Bästa hörlurarna?

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Jensa
Medlem++

Bästa hörlurarna?

Inlägg av Jensa »

Hej!

Behöver ett par bra, heltäckande hörlurar.
De ska dels användas till medhörning i studio.
Tacksam för alla tips/kommentarer. :)
Mr Praline
Medlem+++

Re: Bästa hörlurarna?

Inlägg av Mr Praline »

Budget?
Användarvisningsbild
drop A
Medlem

Inlägg av drop A »

http://pratabas.se/viewtopic.php?f=14&t=67376" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

Sennheiser hd 650.
Enda lurarna som jag kunnat mixa i och det faktiskt låter likadant när jag slår på högtalarna.
Låter fett och jämnt. Love 'em.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
B-Å Åhs
Medlem++

Inlägg av B-Å Åhs »

++ på HD 650 , fredag kväll efter en jobbvecka , ett glas Makers Mark och bra musik i lurarna. Jag driver mina med en Musical Fidelity Xcan v2.
"I'm too old for this shit"
HPD P bas, 2 st Roland Bass Cube, HPD fretless , EBS Microbass 2,
ART TubePac QSC USA400 , Fearful 15/6 .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
Basmagnus
Medlem++

Inlägg av Basmagnus »

Det beror väl på vad du ska använda de till.
Jag har ett par ATH-M50 som är skitbra att spela bas genom, men de är nog rätt värdelösa att mixa med. Då är nog Figges förslag bättre.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Beyerdynamic DT 150 alternativt Audio Technica ATH-M50 för inspelning. Där är slutna lurar bra. Vid mixning i lurar är öppna/halvslutna lurar bättre och jag har precis genomgått en totalomvändning gällande Sennheiser HD800 som jag skaffade i våras. Tog en evighet att spela in dom. Löjligt trögdrivna och absolut ingen botten alls. Hatade dom. Har haft dom liggandes inkopplade i nästan 100 timmar och helt plötsligt öppnade dom upp. Har aldrig stött på några lurar som krävt så pass lång inkörningsperiod. Betydligt mer lättdrivna, låter KANON i mellanregister och topp och basen finns där också. Ger en väldigt ärlig bild av ljudbilden. Dyra dock. Men intressant nog har jag gått ifrån att hata dom till att gilla dom under loppet av ett halvår. Annars skulle nog även jag säga HD600. Betydligt billigare alternativ och låter kanon.
Användarvisningsbild
strummer
VIP medlem

Re: Sv: Bästa hörlurarna?

Inlägg av strummer »

Jag gillar AKG K550, en sluten lur som låter väldigt "öppen". Annars är sennheiser hd650 och hd800 sjukt bra, men öppna och inte så kul att spela in med...
Håller lite extra på slutna Sennheiser hd280 också.

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
Kompressor, det är livet!
Skriv svar