Bilhjälp Cheva Silverado
- Heyman
- VIP medlem
- Kontakt:
Bilhjälp Cheva Silverado
Någon som vet något om Cheva Silverado?
Vad ska man kolla vid begköp?
Vad ska en -91 som gått 36000 mil ligga på i pris?
När jag kollat runt på blocket så ligger en 4WD från typ 35 och uppåt. Vissa hävdar att dom kan köra 50-60.000 mil utan problem. Gubben jag funderar på att köpa en av säger att han körde 75.000 med sin gamla.
Sanning eller Bullshit?
Vad ska man kolla vid begköp?
Vad ska en -91 som gått 36000 mil ligga på i pris?
När jag kollat runt på blocket så ligger en 4WD från typ 35 och uppåt. Vissa hävdar att dom kan köra 50-60.000 mil utan problem. Gubben jag funderar på att köpa en av säger att han körde 75.000 med sin gamla.
Sanning eller Bullshit?
Om helvetet var en dålig plats skulle det vara kallt där!
Spelar just nu på: Rickenbacker 4001 -76, Travis Bean TB2000, Greco Mirage, Matamp Infernal GT200, Mesa Boogie Road Ready 2x15 +2x10.
Spelar just nu på: Rickenbacker 4001 -76, Travis Bean TB2000, Greco Mirage, Matamp Infernal GT200, Mesa Boogie Road Ready 2x15 +2x10.
- Svensson
- Forumvärd
Re: Bilhjälp Cheva Silverado
bensin eller diesel?
It don't mean a thing if it ain't got that swing!
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
- Heyman
- VIP medlem
- Kontakt:
Diesel
- blackparkas
- Medlem++++
Tvivlar inte ett dugg på att den går många mil till, dock så skulle jag personligen nog kika på nån som gått mindre.
Om krav är diesel och 4wd så får man väl tyvärr räkna med en rätt så mycket högre prislapp än 2wd och/eller bensin.
4wd OCH diesel för 35 låter billigt, bra fräscha ex med färre mil går väl på ungefär det dubbla misstänker jag..
Jag skulle nog inte köpa de billigaste bilarna på blocket.
Om krav är diesel och 4wd så får man väl tyvärr räkna med en rätt så mycket högre prislapp än 2wd och/eller bensin.
4wd OCH diesel för 35 låter billigt, bra fräscha ex med färre mil går väl på ungefär det dubbla misstänker jag..
Jag skulle nog inte köpa de billigaste bilarna på blocket.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- Heyman
- VIP medlem
- Kontakt:
Nä det är ingen blocketbil utan ett erbjudande jag fått.
Den verkar hyffsat fräsch och verkar ligga riktigt bra i pris. Egentligen vill jag ju ha något som kostar gratis stillastående men till rätt pris ställer jag upp på det mesta.
Jag har absolut inte krav på Diesel och 4WD men det ingår liksom i den här.
Den verkar hyffsat fräsch och verkar ligga riktigt bra i pris. Egentligen vill jag ju ha något som kostar gratis stillastående men till rätt pris ställer jag upp på det mesta.
Jag har absolut inte krav på Diesel och 4WD men det ingår liksom i den här.
- blackparkas
- Medlem++++
Aha!
Trodde du letade Silverado och att du hittat ett objekt.
Är det inte en buske och kostar 30-35 så känns det ju som ett rätt bra pris.
Som sagt tror jag den rulla bra många mil till, men beroende på hur den är omhändertagen så kan det ju hända en hel del saker ändå...
Trodde du letade Silverado och att du hittat ett objekt.
Är det inte en buske och kostar 30-35 så känns det ju som ett rätt bra pris.
Som sagt tror jag den rulla bra många mil till, men beroende på hur den är omhändertagen så kan det ju hända en hel del saker ändå...
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- Poncho
- Medlem+
Hade för några år sedan en -87'a Blazer Silverado K5 bensinare. Den tuffade på utan några som helst problem och startade i alla väder. Det satt en 350 (5,7) och 700-låda med overdrive i den. Tror den hade gått bra mycket längre än jag själv ville tro, USA-import med miles-mätare som snurrat runt okänt antal gånger.
Det du bör kolla är rost och drivlina. Jag hade själv Flintstones-utrustning i min bil, dvs stora hål i golvet på både förar- och passargerarsidan. Det var även stora hål som avslöjade att bilen en gång i tiden haft innerskärmar fram. Rost i ramen är också vanligt. Är det 4x4 så kolla att frihjulsnaven funkar som dom ska. På min kärvade dom och varje gång jag la i eller ur 4WD fick jag lirka genom att backa/köra fram till dess att naven låst sig i rätt läge.
Det är en rolig, praktisk och billig bil att äga om man bortser från drivmedel och skatt. Det blir lätt en virvel i tanken när man gasar på. Jag låg på ca 3l/milen blandad körning i Stockholm.
Lycka till med köpet!

Det du bör kolla är rost och drivlina. Jag hade själv Flintstones-utrustning i min bil, dvs stora hål i golvet på både förar- och passargerarsidan. Det var även stora hål som avslöjade att bilen en gång i tiden haft innerskärmar fram. Rost i ramen är också vanligt. Är det 4x4 så kolla att frihjulsnaven funkar som dom ska. På min kärvade dom och varje gång jag la i eller ur 4WD fick jag lirka genom att backa/köra fram till dess att naven låst sig i rätt läge.
Det är en rolig, praktisk och billig bil att äga om man bortser från drivmedel och skatt. Det blir lätt en virvel i tanken när man gasar på. Jag låg på ca 3l/milen blandad körning i Stockholm.
Lycka till med köpet!

Fender P + Ampeg SVT
- Heyman
- VIP medlem
- Kontakt:
Köttig Pilotoskärra 
Jag velar fortfarande. 5000:- i skatt är inte kattskit, gissar att jag kommer köra max 500 mil/år. Får väl börja åka till Tyskland för att finansiera den.

Jag velar fortfarande. 5000:- i skatt är inte kattskit, gissar att jag kommer köra max 500 mil/år. Får väl börja åka till Tyskland för att finansiera den.
- Poncho
- Medlem+
Japp, den kärran har åkt riket runt ett par gånger. Praktisk för en kvartett, rymmer det man oftast behöver ha med sig. Men den är ingen höjdare att mata motorvägsmil med pga ljudnivån, då åker jag hellre van.Heyman skrev:Köttig Pilotoskärra
Ja skatt och soppa är det stora kontot. Fördelen är att dom här bilarna är jäkligt lättmekade om man inte har tummen mitt i och reservdelar är nästan gratis.
Fender P + Ampeg SVT
- Heyman
- VIP medlem
- Kontakt:
Tack för tipsen, vi får se om det blir affär.