Bear of Moon

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
Chriller
VIP medlem
Inlägg: 3341
Blev medlem: mån 26 nov 2007, 21:02
Ort: Gothenburg

Inlägg av Chriller »

Klart bättre minspel än Dirty Loops.
Användarvisningsbild
Chriller
VIP medlem
Inlägg: 3341
Blev medlem: mån 26 nov 2007, 21:02
Ort: Gothenburg

Inlägg av Chriller »

Gäst----

Inlägg av Gäst---- »

Chriller skrev:Klart bättre minspel än Dirty Loops.
Dirty Loops är ju riktigt tråkiga i jämförelse, de är ju musiker. Här snackar vi underhållning! :D
Senast redigerad av Gäst---- den mån 19 mar 2012, 23:22, redigerad totalt 1 gånger.
Gäst----

Inlägg av Gäst---- »

hosse skrev:Går ju 10 gånger hellre och kollar på Bear of Moon än att gå en gång och kolla på Magnus Rosén i Sollentuna Centrum.


+1 angående sololjudet. Det måste ha varit en otrolig slump att det blev så bra.
Ja men att få basen SIGNERAD av Rosén måste du väl ändå tända på?
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Inlägg av hosse »

Inti skrev:
hosse skrev:Går ju 10 gånger hellre och kollar på Bear of Moon än att gå en gång och kolla på Magnus Rosén i Sollentuna Centrum.


+1 angående sololjudet. Det måste ha varit en otrolig slump att det blev så bra.
Ja men att få basen SIGNERAD av Rosén måste du väl ändå tända på?
Nej, varför skulle jag göra det?
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Gäst----

Inlägg av Gäst---- »

För att du vill dekorera basen?
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Inlägg av hosse »

Inti skrev:För att du vill dekorera basen?
Då gör jag väl det med något jag uppskattar? Förslagsvis en sticker från Bear of Moon.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Lexa
Nykomling
Inlägg: 1
Blev medlem: mån 19 aug 2013, 13:47

Re: Bear of Moon

Inlägg av Lexa »

Bear of Moon, följetång : ) Hahahahaha !!!

Såg den här annonsen på AFs platsbank att man söker basist. "Lön efter försäljning av skivor enl kontrakt och efter alla lagar som gäller för inspelning av musik "

Jag ringde upp Björn Olofsson, som stod som kontaktperson, och han började förklara hur deras musik fungerade, rent kontrapunktiskt musikteoretiskt. Det lät fullständigt förvirrat.
Jag tänkte att jag kan berätta för honom vad jag har gjort, att jag har en bakgrund som jazzmusiker och vilka jag har spelat med. Han avbröt mig och sa att han var själv utbildad i USA, och var god vän med Ron Carter, Miles Davis basist.
Sedan frågade han i ett mycket uppskruvat tonläge vad bastonen hette i första omvändningen av ackordet C7.
Jag trodde inte mina öron.
"Jo det är tonen H som också är inledningston till C-dur. Vet du inte det så platsar du knappast här"

Jag sa till honom att detta kändes nästan som att prata med Kalle Sändare.
Jag undrade allvarligt om detta samtal skulle komma att sändas i radio.
Han sa att jag kunde ta mina göteborgsjazzare och dra åt helvete.

Sedan gick jag in på Bear of Moon's sida på Myspace och lyssnade på en låt.
Jag har skrattat så jag har ont i magen, och ansiktet är alldeles uppsvullet. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Alltså att en rätt så vanlig dag kan bjuda på nåt så hejdlöst, det är ju fantastiskt.
Dock tycker jag att det är lite allvarligt att AF inte kollar sina annonser bättre nu när villkoren hårdnar om att arbetslösa måste redovisa hur mycket jobb man sökt.
Bullen
Medlem++
Inlägg: 5553
Blev medlem: mån 15 okt 2007, 14:26
Ort: Göteborg

Re: Bear of Moon

Inlägg av Bullen »

Haha viken story! Antingen är snubben sjukt ironisk och går in för det stenhårt eller också är det ett tvättäkta original. Tippar på det sistnämnda. Hade glömt bort Bear of moons storhet så nu får det bli att lyssna på denna klassiker igen!

http://nojestorget.se/Bear-Of-Moon_10021.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dödsthrash från småland
http://www.facebook.com/DethroneSWE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dethroneswe.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem
Inlägg: 6843
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 17:22
Ort: Arlöv

Re: Bear of Moon

Inlägg av Bassplaya »

Ja, jävlar...

Det låter som att det är inspelat tidigt 90-tal i en källare med mikrofoner från Classe.
Nilsson
Nykomling
Inlägg: 1
Blev medlem: lör 12 okt 2013, 19:53

Re: Bear of Moon

Inlägg av Nilsson »

Bild
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Re: Bear of Moon

Inlägg av Eagle Hazze »

kromosomfel i kombo med narcissism och några instrument brukar bli så där. Det kan givetvis handla om minigolf eller andra intressen. Den där makalösa självupptagenheten utan någon koppling till verkligheten och dess normer är väldigt rolig.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Re: Bear of Moon

Inlägg av Eagle Hazze »

Lexa skrev:Bear of Moon, följetång : ) Hahahahaha !!!

