Besiktiga MC

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Kurisawa
Medlem+
Inlägg: 512
Blev medlem: sön 07 okt 2012, 16:27
Ort: Varberg

Besiktiga MC

Inlägg av Kurisawa »

Ska besiktiga hojen för första gången nästa vecka.
Behöver man sätta på originalljuddämparna för att den ska gå igenom?
Övrigt att tänka på?

Har en H-D Sportster XL1200c med Screaming Eagle dämpare.
Användarvisningsbild
Ente
VIP medlem
Inlägg: 1047
Blev medlem: ons 07 nov 2012, 08:31
Ort: Solhöjden, Märsta/Sigtuna, Stockholm

Re: Besiktiga MC

Inlägg av Ente »

Beror helt och hållet på besiktningsmannen. Är dom kinkiga så går det inte igenom. Peta i några grova disk-ståltrådsrullar, det brukar jag få igenom de flesta ggr. Blinkers o reflexer är dom noga med (ibland)
Kurisawa
Medlem+
Inlägg: 512
Blev medlem: sön 07 okt 2012, 16:27
Ort: Varberg

Re: Besiktiga MC

Inlägg av Kurisawa »

Ente skrev:Beror helt och hållet på besiktningsmannen. Är dom kinkiga så går det inte igenom. Peta i några grova disk-ståltrådsrullar, det brukar jag få igenom de flesta ggr. Blinkers o reflexer är dom noga med (ibland)
Ok
Känns ändå säkrast att byta till original dämparna då. Det kan ju inte va så krångligt.?
Användarvisningsbild
ventus
Medlem+
Inlägg: 1329
Blev medlem: ons 26 dec 2012, 21:12
Ort: Mariestad
Kontakt:

Re: Besiktiga MC

Inlägg av ventus »

Kurisawa skrev:
Ente skrev:Beror helt och hållet på besiktningsmannen. Är dom kinkiga så går det inte igenom. Peta i några grova disk-ståltrådsrullar, det brukar jag få igenom de flesta ggr. Blinkers o reflexer är dom noga med (ibland)
Ok
Känns ändå säkrast att byta till original dämparna då. Det kan ju inte va så krångligt.?
Det är ju lika bra så slipper du ombesiktning. Jag besiktigade min hoj häromdan med sportsystem och miniblinkers u.a :?
Shit happens, mostly to me so don´t worry...
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Re: Besiktiga MC

Inlägg av Jan Hellman »

Låter den FÖR mycket så blir det problem men brukar OFTAST funka med SE-system om det inte är helt öppet system. Körde med raka pipor förr om åren men brukade stanna till och knöla i "diskbollar" av stål + folkadämpare strax innan jag kom fram till besiktningen. Funkade alltid och hojen gick igenom utan problem. Men reflexer och tuta var dom alltid väldigt noga med även om det faktiskt inte ens behövdes på den hojen i original. Så på med en vanlig klämtuta och en reflex vid regskylten bak sen vart det klart. Skruvade aldrig på något originalsystem. Hade inte ens något och den hojen var LJUDSTARK med raka rör. Men fem minuter på macken innan besiktning löste det.
Skriv svar