Corona - vad ser vi i spåkulan?

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av blackparkas »

Var inte Stephen King ännu tidigare iom att staden där pesten i Pestens Tid från början hette typ Wuhan 4000? :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5515
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av Danne »

Nästan. Det var ett biologiskt stridsmedel i form av ett virus kallat Wuhan-400 i Dean Koontz bok "The eyes of darkness".
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av blackparkas »

Aha!

Men han var först i alla fall! :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
C_C
Medlem
Inlägg: 93
Blev medlem: fre 17 jan 2014, 09:01
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av C_C »

John Prine, en av mina favorit songwriters, har avlidit i covid 19 såg jag nu :(
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av blackparkas »

C_C skrev: ons 08 apr 2020, 08:03 John Prine, en av mina favorit songwriters, har avlidit i covid 19 såg jag nu :(
VAAAAH!!!!???!

NÄEH!?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
C_C
Medlem
Inlägg: 93
Blev medlem: fre 17 jan 2014, 09:01
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av C_C »

blackparkas skrev: ons 08 apr 2020, 12:27
C_C skrev: ons 08 apr 2020, 08:03 John Prine, en av mina favorit songwriters, har avlidit i covid 19 såg jag nu :(
VAAAAH!!!!???!

NÄEH!?
Jo, 73 år och precis kommit hem från Europaturné.
Här tolkar Josh Turner med vänner John Prines låt Paradise. Passande titel denna dag:
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av Geddan »

Ställdes en intressant fråga på Facebook häromdagen:

"Vilka siffror är det de redovisar egentligen?
Är det de som dör AV corona eller MED corona?

Många män dör till exempel med prostata cancer, inte av prostata cancer."

Kan man fundera över. :hmm:
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av blackparkas »

Fast... även om det i praktiken är att man dör av lunginflammation eller vad som helst, så är det väl viruset som gjort att du fått lunginflammationen eller att de åkommor du haft utöver gör att kroppen inte pallar med när viruset kickar in.
Då har du väl fortfarande dött pga att du fick viruset?



Såg för övrigt en prognos som var gjort av The Institute for Health Metrics and Evaluation (IHME).
Siffrorna för Sverige var inte trevliga...
Menade att runt 5/5 når vi peaken och att drygt 13000 svenskar kommer dö fram till augusti.
Det är givetvis prognoser och det kan bli hur som helst...

https://covid19.healthdata.org/sweden?f ... Qbvagh5mLM

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av GandhiMK2 »

blackparkas skrev: lör 11 apr 2020, 02:35 Fast... även om det i praktiken är att man dör av lunginflammation eller vad som helst, så är det väl viruset som gjort att du fått lunginflammationen eller att de åkommor du haft utöver gör att kroppen inte pallar med när viruset kickar in.
Då har du väl fortfarande dött pga att du fick viruset?
Jag tycker att "med/av"-frågeställningen är extremt relevant.
Viruset i sej dödar ju inte skitmånga i förhållande till alla det smittar. (Spec om man tar med i beräkningen att 80% av alla som smittas får INGA symptom och bara 10% av de som HAR symptom söker sej till vården!)
För de flesta på 80+ och kanske med autoimmuna sjukdomar , diabetes och eller ett par hjärtinfarkter i bagaget skulle dö av en svår förkylning också. Hade du velat bokföra de dödsfallen (som sker vareeeenda år) som "death by förkylning"?
blackparkas skrev: lör 11 apr 2020, 02:35 Såg för övrigt en prognos som var gjort av The Institute for Health Metrics and Evaluation (IHME).
Siffrorna för Sverige var inte trevliga...
Menade att runt 5/5 når vi peaken och att drygt 13000 svenskar kommer dö fram till augusti.
Det är givetvis prognoser och det kan bli hur som helst...

https://covid19.healthdata.org/sweden?f ... Qbvagh5mLM
När var den gjord? Hur väl har "kurvan" överenstämt hittils? Osv osv osv osv osv.....
Idag har hittils 800 pers dött i new York metropolitan area.Det skulle motsvara 4-500 pers i Sverige om man räknar till folkmängden. Detta trots att smittan tog fart senare i New York än här och trots att dom har stängt ned ALLT sedan veckor...