Såg den här annonsen på AFs platsbank att man söker basist. "Lön efter försäljning av skivor enl kontrakt och efter alla lagar som gäller för inspelning av musik "

Jag ringde upp Björn Olofsson, som stod som kontaktperson, och han började förklara hur deras musik fungerade, rent kontrapunktiskt musikteoretiskt. Det lät fullständigt förvirrat.
Jag tänkte att jag kan berätta för honom vad jag har gjort, att jag har en bakgrund som jazzmusiker och vilka jag har spelat med. Han avbröt mig och sa att han var själv utbildad i USA, och var god vän med Ron Carter, Miles Davis basist.
Sedan frågade han i ett mycket uppskruvat tonläge vad bastonen hette i första omvändningen av ackordet C7.
Jag trodde inte mina öron.
"Jo det är tonen H som också är inledningston till C-dur. Vet du inte det så platsar du knappast här"

Jag sa till honom att detta kändes nästan som att prata med Kalle Sändare.
Jag undrade allvarligt om detta samtal skulle komma att sändas i radio.
Han sa att jag kunde ta mina göteborgsjazzare och dra åt helvete.

Sedan gick jag in på Bear of Moon's sida på Myspace och lyssnade på en låt.
Jag har skrattat så jag har ont i magen, och ansiktet är alldeles uppsvullet. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Alltså att en rätt så vanlig dag kan bjuda på nåt så hejdlöst, det är ju fantastiskt.
Dock tycker jag att det är lite allvarligt att AF inte kollar sina annonser bättre nu när villkoren hårdnar om att arbetslösa måste redovisa hur mycket jobb man sökt.
:tummenupp:
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
RolleHarris
Medlem++
Inlägg: 5061
Blev medlem: sön 14 jan 2007, 10:34
Ort: Djurås

Re: Bear of Moon

Inlägg av RolleHarris »

Jag misstänker att han är sjuk/utvecklingsstörd eller har typ autism av nåt slag.
Senast redigerad av RolleHarris den ons 19 feb 2014, 12:27, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Grafen
Hedersmedlem
Inlägg: 3345
Blev medlem: ons 28 jul 2010, 17:53
Ort: Storkholk

Re: Bear of Moon

Inlägg av Grafen »

Droger. Enligt uppgift har han alltid varit säregen men efter några år i USA så kom han hem i samma psykos han är i nu.
Stallet är hendekagonalt.
Användarvisningsbild
Heyman
VIP medlem
Inlägg: 2251
Blev medlem: tor 10 apr 2008, 08:56
Ort: Hyfsat nära Entombedkorset.
Kontakt:

Re: Bear of Moon

Inlägg av Heyman »

Säregen, droger eller utvecklingsstörd, rolig är han i oavsett.
Om helvetet var en dålig plats skulle det vara kallt där!

Spelar just nu på: Rickenbacker 4001 -76, Travis Bean TB2000, Greco Mirage, Matamp Infernal GT200, Mesa Boogie Road Ready 2x15 +2x10.
RolleHarris
Medlem++
Inlägg: 5061
Blev medlem: sön 14 jan 2007, 10:34
Ort: Djurås

Re: Bear of Moon

Inlägg av RolleHarris »

Har ni hört den nya låten som ligger på nöjestorget. Ett mästerverk :)
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter
Inlägg: 10870
Blev medlem: lör 10 nov 2007, 15:34
Ort: Västerås

Re: Bear of Moon

Inlägg av Mike »

Vi har även onlineljud för både basen,sologitarren och kompgitarren.Det betyder att vi kan spela exact det som hörs på våra inspelningar live. Det är ju också viktigt i mindre sammanhang att inte spela för högt utan precis rätt volym för varje instrument.
:lol: :lol: :lol:
TVR!
Because Porsche are for girls.
Användarvisningsbild
engson
Hedersmedlem
Inlägg: 8596
Blev medlem: lör 28 jun 2008, 23:33
Ort: Perstorp

Re: Bear of Moon

Inlägg av engson »

Det finns inget H i ett C7...
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Re: Bear of Moon

Inlägg av Cuba »

Bullen
Medlem++
Inlägg: 5553
Blev medlem: mån 15 okt 2007, 14:26
Ort: Göteborg

Re: Bear of Moon

Inlägg av Bullen »

Tack, där fanns ju en helt fantastisk låtskatt att upptäcka! Och som Heyman säger, pundare, mupp eller kanske rentav ett missförstått geni, min vardag förgyller han oavsett!
Dödsthrash från småland
http://www.facebook.com/DethroneSWE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dethroneswe.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
RolleHarris
Medlem++
Inlägg: 5061
Blev medlem: sön 14 jan 2007, 10:34
Ort: Djurås

Re: Bear of Moon

Inlägg av RolleHarris »

Helt fantastiskt. Har nu lyssnat på alla låtarna på soundcloud
Användarvisningsbild
Ekis
Medlem
Inlägg: 122
Blev medlem: ons 07 sep 2011, 00:27
Ort: Malmö

Re: Bear of Moon

Inlägg av Ekis »

Det är inte bara musiken som är episk, det finns några...öhhh...intressanta diskussioner på Gearslutz som tyvärr slutade med en banning.

http://www.gearslutz.com/board/members/114548-niceboy/" onclick="window.open(this.href);return false;

Samtidigt måste jag säga att jag hör sämre alster dagligen i radion.
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Re: Bear of Moon

Inlägg av Cuba »

Ekis skrev:Det är inte bara musiken som är episk, det finns några...öhhh...intressanta diskussioner på Gearslutz som tyvärr slutade med en banning.

http://www.gearslutz.com/board/members/114548-niceboy/" onclick="window.open(this.href);return false;

Samtidigt måste jag säga att jag hör sämre alster dagligen i radion.
Oh my GAAAAWD. :lol: :lol: :lol: Den attityden har jag bara upplevt en gång tidigare. :lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Re: Bear of Moon

Inlägg av Eagle Hazze »

Det intressantaste är egentligen bandets fullständiga immunitet mot bra ljud på inspelningar. Ljudbilden påminner om när man hade en 4 kanalig kassettbandsporta och hade lagt tio sound on sound.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Skriv svar