spela in i datorn via boss me s20b

Prata om inspelningsteknik och studioutrustning
Daniele96
Medlem
Inlägg: 39
Blev medlem: mån 24 sep 2012, 16:39

spela in i datorn via boss me s20b

Inlägg av Daniele96 »

Tja!

jag har köpt en boss me 20b och jag undrar om det är möjligt att spela in via datorns mikrofon ingång jag har redan en sådan här http://www.clasohlson.com/se/Adapter/Pr220705000" onclick="window.open(this.href);return false; och om jag köper en sådan här så bör jag ju kunna höra samtidigt som det spelar in eller? och finns det något bra gratis program så man kan synka bild med ljud alltså om jag filmar med en kamera att jag bara kan lägga på ljudet?=)

MVH Daniel!=)
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25868
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: spela in i datorn via boss me s20b

Inlägg av fieldflower »

Japp, det funkar att koppla så.
Kör du stereosladd ur hörlursuttaget får du ju med stereoeffekterna också...

Det kan vara lite pilligt att få till att man kan höra samtidigt som man spelar in, men det handlar bara om att trolla i datorn så den gör som du vill.
Alternativt kör du antingen ut master till nån annan stärkare och hörlursuttaget till inspelningen, eller tvärt om (och då kan du ju lyssna via lurar, men då behöver du adaptrar från 2 st monotele till 1 st mini stereotele). Då lyssnar du ju inte via datorn precis då du spelar in men hör exakt vad du spelar ändå...

Windows brukar skicka med Windows Movie Maker som funkar fint till att klippa och klistra bild/ljud.
Leta i datorn så finns det säkert där.
Medlem i PB50+
Skriv svar