Jag har inte gjort lumpen. Var inte särskilt sugen heller så jag fick en tvåa hos psykologen efter en makalös föreställning . Annars hade knäna nog satt stopp för det ändå.
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
En kompis farsa jobbade som psykolog vid mönstringen och fick uppleva många kreativa lösningar från folk som ville ha frisedel.
En räckte över en kassett och sa "jag måste ha frisedel, jag lyssnar på sånt här". Bandet åkte i och snart strömmade tonerna av "Du är ett ägg" av Onkel Kånkel ur bandspelaren.
När låtern var slut sa han: "det var bra, får jag behålla bandet?"...
Jag har haft lätt astma sen barnsben och tog för givet att jag skulle slippa men ICKE! Hade alldeles för höga resultat på fystestet så....
Men idag är jag expert på en massa specialiteter inom försvaret.
Säger inte vad för då måste jag eeh... ja just det
Nåja det här hände väl på den tiden ingen slapp undan!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Jomenvisst, rolig tid i en vacker stad. Vi hade t.o.m. en drink uppkallad efter oss på Stadshotellet, VbDivSyd hette den. Vår båt, HMS Tjurkö, var så ful att när kungen kom på flottiljbesök så fick vi åka ut i skärgår'n och gömma den bakom en ö...
"If you reach perfection your standards are too low."
Jomenvisst, rolig tid i en vacker stad. Vi hade t.o.m. en drink uppkallad efter oss på Stadshotellet, VbDivSyd hette den. Vår båt, HMS Tjurkö, var så ful att när kungen kom på flottiljbesök så fick vi åka ut i skärgår'n och gömma den bakom en ö...
Haha!
Lysande!
Då har du säkert glidit runt min trakter.
Mitt i mellan Rby och Kna!
Torkö?
Nä. Jag mördade en snubbe. Och dom ville inte ha mördare inom försvaret.
Klart att jag vägrade!!! En månad på Ödevata fångvårdsanstalt vid den lilla sjön Ödevaten utanför Emmaboda. Satt bland fyllestyrisar, skattesmitare och andra light-kriminella. Blev omgående polare med anstaltens läkare. Han var otroligt musikinstresserad och spelade in cassetteband till mig med sin favoritmusik. Han sjukskrev mig omedelbums trots att jag var fullt frisk så jag behövde inte göra ett skvatt under min månad på kåken förutom att öva bas.
Jag hade inte velat ha lumpen ogjord även om man inte tyckte att det var nån höjdare då alla gånger. Jag muckade efter 7 månader med många erfarenheter, nya kompisar och CE-körkort.