomber". Fruktansvärt bra! En upplevese för en grabb på 14 bast som var på sin första hårdrockskonsert med storebrorsan. Det tjöt i öronen i 14 dagar efteråt, men det var det värt
Tycker dock att originaluppsättningen var(och är)bäst. Inget som klår trion Lemmy, Animal och Fast Eddie, så därför hoppar jag över denna gång. Lämna gärna en recension när du varit där, Anli.
Anders
Basar: Rickenbacker 4001 -74, Fender AVRI `64 Jazz Bass, Ampeg Dan Armstrong -70
Väl hemma och jag kan ge en snabbrecension:
- Ljudet var extremt kasst! Det är fan att det inte skall gå å få till schysst ljud i dessa moderna tider! Katastrofljud i inledningen men det tog sig en aning efter trumsolot i mitten. Nog det sämsta gitarrljud jag hört.
- Ingen bomberrigg
+ Moderat ljudnivå. Knappt att jag behövde min nya pluggar.
+ Lemmy såg pigg ut och låtvalet var bra. Thin Lizzys Roasalie cover och whorehouse blues (bra ljud)var kanon.
+ D-A-D funkade bra, hade dessutom mycket bättre ljud. Kanske inte ett kanonband fullt ut, men tvåsträngad bas funkar fint och de hade några schyssta låtar.
Frecko: Jag hade fel mobil med mig, såg nyss att du hade sms:at!
anli skrev:Väl hemma och jag kan ge en snabbrecension:
+ D-A-D funkade bra, hade dessutom mycket bättre ljud. Kanske inte ett kanonband fullt ut, men tvåsträngad bas funkar fint och de hade några schyssta låtar.
Hans basar var ganska coola.. Eller uhm..Nånting i alla fall.
Såg faktiskt herrarna live för första gången på SRF i somras!
Riktigt bra trots uselt ljud. Lemmy var tvungen att skära typ ALL lågbas för att få spela på den volym han ville så det blev väldigt mysko ljud.
"Fast Eddie" Clarke var med och gästade på ett par låtar!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! TDHP
TDHP skrev:Såg faktiskt herrarna live för första gången på SRF i somras!
Riktigt bra trots uselt ljud. Lemmy var tvungen att skära typ ALL lågbas för att få spela på den volym han ville så det blev väldigt mysko ljud.
Lemmy hatar lågbas. Han skär allt under hundra jämt. Ser sej mer som kompgitarrist än basist. Lyssna på introt till Ace of spades t.ex. - där är hans ljudideal...
Har för övrigt aldrig varit med om att lågbas skulle vara nåt problem på utomhusfestivaler. Möjligen att det blir för lite!
TDHP skrev:Såg faktiskt herrarna live för första gången på SRF i somras!
Lemmy hatar lågbas. Han skär allt under hundra jämt. Ser sej mer som kompgitarrist än basist. Lyssna på introt till Ace of spades t.ex. - där är hans ljudideal...
Har för övrigt aldrig varit med om att lågbas skulle vara nåt problem på utomhusfestivaler. Möjligen att det blir för lite!
Hehe, det kanske SKA låta som det gjorde då mao!
Har som sagt faktiskt aldrig hört dem live tidigare!
Men det måste ha varit lägre än normalt även där!
Ja, jag har svårt att tänka mej att Lem skulle låta någon tala om för honom hur han ska skruva till sitt sound. Han är rätt mycket "It's this way or no way at all". Citatet "Hello! We're Motorhead, we play rock'n'roll. If you don't like it - fuck you!" är ju faktiskt autentiskt...
Lemmys bas lät kass i går... lågmullrig och basig... INTE inte beskuren. Ingen edge liksom!
2006 på metaltown hade han och resten av bandet kanonljud (Motörhead ideal alltså)
I Göteborg Var det en lyande konsert i mina ögon iaf. D.A.D. Var skitbra och lemmy vr som sagt var väldigt pigg om man jämför med spelningen i somras i Sölvesborg. Alla jag var med på konserten var helt lyriska efter konserten. Det kanske skiljde sig till dagen efter i Stockholm? Var det ingen annan som var nöjd med konserten i Ghettoborg?
Foxbat skrev:I Göteborg Var det en lyande konsert i mina ögon iaf. D.A.D. Var skitbra och lemmy vr som sagt var väldigt pigg om man jämför med spelningen i somras i Sölvesborg. Alla jag var med på konserten var helt lyriska efter konserten. Det kanske skiljde sig till dagen efter i Stockholm? Var det ingen annan som var nöjd med konserten i Ghettoborg?
Lät dom som dom brukar på SRF i somras? Har inget att jämföra med!
Nja. Lemmy orkade knappt sjunga låtarna då efter han kollapsat i Frankrike veckan före. Jag befinner mig alltid längst fram på deras konseter och ljudet är ju inte bäst där så jag kan inte vara domare i frågan. men det var klart bättre i lördags. Vi ver också och kollade på Gamma Ray+Helloween i tisdags. Allt ljud försvann i baskaggen. Så jag tyckte bättre om ljudet på Motörhead faktiskt när man ofta kunde höra vad han sjöng. De gångerna vrålet från oss på golvet inte överröstade pojkaran på scen.
Det var kort sagt en sjukt rolig kväll som slutade med att vi träffade Harry från RAM också. Trevlig prick.
Foxbat skrev:I Göteborg Var det en lyande konsert i mina ögon iaf. D.A.D. Var skitbra och lemmy vr som sagt var väldigt pigg om man jämför med spelningen i somras i Sölvesborg. Alla jag var med på konserten var helt lyriska efter konserten. Det kanske skiljde sig till dagen efter i Stockholm? Var det ingen annan som var nöjd med konserten i Ghettoborg?
Var är klopper?
Edit: sorry om detta drar in en KASKAD av OT. hosse och klopper: håll er lugna.
Var är klopper?
Edit: sorry om detta drar in en KASKAD av OT. hosse och klopper: håll er lugna.
klopper har inget att göra med en så fin och ädel blekingsk stad som sölvesborg! blekinges äldsta och länets stolthet. vår sista utpost mot kontinenten och innehavare av en av dom grymmaste festivalerna!