Mellon 2020

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17232
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Re: Mellon 2020

Inlägg av BBQV »

Fyllesnackande tolvåringar!?!
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Desmodeath
Nykomling
Inlägg: 8
Blev medlem: tis 24 sep 2019, 13:29

Re: Mellon 2020

Inlägg av Desmodeath »

Fyllesnacket var roligare än låtarna. Ryssland var ju störtsköna.


Skickat från min iPad med Tapatalk
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Mellon 2020

Inlägg av Per »

"Mellon" betyder "vän" på Sindarin, minns jag från ingången till Morias gruvor.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4022
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Mellon 2020

Inlägg av AlbinH »

Per skrev: sön 10 maj 2020, 01:19 "Mellon" betyder "vän" på Sindarin, minns jag från ingången till Morias gruvor.
Då bör "Melonskalle" betyda ungefär Vänligt Rundhuvud.

A la Cromwell, naturalmente!
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4022
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Mellon 2020

Inlägg av AlbinH »

BBQV skrev: lör 09 maj 2020, 22:41 Fyllesnackande tolvåringar!?!
Nej!! Rundhuvud! :D :D :D

Tolvisarna var ju de enda som var icke-påstrukna! :shock:

För övrigt torde nämnda program genererat en hederlig gammaldags tittarstorm. I alla fall enligt den hederliga gammaldags Ångradion.

"Sådant läder skall sådan smörja hava"..
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4022
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Mellon 2020

Inlägg av AlbinH »

Jaha, Gents!

Då tar vi nya tag i kväll!

Alla Europalåtarna spelas. Kul, för det är ju ändå den roliga biten och ju mer etniskt det blir ju gladare blir jag!
I konsekvens med detta är alltid Portugal i Top-3 på min lista. Dessutom sjunger de ju oftast på lingua portuguesa. ♫♪♫♪

Det blir Fest i San Franseslöv tammejfan!! :mrgreen: :forvanad: :clappy:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
eeakga
VIP medlem
Inlägg: 1420
Blev medlem: tor 01 mar 2012, 19:11
Ort: Karlskoga

Re: Mellon 2020

Inlägg av eeakga »

Vad tråkigt det blir när numren blir sådana uppenbara plagiat tycker jag. När det nästan känns som att någon har analytiskt detaljstuderat uttryck och sound hos en känd artist och sedan återskapat det exakt med en annan artist.
Där fanns ju
- en Billie Eilish-kopia
- en Katy Perry-kopia
- en Ed Sheerhan-kopia
- en Justin Timberlake-kopia
som alla var helt ogenerade ripoffs, inte på låtar, men på just produktion/sound och sång/uttryck.

Visst brukar man alltid kunna höra influenser även andra år, och det är väl helt naturligt, men iaf jag har inte reagerat över att det varit så extremt tidigare.

Men några helt ok låtar i startfältet, och helt rätt vinnare enligt mig.
Skriv svar