Musikaffärsförening?!

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Skriv svar
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Musikaffärsförening?!

Inlägg av blackparkas »

Har för mig det fanns en förut... en förening för musikaffärer... typ... :D

Är jag ute och cyklar?
Är så ofantligt less på branschen och hur en del leverantörer får härja på.
Hade varit så skönt att snacka med fler independent-butiker och höra hur de har det...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Elfström
VIP medlem

Re: Musikaffärsförening?!

Inlägg av Elfström »

Nää! :(
Shut up and play yer guitar!
Rednef
Medlem

Inlägg av Rednef »

"PrataMusikaffär" typ.... :?:

Rednef
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Det har gjorts några försök och idag är väl Order Music Sweden det närmaste man kommer tror jag.

http://www.ordermusic.se/

Hör av dig och ta ett snack. Kanske något som du kan ansluta dig till. Har ingen detaljerad kunskap om hur Order Music Sweden funkar exakt men det ÄR en sammanslutning av oberoende musikaffärer. Några hyfsat stora också.

//J
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Nja, Ordermusic har blivit en kedja, inte olikt 4-sound, även om tanken från början inte alls var så.
Jag tror de är lite friare med vad de ska ha i lager etc än 4-sound, men likväl en kedja.

De är inte intresserade av fler butiker fick vi till svar för 3 år sedan när vi undersökte möjligheterna att gå med.
OMS finns ju i Borlänge och Hudiksvall (och vid tiden då vi frågade även i Falun) så jag tror att det fick räcka här i Mellansverige.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

blackparkas skrev:Nja, Ordermusic har blivit en kedja, inte olikt 4-sound, även om tanken från början inte alls var så.
Jag tror de är lite friare med vad de ska ha i lager etc än 4-sound, men likväl en kedja.

De är inte intresserade av fler butiker fick vi till svar för 3 år sedan när vi undersökte möjligheterna att gå med.
OMS finns ju i Borlänge och Hudiksvall (och vid tiden då vi frågade även i Falun) så jag tror att det fick räcka här i Mellansverige.
Tråkigt att höra. :( Det finns/fanns någon form av sammanslutning som egentligen enbart funkar som gemensam beställningscentral men jag kommer faan inte ihåg namnet nu.... Man beställer gemensamt genom samma organisation för att kunna pressa priserna genom större orders än om man kör helt solo men annars inget egentligt övrigt samarbete. Kan vara nedlagt dock. Men jag kommer inte ens ihåg namnet nu tyvärr.
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av mrbaloo »

Jag har känslan av att Östmans musik i övik inte är med i någon kedja. Du kanske kan prata lite med dem?
Användarvisningsbild
Aslan
Medlem++

Inlägg av Aslan »

mrbaloo skrev:Jag har känslan av att Östmans musik i övik inte är med i någon kedja. Du kanske kan prata lite med dem?
Även Nya Musik i Jönköping är ju oberoende.
Spector NS2A | Spector NS5CRFM | Yamaha BB1025X | Yamaha BB425 | Fender P78 | Fender Precision HPD | Sire V7 5str bandlös | Mesa/Boogie Walkabout | Mesa/Boogie TT800 | Mesa/Boogie PH410 | Mesa/Boogie RR410 | Mesa/Boogie Walkabout Scout 1x15
Användarvisningsbild
Fernan
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Fernan »

Gitarrmakarn i Sundsvall är också singel. Jag får en del reparationsjobb därifrån.
andersbas
Medlem

Inlägg av andersbas »

Prenics musik i Falköping, tror jag är ensamstående. http://www.prenics.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
bassace
Medlem+
Kontakt:

Inlägg av bassace »

http://www.malmomusikaffar.com/ är en riktigt bra butik, inte med i någon kedja men står sig bra i konkurrensen med 4S och OMS som också finns i stan. Har expanderat med nya större lokaler bara för något år sedan.
Användarvisningsbild
Blackfingers
Medlem

Inlägg av Blackfingers »

Gitarrdoktorn i Köping är fristående.
http://www.gitarrdoktorn.se" onclick="window.open(this.href);return false;

- Sänk basen, den hörs. (citattavla på en studio)
Fender Vintera 70s Jazz
Användarvisningsbild
Pulse
Medlem

Inlägg av Pulse »

Bålsta musik är en liten trevlig affär som inte heller är kedjad till andra. De har dessutom en musikförening som ordnar många bra konserter med vissångare och mindre ensembler.
Maruszczyk Jazzus, custom
Galveston/ Lakland frankenstein 5 p/mm "Arne Anka basen"
Photegenic P-bas
Two notes Torpedo C.A.B.
Marshall VBA400 med Marshall MBC410
Skriv svar