Nån datakunnig som vet hur man blir kvitt Explorer?
-
- Medlem+
Nån datakunnig som vet hur man blir kvitt Explorer?
Precis som överskriften beskriver. Nån datakunnig som vet hur man blir kvitt Explorer? Hittar inte vart man tar bort den från datorn. Använder den inte men den skapar oreda när man ska ställa en fråga till nån och trycker på deras mailadress. Då kommer 100-tals länkar upp att det inte fungerar. Vill bli av med skiten.
Ingemar
Ingemar
- Blackfingers
- Medlem
Re: Sv: Nån datakunnig som vet hur man blir kvitt Explorer?
Det går inte att ta bort IE, det är som herpes, men det ska gå att ändra inställningarna så att mail blir flyttat till din valda webbläsare. Antingen i IE eller din webbläsare, prova att ändra så att din webbläsare är den primära.
Fender Vintera 70s Jazz
- bas
- Medlem
Re: Nån datakunnig som vet hur man blir kvitt Explorer?
Om det är mejladresser du klickar på och får upp felmeddelanden, så är det sannolikt för att du inte har något epost-program installerat som kan hantera den typen av länkar (s.k. mailto-länkar). Det har i så fall ingenting med Internet Explorer att göra.
Om du hade haft t.ex. Outlook eller Thunderbird på datorn, skulle det då dykt upp ett "skriv nytt mejl"-fönster med adressen förifylld. Kör man bara webbaserad e-post (typ Gmail) är det ju inte alls säkert att man har något särskilt epost-program. Och då funkar inte mailto-länkar.
Om du hade haft t.ex. Outlook eller Thunderbird på datorn, skulle det då dykt upp ett "skriv nytt mejl"-fönster med adressen förifylld. Kör man bara webbaserad e-post (typ Gmail) är det ju inte alls säkert att man har något särskilt epost-program. Och då funkar inte mailto-länkar.
Fender. Genz-Benz. TKS. Typ.
- inber
- VIP medlem
Installera Google Chrome eller Firefox och svara YES på frågan sist i installationsproceduren om din nya webbläsare ska vara din förvalda webbläsare.
Skriv som en klåpare om du vill uppfattas som en klåpare. Skriv gärna utan punkt och kommatecken, så har du minst en sak gemensam med den litterära celebriteten James Joyce - ingen orkar läsa vad du skrivit...
- Fredde79
- Medlem+
Installera linux och slipp hela skiten.
/Fredde
Spela och tabba på VirtualBass!
- Fender Precision AVRI '57 1982
- Fender Jazz 1973
=> DIY Tube Preamp => DIY Class-D => DIY fEARful 15/6
Spela och tabba på VirtualBass!
- Fender Precision AVRI '57 1982
- Fender Jazz 1973
=> DIY Tube Preamp => DIY Class-D => DIY fEARful 15/6
- ventus
- Medlem+
- Kontakt:
Explorer kan du gömma helt om du vill. Det var ett tag sedan jag använde Windows men om du går in på kontroll panelen - alla program- och på vänster sida sedan finns tre eller fyra val...där ngåonstans kan du välja bort Explorer.
Shit happens, mostly to me so don´t worry...
- ventus
- Medlem+
- Kontakt:
Sök lite på Google på engelska, jag kan tänka mig att det finns en del trådar om att ta bort Explorer.
Shit happens, mostly to me so don´t worry...
- saft
- Medlem++
- Kontakt:
------------------------------------------ROCK----------------------------------------------------
https://orcd.co/urtidsdjur
https://orcd.co/urtidsdjur
- AlbinH
- VIP medlem
Ja, jag för min del tänkte "någon har alkoholproblem!"
Men det är ju inget direkt problem. Det är ju bara att köpa vanligt brännvin istället. Hur svårt kan det vara?

Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
- Fredrixx83
- Medlem
- Eagle Hazze
- Medlem++
- Kontakt:
http://windowstips.nu/internet-explorer-9-avinstallera/" onclick="window.open(this.href);return false;
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
- bas
- Medlem
Avinstallera en uppdatering är inte samma sak som att avinstallera programmet. Du backar bara till en tidigare version.
Och varför ta bort det öht om det nu inte ens är det som är problemet? Slåss mot väderkvarnar, liksom.
Och varför ta bort det öht om det nu inte ens är det som är problemet? Slåss mot väderkvarnar, liksom.
Fender. Genz-Benz. TKS. Typ.
-
- Medlem++
- - - - - - - - - - - - - - -
Varför jag går efter det där bandet? Jag blev ba sist...
Varför jag går efter det där bandet? Jag blev ba sist...
- TDHP
- Forumvärd
Jag vet inte hur det är nu, men iaf XP funkade inte utan IE har jag för mig.
Det satt ihop med utforskaren på nåt sätt, så att det gick inte att ta bort det.
Det är ju som nån skrev bara att välja en annan browser som default och gömma IE.
Det satt ihop med utforskaren på nåt sätt, så att det gick inte att ta bort det.
Det är ju som nån skrev bara att välja en annan browser som default och gömma IE.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP
Resten är bara för att det är kul!

TDHP