New York-tips mottages!

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: New York-tips mottages!

Inlägg av blackparkas »

BBQV skrev: fre 30 aug 2019, 12:31 Jag köpte ett par helsvarta i skinn, dem har jag inte sett i Sverige.
Det har jag jag. :D
Men det var nåt år sedan nu.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: New York-tips mottages!

Inlägg av blackparkas »

Subsonic skrev: fre 30 aug 2019, 14:02
blackparkas skrev: tor 29 aug 2019, 13:57Inget vettigt köttställe på Manhattan, gärna max 30 min gångavstånd från New Yorker men inget krav..
Som sagt finns ju finfina restauranger i meatpacking district, mindre än en halvtimmes promenad söderut. Men min erfarenhet är att det rent allmänt är lätt att hitta bra och prisvärd mat på Manhattan.

Litet fel ände av ön, men den kanske bästa hamburgare jag ätit var på Brother Jimmy's BBQ. Trivselslitet kött- och burgarställe. Det är några år sedan, då låg de på 1485 2nd Ave men jag tror inte de finns kvar där. Hemsidan säger 181 Lexington Ave numera, förhoppningsvis gör de inte sämre mat idag.

Tack!

Prisvärt hade jag trott skulle vara svårt på Manhattan... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: New York-tips mottages!

Inlägg av GandhiMK2 »

Här käkade vi burgare i julas. Bra skit, faktiskt!
http://www.heartlandbrewery.com/hb-burger-menu-2/ Bara några kvarter ifr er.
Eftersom ni ändå kommer att vara kring China Town och Little Italy ngn dag (ELLER HUR?!?!? Återigen, åker ni till New Jersey istället så SKJUTER JAG DEJ!) så kan ni glida in på
http://www.rubyscafe.com/contact
Bronte burger eller Creamy Chicken Pasta är hur gött som helst...
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: New York-tips mottages!

Inlägg av blackparkas »

China-Town är med på listan.
Oroa dig inte. :D

Fast det känn ännu mer frestande att dra till Jersey nu när man vet att du kommer gå bananas…. :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: New York-tips mottages!

Inlägg av GandhiMK2 »

blackparkas skrev: fre 30 aug 2019, 16:57 China-Town är med på listan.
Oroa dig inte. :D

Fast det känn ännu mer frestande att dra till Jersey nu när man vet att du kommer gå bananas…. :D
jaja, skyll dej själv...du vet ju hur poppis det är med skjutningar nu för tiden så..,-D
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
B-Å Åhs
Medlem++
Inlägg: 6569
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 15:51
Ort: Älvsjö

Re: New York-tips mottages!

Inlägg av B-Å Åhs »

När jag var där så gick vi på BB king blues bar and grill och kollade in Tower of Power och käkade....


Men det var ju när jag fyllde 50 så de va ett tag sen....

Skickat från min G8441 via Tapatalk

"I'm too old for this shit"
HPD P bas, 2 st Roland Bass Cube, HPD fretless , EBS Microbass 2,
ART TubePac QSC USA400 , Fearful 15/6 .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: New York-tips mottages!

Inlägg av GandhiMK2 »

Dags för recension!
Hur gick det? Hur var det? Hängde ni mycket ute i New Jersey och lyckades undvika Manhattan? ;-)
Perätta saatan.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: New York-tips mottages!

Inlägg av blackparkas »

Ska försöka... Nåt tag... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: New York-tips mottages!

Inlägg av GandhiMK2 »

blackparkas skrev: fre 08 nov 2019, 15:21 Ska försöka... Nåt tag... :D
Kom loss i motocross..
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: New York-tips mottages!

Inlägg av blackparkas »

Vet egentligen inte vart jag ska börja.

Ställde frågan på Facebook om man skulle klara sig på 3 dagar i New York första gången man är där och i princip bara ska fokusera på turistande, dvs i princip bara se de saker/hus/platser man SKA se i NYC och egentligen inte gå in på så många ställen förutom Empire State och 9/11 memorial museum.
De flesta sa NEJ ABSOLUT INTE.
Skulle säga att de hade fel, men också rätt.

3 heldagar i NYC räckte gott åt oss även om en dag till hade suttit fint, mer än det hade inte jag pallat med 3 ungar varav minst en har en diagnos...

Vi gick runt hela Manhattan i princip, såg typ allt.
Staten Island-färjan var kanon på kvällen med solnedgång bakom frihetsgudinnan och kvällssol på Manhattans skyline.
Helt magiskt. På riktigt.
Tror vi gick drygt 6 mil de där dagarna.
Empire State var vi uppe i både på morgonen och kvällen, båda är ett måste tycker jag, och den lilla skillnaden i pris (vilken var i princip obefintlig) mot Top of the rock var värt varenda tia tack vare hur snyggt det var gjort inne i Empire State med historian osv och att det var just Empire State.
Mycket glad att vi valde Empire State!
Vi var uppe med tuppen och det var ingen kö alls att tala om när vi kom dit, köpte biljetter på plats och en kvart senare var vi uppe på toppen.

Vi gick samma dag förbi Flatiron, Central Station, Chrysler Building, FN-huset och in i Central Park, käkade burgare, jag och yngsta barnet gick in på Metropolitan Museum of Art och kollade lite snabbt på Egyptenutställningen (Vilket var kul eftersom vi var i Egypten denna veckan och såg Hapshetsut-templet, var en avdelning på Metropolitan om Hatshepsut) men framförallt instrumentutställningen som de hade temporärt.
Sjukt fränt med guror från MÅNGA kändisar....
Sedan tillbaka till parken och hem.
2,5 mil...

Sen kollade vi hangarfartyget från kajen, gick High Line ner till södra Manhattan, 9/11 memorial och museumet, och staten Island dagen efter.
Räckte gott och väl att se Frihetsgudinnan från färjan (som är gratis).
Sen Wall Street och Tuben hem.

3:e dagen körde vi Donken-frulle i parken bredvid Flatiron, sedan ner genom The Village till Zeppelin-huset, ner till Little Italy, Chinatown och lite Soho och Ghostbusterhuset, avslutade med Brooklyn Bridge i kvällssol.
Satt på andra sidan i Dumbo och kollade solen gå ner bakom Brooklyn Bridge och Manhattanskylinen.
Magi på hög nivå.
Väldigt långt att gå tillbaka över bron sen bara...

Sista dagen köpte ungarna lite kläder/skor.
Ner till Battery Park (vilket kändes onödigt) och sedan tillbaka till hotellet och ut till JFK.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: New York-tips mottages!

Inlägg av blackparkas »

Slutsats:

Fantastisk stad.
Människorna var inte lika trevliga som i London, och jag föredrar nog fortfarande London.
Men.
Fantastisk stad.
Kommer åka dit fler gånger for sure.

Den extra dagen som jag hade velat ha skulle ha tillbringats i The Village gåendes omkring och bara njutit och glott.

Och som sagt.
Brooklyn och Staten Island-färjan på kvällen.
Det är helt magiskt.
Vi hade ju aptur med vädret, även om 30 grader varmt var i varmaste laget.
Men varma vindar och mys på kvällen vid Brooklyn Bridge och på färjan var helt magiskt.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Skriv svar