All statistik är ju i ngn mån missvisande iom, att det är alldeles för många parametrar som skiljer olika länder och regioner åt.
New York är TÄTbefolkat som fan. Sverige är GLEST.
new York är FULLT av hemlösa och uteliggare och nu samlas många "unclaimed" lik i NY. KAN ha med det att göra.
Sverige har allmän sjukvård. I USA vågar inte folk söka hjälp innan det är lite för sent pga att dom inte har försäkring och vet att dom då kommer att få en medical bill på en halv mille.
Skulle vilja påstå att vi har få likheter med USA öht och att då statistiker sitter och förutspår framtiden...vad tar de med i beräkningen?
Att vi är extrema ensamvargar som helst inte åker hiss tillsammans medans en New Yorker är van vid att stå trångt och snacka skit i hissen?
Att vi inte alls bor med våra gamla förfäder medans man i många områden i NY bor 8 i samma lägenhet?
The list is endless.....
Hittills har vi 800 pers totalt som dött....på vad , 3 veckor? Ingen galen överdödlighet, statistiskt sett, än så länge. Blir säkert mångdubbelt fler...men hur många fler? Och väg det emot lidandet varje vecka av nedstängdhet kommer att förorsaka för ALLA generationer ...och för hur lång tid framöver?
18 MILJONER amerikaner har anmält sej arbetslösa på TRE veckor. Sug på DET lidandet...Ge det 3 veckor till...
Usch och fy.

Jag tror på Svenska sättet. Hoppas att det är rätt.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av Geddan »

GandhiMK2 skrev: lör 11 apr 2020, 21:47 Jag tycker att "med/av"-frågeställningen är extremt relevant.
Viruset i sej dödar ju inte skitmånga i förhållande till alla det smittar. (Spec om man tar med i beräkningen att 80% av alla som smittas får INGA symptom och bara 10% av de som HAR symptom söker sej till vården!)
För de flesta på 80+ och kanske med autoimmuna sjukdomar , diabetes och eller ett par hjärtinfarkter i bagaget skulle dö av en svår förkylning också. Hade du velat bokföra de dödsfallen (som sker vareeeenda år) som "death by förkylning"
Exakt!
Och de har ju inte ens tid att rapportera antal dödsfall utan att det släpar efter ett par dagar,
så jag har svårt att tro att det sker ngn kartläggning av egentliga dödsorsaker heller.
Helt förståeligt och nödvändigt i det här läget, givetvis!
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av Geddan »

Det här info från en (1) sjuksköterska som jag pratat med.
Hon menade att flera av de yngre personer som hon sett vårdas på IVA var Somalier.
Du har inte blivit vaccinerade mot tuberkulos och får därför mycket större bekymmer med andningen.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av Geddan »

På tal om av/med är den här artikeln intressant.
Statistik gällande Corona har ju sjukt kort livstid och den här är från 6:e april.
Dödstalen kommer givetvis att stiga kraftigt och jag vill inte bagatelisera någonting, men det är fortfarande värt att reflektera över.
Antalet döda per dag ligger på ca samma antal som tidigare år trots Covid 19.
https://emanuelkarlsten.se/04/antalet-d ... An1ORNYxZk
Senast redigerad av Geddan den tis 14 apr 2020, 23:38, redigerad totalt 2 gång.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av blackparkas »

Som sagt, säg det till Italienarna.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av Geddan »

blackparkas skrev: tis 14 apr 2020, 14:57 Som sagt, säg det till Italienarna.
Vad har Italien med svensk statistik att göra?
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av blackparkas »

Geddan skrev: tis 14 apr 2020, 15:37
blackparkas skrev: tis 14 apr 2020, 14:57 Som sagt, säg det till Italienarna.
Vad har Italien med svensk statistik att göra?
En hel del, eftersom vi lika gärna kunde haft deras siffror.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av Geddan »

#backtoignore
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av blackparkas »

Geddan skrev: tis 14 apr 2020, 16:32#backtoignore
Hahahaha!!

