Hej!
Februari 2012 köpte jag min iPhone 4s från halebop, med två års bindningstid/avbetalning.
För tre veckor sedan gick den sönder. Jag surfade runt på pratabas, Facebook mm precis som vanligt, allt fungerade galant. Jag lade sedan ner mobilen i fickan och när jag några timmar senare skulle ta upp den igen för att skicka ett sms så hade jag ingen täckning, "ingen service". Hur jag än gjorde så kunde jag inte få täckning. Jag startade om den, flygplansläget av/på, osv.
Ett dygn senare och fortfarande ingen täckning gick jag till Telia som tittade på telefonen och konstaterade att simkortsläsaren lagt av. Då Apple bara har 1 års garanti på sina produkter kommer jag inte få en ny, trots att den la av när den låg i min ficka, när jag låg i en soffa. Jag är 100% säker på att den inte har fått sig en smäll.
För 2000 kr får jag en ny telefon. Hemförsäkringens självrisk ligger på 1500 kr, så jag kan alltså få en ny telefon för 1500 kr, vilket i min situation är mycket pengar.
Kan man reklamera telefonen? Finns det något jag kan göra för att slippa betala?
Trasig iPhone hjälp
- maxend00d
- Medlem+
- Zyrran
- Medlem++
Re: Trasig iPhone hjälp
Nu var det ett tag sedan jag läste på, men minns jag inte helt galet har man alltid 3 års garanti enligt konsumentköplagen, dock blir bevisbördan blir din efter det första året (tror tom att lagen kan säga 2år) så jag skulle strida för kung och fosterland innan jag gav mig. Eller åtminstone läsa på mer, är man påläst och har bra argument för sin sak så kan man komma långt.
Reklamera direkt till halebop, du är ju kund till dem och inte till Apple direkt.
Reklamera direkt till halebop, du är ju kund till dem och inte till Apple direkt.