Hej! Har inte kollat in det här forumet speciellt mycket den senaste tiden. Om den här tråden har gjorts förr, vägled mig dit!
Vi har då ett reggaeband med följande sättning:
2 blås
2 gitarrer
3 sång
1 piano
trummor
bas
Vi vill ha ett aktivt PA-system+mixerbord som skulle fungera i repan och även på småskaliga gig. Försökte kolla upp lite grejer själv men det kändes som ett enda stort träsk. Det hade varit grymt om alla tillbehör ingick (stativ, sladdar). Vi är inte rika direkt, men är medvetna om att man får betala mer för att få bättre grejer. Men helst inte över 8000!
Mvh Erik och Kärrgruvan
PA - köphjälp
- FreCKo
- Medlem++
Re: PA - köphjälp
Jag säljer ett passivt högtalarsystem om det kan vara intressant? 2x2200w med delningsfilter, allt av märket Alto! Hade du skrivit det här för en vecka sen hade jag haft mixer och mickstativ men dom är sålda nu tyvärr...Lilldjuret skrev:Hej! Har inte kollat in det här forumet speciellt mycket den senaste tiden. Om den här tråden har gjorts förr, vägled mig dit!
2 blås
2 gitarrer
3 sång
1 piano
trummor
bas
Vi vill ha ett aktivt PA-system+mixerbord som skulle fungera i repan och även på småskaliga gig. Försökte kolla upp lite grejer själv men det kändes som ett enda stort träsk. Det hade varit grymt om alla tillbehör ingick (stativ, sladdar). Vi är inte rika direkt, men är medvetna om att man får betala mer för att få bättre grejer. Men helst inte över 8000!
Mvh Erik och Kärrgruvan
http://pratabas.se/viewtopic.php?f=10&t=67324" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Medlem+
Låter finemang! Kan vi sätta den on-hold? Ska höra med mina bandkamrater, vi har nämligen vägarna förbi Stockholm väldigt snart....FreCKo skrev:Jag säljer ett passivt högtalarsystem om det kan vara intressant? 2x2200w med delningsfilter, allt av märket Alto! Hade du skrivit det här för en vecka sen hade jag haft mixer och mickstativ men dom är sålda nu tyvärr...Lilldjuret skrev:Hej! Har inte kollat in det här forumet speciellt mycket den senaste tiden. Om den här tråden har gjorts förr, vägled mig dit!
2 blås
2 gitarrer
3 sång
1 piano
trummor
bas
Mvh Erik och Kärrgruvan
http://pratabas.se/viewtopic.php?f=10&t=67324" onclick="window.open(this.href);return false;
- FreCKo
- Medlem++
Inga problem! Kolla med dom!