Ignore får mig att tänka på ignorant.
Vilket stämmer bra in på de som fortfarande vill hävda att Corona är en "helt vanlig influensa".

:D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25771
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av fieldflower »

blackparkas skrev: tis 14 apr 2020, 16:47
Geddan skrev: tis 14 apr 2020, 16:32#backtoignore
Hahahaha!!

Ignore får mig att tänka på ignorant.
Vilket stämmer bra in på de som fortfarande vill hävda att Corona är en "helt vanlig influensa".

:D
Det är den inte.

Men det blir inte heller bättre av att replikera som du gjorde på att statistiken just nu inte är alltför illa.
Det finns ett mellanläge mellan att blunda för fakta och att totalt måla fan på väggen.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av blackparkas »

Kom igen nu...
Det enda man vill ha sagt med att länka en sådan länk är ju att "det här är inget att oroa sig för, det är som en vanlig influensa".

Alla vet ju om de stora anledningarna till varför vi inte har samma siffror som i Italien.
De har fler gamla.
De bor tillsammans med sina äldre.
De bor tätare, med fler personer än oss i hemmen.
De har ett helt annat socialt umgänge och hur man beter sig med folk med kindpussar och grejer.
De sket i förbuden om att vistas hur som helst i början.

Här går man ju inte ens in i en hiss med 2 personer en i vanliga fall.
De flesta lyssnar på rekommendationerna, tvättar sig osv...

Vi hade ju haft ännu lägre siffror om man hade haft besöksförbud på ålderdomshemmen mycket tidigare.


Jag var ju förespråkare för att stänga igen mer tidigare, vilket jag till viss del är fortfarande, men inte alls i samma utsträckning.
Skolor tycker jag kanske man skulle ha kollat på dock, och jag förespråkar fortfarande att vi skulle ha börjat masstesta från i princip dag ett, men framförallt skulle vi ha testat folk som varit i Italien mer.
Nu valsade de in på Arlanda och hem på bussar, tåg och taxis som vanligt.

Men det är ju skönt på ett sätt att vi inte stängt igen mer.
Skolorna har vi ju kvar som motmedel om det skulle behövas, men som det känns nu så är det ju en relativt stabil och ändå rätt begränsad spridning.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25771
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av fieldflower »

blackparkas skrev: tis 14 apr 2020, 17:27 Kom igen nu...
Det enda man vill ha sagt med att länka en sådan länk är ju att "det här är inget att oroa sig för, det är som en vanlig influensa".
Nej, du har fel.
Men du läser det på det viset, vilket är problemet...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av blackparkas »

Och jag tycker att DU har fel.
Geddan har ju varit en "det är ju bara en vanlig influensa"-kille från dag ett, även om jag vill minnas att han delvis ändrat åsikt.
Men med det i bakhuvudet så är det så man tolkar ett inlägg med en sådan länk.



Själv slits jag mellan att tycka att Tegnell är ett geni och att han är helt ute och cyklar.
Det lär väl visa sig i höst.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av GandhiMK2 »

Parkas, jag, som du, gillar England. Kanske mer "gillade" England när jag växte upp, var där ett någorlunda stort antal ggr mellan 85 och 98. Jag gillade det ruffiga, det enkla, tydliga, trevliga.I mitten av åttiotalet också jävligt skitiga. Kommer ihåg hur man , efter en dag ute på Londons gator snöt mer eller mindre svart snor pga den usla luften som rådde.
Igår hörde jag Peter Hitchens, en engelsk journalist som inte är rädd för att hänga ut hakan, snacka om hur han är helt chockad över hur England gjort med sin lock down.
Dels tycker han att det är helt absurt att man inte bara lutar sej emot statistik ifrån Kina, en av världens absolut mest totalitära skitstater där makten kan ta sej vilka friheter som helst med befolkningen, utan väljer att också att mer eller mindre AGERA som dom och ,iom att man sätter en mestadels helt frisk befolkning i karantän, frånta dom deras rättigheter. Det ligger något i det.
DOCK det som mest fick mej att haja till var när han berättade att varje dag i lockdown kostar engelska staten 2,4 miljarder....Pund....OM DAGEN...."The equivalence of building 6 major hospitals....per day..."
Om dom också härmar kina i det att dom kör en 11 veckors lockdown så är det 460 framtida Karolinska som åker i sjön. Och det är då innan man trögstartar ekonomin som ju knappast glatt lär hoppa igång som om intet har hänt?
Om inte DET ger perspektiv och startar funderingen "Gör vi rätt nu!?" så vet jag inte vad.
Det komiska är att i vår iver att rädda alla storrökande farfäder eller leukemisjuka farmödrar så försätter vi våra barn och barnbarn i en horribel sits att behöva växa upp i en värld i ekonomisk kris som det lär ta decennier att hämta sej ifrån.
Inte? Ok, England betalar fortfarande på sin statsskuld som härrör från andra världskriget....

