Det här med trummor...

Prata om inspelningsteknik och studioutrustning
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Re: Det här med trummor...

Inlägg av Hellish »

Nej jag förstår precis hur du menar Figge. Jag känner mig bara lite lat. :) Tänkte göra en första mix och påpekar ingen i bandet pukljudet så är det bra så. :) Jag och namn... hmm... kan det kanske vara Drumagog? Eller minns jag helt snett då...

Cub, helt klart en bra grej men som sagt så spelades det aldrig in någon rumsmick. Iofs kan man väl skapa en gruppkanal på trummorna som kan få lite rumskaraktär för att tjocka upp det.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Re: Det här med trummor...

Inlägg av Jan Hellman »

Hellish skrev:Cub, helt klart en bra grej men som sagt så spelades det aldrig in någon rumsmick. Iofs kan man väl skapa en gruppkanal på trummorna som kan få lite rumskaraktär för att tjocka upp det.
Eller så gör du som jag gjort förr om åren. Mute:a allt förutom trummorna, ratta så att trummorna låter hyffsat, ställ upp en mikrofon en bit från högtalarna/i rummet bredvid, dra på lite volym och spela in ett spår med "rumsmicken". Krana skiten ur rumsmick-kanalen när du mixar trummorna tillsammans med resten.....

//J
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Det här med trummor...

Inlägg av GandhiMK2 »

Eller bara sänd från trummorna till valfritt rumsreverb och smyg in tills det hörs och backa...
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Skriv svar