Ska besiktiga hojen för första gången nästa vecka.
Behöver man sätta på originalljuddämparna för att den ska gå igenom?
Övrigt att tänka på?
Har en H-D Sportster XL1200c med Screaming Eagle dämpare.
Besiktiga MC
- Ente
- VIP medlem
- Inlägg: 1047
- Blev medlem: ons 07 nov 2012, 08:31
- Ort: Solhöjden, Märsta/Sigtuna, Stockholm
Re: Besiktiga MC
Beror helt och hållet på besiktningsmannen. Är dom kinkiga så går det inte igenom. Peta i några grova disk-ståltrådsrullar, det brukar jag få igenom de flesta ggr. Blinkers o reflexer är dom noga med (ibland)
-
- Medlem+
- Inlägg: 512
- Blev medlem: sön 07 okt 2012, 16:27
- Ort: Varberg
Re: Besiktiga MC
OkEnte skrev:Beror helt och hållet på besiktningsmannen. Är dom kinkiga så går det inte igenom. Peta i några grova disk-ståltrådsrullar, det brukar jag få igenom de flesta ggr. Blinkers o reflexer är dom noga med (ibland)
Känns ändå säkrast att byta till original dämparna då. Det kan ju inte va så krångligt.?
- ventus
- Medlem+
- Inlägg: 1329
- Blev medlem: ons 26 dec 2012, 21:12
- Ort: Mariestad
- Kontakt:
Re: Besiktiga MC
Det är ju lika bra så slipper du ombesiktning. Jag besiktigade min hoj häromdan med sportsystem och miniblinkers u.aKurisawa skrev:OkEnte skrev:Beror helt och hållet på besiktningsmannen. Är dom kinkiga så går det inte igenom. Peta i några grova disk-ståltrådsrullar, det brukar jag få igenom de flesta ggr. Blinkers o reflexer är dom noga med (ibland)
Känns ändå säkrast att byta till original dämparna då. Det kan ju inte va så krångligt.?

Shit happens, mostly to me so don´t worry...
- Jan Hellman
- VIP medlem
- Inlägg: 21030
- Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
- Ort: Södermalm
Re: Besiktiga MC
Låter den FÖR mycket så blir det problem men brukar OFTAST funka med SE-system om det inte är helt öppet system. Körde med raka pipor förr om åren men brukade stanna till och knöla i "diskbollar" av stål + folkadämpare strax innan jag kom fram till besiktningen. Funkade alltid och hojen gick igenom utan problem. Men reflexer och tuta var dom alltid väldigt noga med även om det faktiskt inte ens behövdes på den hojen i original. Så på med en vanlig klämtuta och en reflex vid regskylten bak sen vart det klart. Skruvade aldrig på något originalsystem. Hade inte ens något och den hojen var LJUDSTARK med raka rör. Men fem minuter på macken innan besiktning löste det.