Trasig iPhone hjälp
Postat: fre 05 jul 2013, 12:38
Hej!
Februari 2012 köpte jag min iPhone 4s från halebop, med två års bindningstid/avbetalning.
För tre veckor sedan gick den sönder. Jag surfade runt på pratabas, Facebook mm precis som vanligt, allt fungerade galant. Jag lade sedan ner mobilen i fickan och när jag några timmar senare skulle ta upp den igen för att skicka ett sms så hade jag ingen täckning, "ingen service". Hur jag än gjorde så kunde jag inte få täckning. Jag startade om den, flygplansläget av/på, osv.
Ett dygn senare och fortfarande ingen täckning gick jag till Telia som tittade på telefonen och konstaterade att simkortsläsaren lagt av. Då Apple bara har 1 års garanti på sina produkter kommer jag inte få en ny, trots att den la av när den låg i min ficka, när jag låg i en soffa. Jag är 100% säker på att den inte har fått sig en smäll.
För 2000 kr får jag en ny telefon. Hemförsäkringens självrisk ligger på 1500 kr, så jag kan alltså få en ny telefon för 1500 kr, vilket i min situation är mycket pengar.
Kan man reklamera telefonen? Finns det något jag kan göra för att slippa betala?
Februari 2012 köpte jag min iPhone 4s från halebop, med två års bindningstid/avbetalning.
För tre veckor sedan gick den sönder. Jag surfade runt på pratabas, Facebook mm precis som vanligt, allt fungerade galant. Jag lade sedan ner mobilen i fickan och när jag några timmar senare skulle ta upp den igen för att skicka ett sms så hade jag ingen täckning, "ingen service". Hur jag än gjorde så kunde jag inte få täckning. Jag startade om den, flygplansläget av/på, osv.
Ett dygn senare och fortfarande ingen täckning gick jag till Telia som tittade på telefonen och konstaterade att simkortsläsaren lagt av. Då Apple bara har 1 års garanti på sina produkter kommer jag inte få en ny, trots att den la av när den låg i min ficka, när jag låg i en soffa. Jag är 100% säker på att den inte har fått sig en smäll.
För 2000 kr får jag en ny telefon. Hemförsäkringens självrisk ligger på 1500 kr, så jag kan alltså få en ny telefon för 1500 kr, vilket i min situation är mycket pengar.
Kan man reklamera telefonen? Finns det något jag kan göra för att slippa betala?