Plötsligt inser jag att det finns en väldigt sorglig anledning till att Engelsmän äter vitabönor i tomatsås och korv, har hus gjorda av kex, förvånansvärt mycket folk har glapp i tandraderna: dom har varit ett fattigt jävla skuldsatt folk som bara under de sista 20-30 åren börjat komma upp med näsan över vattenytan....var så god, här är en klubba i skallen. Tbx till efterkrigstiden igen...men i en modern kontext där vi vant oss vid fungerande skolor, omsorg och sjukvård. Var kommer de penhgarna ifrån? Staten? Ah...och statens pengar kommer ifrån?....

Jag är HELT övertygad om att Sverige , Japan , Sydkorea gör rätt som INTE stänger ned helt.
Ok, Parkas, det är ingen influensa (vilken också får sjukvården att knäa och dödar en massa gamla under de värre åren helt utan nationell nedstängning) men det är INTE digerdöden! Alls.

Överreaktionen är helt rimlig, med tanke på bilderna som kom emot oss ifrån Kina , men nu, när vi väl för HELVETE hajat att den INTE kommer att skörda halva jordens befolkning, är det inte dax att sansa oss och se till att rädda det som går för våra barns skull?
Nyss var miljön så jävla viktig "för barnen"....Den som inte vid det här laget hajat hur mänskligt lidande relaterar till ekonomisk katastrof är antagligen både blind och döv eller bara inte hajar var våra sjukhus kommer ifrån...

Jag_Hoppas_att_jag_har_fel....
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av Eagle Hazze »

Tegnell är får vi nog inse är rätt person på rätt plats, och hans kollegor som inte är med i tv, analytiker, epidemiloger, experter på hur folkmassor, samhällen reagerar på information, osv. gör ett hästjobb i bakgrunden. Vi ska vara glada för att våra myndigheter inte styrs av politiker, eller kan styras av politiker, som vissa länder har enklare att utföra. Då blir det gärna populistiska åtgärder som sällan grundar sig på beprövad vetenskap och forskning. I Sverige kan inte tex regering eller enskilda politiker köra över vissa myndigheter. Folkhälsomyndigheten är en sådan myndighet som har en lagutrymme som kan vara tvingande på många plan. Några exempel är inlåsning av person personer på smittskyddsenhet för att begränsa viss smitta, hämta in personer med polishandräckning som vägrar test av en allmänfarlig eller samhällsfarlig sjukdom. Karantän av fastighet, område, stad osv. vid behov. Men man gör det då det har en effekt inte för att fiska röster.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av Geddan »

Apropå ekonomi:
lite rakt på sak, med Alexander Bard, om ekonomin i Sverige och Europa under och efter Covid-19
Finns en mycket längre version på Youtube, för den som vill.
Senast redigerad av Geddan den tis 14 apr 2020, 23:35, redigerad totalt 1 gånger.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Re: Corona - vad ser vi i spåkulan?

Inlägg av Geddan »

Eagle Hazze skrev: tis 14 apr 2020, 23:28 Tegnell är får vi nog inse är rätt person på rätt plats
Han är givetvis ett språkrör för en stor organisation, MEN jag är så oerhört tacksam för
att han är det under av tålamod, trygghet och orubblighet som den här situationen kräver! :clappy:
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Skriv svar