Jäkla tandläkare
- Ulf
- Medlem
Jäkla tandläkare
Fick en visdomstand bortopererad i fredags. Medans operationen pågick i nästan två timmar o bedövningen började gå ur så sade tandläkaren att det här ingreppet borde ha remmiterats till ett sjukhus.
Alltså då hade jag kommit undan med en patientavgift på ca 300kr...
Nu fick jagpröjsa 2500
FY FAN
Nu fick jagpröjsa 2500
FY FAN
- Liten
- Hedersmedlem
- Geddan
- VIP medlem
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
- Liten
- Hedersmedlem
snart 18 år sedan jag klev innanför en tandläkares dörrar..Geddy_Lee skrev:Jag har inte varit där på 10 år.Liten skrev:2500?? det är ju ingenting???
Jag fasar för när jag ska till tandläkaren.. har inte vart där på några år.. Har köpt basriggar för pengarna istället!

- Geddan
- VIP medlem
Men va vi sköljde flour när vi var små!!!!!!Liten skrev:snart 18 år sedan jag klev innanför en tandläkares dörrar..Geddy_Lee skrev:Jag har inte varit där på 10 år.Liten skrev:2500?? det är ju ingenting???
Jag fasar för när jag ska till tandläkaren.. har inte vart där på några år.. Har köpt basriggar för pengarna istället!å det finns någon som ändå vill hångla med en..

"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- Makten
- Medlem++
- Liten
- Hedersmedlem
Skoja inte!!Makten skrev:Känns som att det kan bli riktigt dyrt nästa gång du går dit.Liten skrev:snart 18 år sedan jag klev innanför en tandläkares dörrar..å det finns någon som ändå vill hångla med en..

EDIT: Varför tror du jag säljer basriggen??

Geddy_Lee skrev: Men va vi sköljde flour när vi var små!!!!!!

- bootsy
- Medlem+++
O herre jävlar...Liten skrev:snart 18 år sedan jag klev innanför en tandläkares dörrar..Geddy_Lee skrev:Jag har inte varit där på 10 år.Liten skrev:2500?? det är ju ingenting???
Jag fasar för när jag ska till tandläkaren.. har inte vart där på några år.. Har köpt basriggar för pengarna istället!å det finns någon som ändå vill hångla med en..
- Makten
- Medlem++
Hur vet du det om du inte varit där på 10 år? Jag skulle då inte ta risken att behöva göra rotfyllningar och annat elände för att spara pengar i alla fall. Ändå har jag bara fyllt två hål, och de fick jag när jag var 12 eller nåt. Fast jag har ett hål i en tand just nu faktiskt, men det har inte förvärrats på flera år, så tandläkaren såg ingen anledning att göra nåt åt saken än. Får väl se vad han säger om två år.Geddy_Lee skrev:Jag gick ju fram till 30 års ålder...
Och de enda hål jag haft fick jag vid 11.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
- Geddan
- VIP medlem
Jag pratar om fram till jag fyllde 30.Makten skrev:Hur vet du det om du inte varit där på 10 år?Geddy_Lee skrev:Jag gick ju fram till 30 års ålder...
Och de enda hål jag haft fick jag vid 11.
Jag blev förbannad när de höjde pengen till att ta 500 spänn för att titta mig i käften i 10 minuter. Sen dess har jag inte varit där.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- anli
- VIP medlem
När jag var 35 var jag snubblande nära rotfyllning (inga hål sen 13)... hade precis bytt till en yngre tandläkare med bättre koll! Sen fick dessutom fixa några små hål till. 15 år senare så behöver jag bara gå vartannat år och allt är frid och fröjd.
Så man skall antagligen passa sig för att slarva vid 25-35 som män brukar gör pg av "att de hade bara ett hål som små".
Så man skall antagligen passa sig för att slarva vid 25-35 som män brukar gör pg av "att de hade bara ett hål som små".
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
- Makten
- Medlem++
Du tror inte att du blir mer förbannad om det visar sig att du måste byta ut halva käften sen då?Geddy_Lee skrev:Jag blev förbannad när de höjde pengen till att ta 500 spänn för att titta mig i käften i 10 minuter. Sen dess har jag inte varit där.
Tillägg: Det är ju inte kikandet i käften de tar betalt för, utan att de över huvud taget finns. Vad tror du det kostar med all denna utrustning, anställda, lokaler, med mera?
- TDHP
- Forumvärd
Galningar! Jag HATAR verkligen att gå till tandläkaren, och just därför går jag dit minst var 18:e månad. Börjar det hända grejer i käften så vill jag veta det i tid!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP
Resten är bara för att det är kul!

TDHP
- Prata Bas Stal Min Fritid
- Medlem+
Håller med här fast det är det värsta jag vet i hela jävla världen..rädd så jag gråter när jag går dit..men det är nog bättre att masa sig dit nu än att åka på 364278362478 spänn på annan skit man kunde förebyggt nu...TDHP skrev:Galningar! Jag HATAR verkligen att gå till tandläkaren, och just därför går jag dit minst var 18:e månad. Börjar det hända grejer i käften så vill jag veta det i tid!
- Makten
- Medlem++
- Svensson
- Forumvärd
Re: Jäkla tandläkare
Jag kan väl inte direkt säga att jag njuter varje gång jag går till tandläkaren men att ha tandvårdsförsäkring via företaget känns rätt okej!Ulf skrev:Fick en visdomstand bortopererad i fredags. Medans operationen pågick i nästan två timmar o bedövningen började gå ur så sade tandläkaren att det här ingreppet borde ha remmiterats till ett sjukhus.
Nu fick jagpröjsa 2500
FY FAN
It don't mean a thing if it ain't got that swing!
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
- Prata Bas Stal Min Fritid
- Medlem+
ja..i bland tycker jag det känns som man sliter på ytorna av sågandet..men det antar jag ju att det inte gör...(använder tråd varje dag)Makten skrev:Apropå obehag och tandläkare så rekommenderade min att jag skulle börja använda tandtråd. Fy helvete vad obehagligt det är att trycka ner den mellan tänderna. De sitter så tätt att jag måste "såga" mig ner mellan ytorna innan det släpper efter.
Tips annars till er andra oroliga är att skölja med flour typ de dagar ni ätit lite mer socker än vanligt...bra grej om man inte har råd att gå till tandläkaren när man bör..
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
- Makten
- Medlem++
Finns det på Apoteket tro? Har faktiskt inte tänkt på detta sen "fluortanten" i skolan.Prata Bas Stal min man skrev:Tips annars till er andra oroliga är att skölja med flour typ de dagar ni ätit lite mer socker än vanligt...bra grej om man inte har råd att gå till tandläkaren när man bör..

- Svarte_Jack
- Medlem++
Listerine funkar bra för mig. Testa.
http://myspace.com/steglers
Världens bästa Åkermetallband!
http://pushesittothelimit.ytmnd.com/
http://weaponslimit.ytmnd.com/
Världens bästa Åkermetallband!
http://pushesittothelimit.ytmnd.com/
http://weaponslimit.ytmnd.com/
- Hellish
- Medlem+++