Hjälp med Sequel...

Prata om inspelningsteknik och studioutrustning
Mogalen
Medlem
Inlägg: 387
Blev medlem: tis 22 jan 2013, 16:59
Ort: Visby

Hjälp med Sequel...

Inlägg av Mogalen »

Fick med det när jag köpte en Zoom B3 pedal. Jag fattar dock inte varför jag inte kan spela in/höra något. Just nu får jag inget ljud ut och jag kan inte välja högtalarna i output selection. Jag har pedalen själv vald som input, men just nu så rör sig inte ljudnivåerna, fattar ingenting?

Bild

Bild

Bild

Hjälp uppskattas. Behöver spela in några saker tills imorgonkväll...
Användarvisningsbild
engson
Hedersmedlem
Inlägg: 8599
Blev medlem: lör 28 jun 2008, 23:33
Ort: Perstorp

Re: Hjälp med Sequel...

Inlägg av engson »

Det KAN va så, att du först måste "ta bort" datorns interna ljudkort, eller i alla fall "disabla" det. Kan dock inte Sequel alls, så det kanske funkar på annat sätt.
I cubase väljer man ljudkort inifrån programmet, möjligen kan du det i Sequel också.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Mogalen
Medlem
Inlägg: 387
Blev medlem: tis 22 jan 2013, 16:59
Ort: Visby

Re: Hjälp med Sequel...

Inlägg av Mogalen »

engson skrev:Det KAN va så, att du först måste "ta bort" datorns interna ljudkort, eller i alla fall "disabla" det. Kan dock inte Sequel alls, så det kanske funkar på annat sätt.
I cubase väljer man ljudkort inifrån programmet, möjligen kan du det i Sequel också.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Tror inte det, har inte sett något sådant alternativ... Vad i helvete, nu står det "no output" under output selectorn... AGH vad irriterande. Den enda anledningen till att jag skulle skaffa en MAC skulle vara för Garageband, där vet jag iallafall vad jag sysslar med...
Mogalen
Medlem
Inlägg: 387
Blev medlem: tis 22 jan 2013, 16:59
Ort: Visby

Re: Hjälp med Sequel...

Inlägg av Mogalen »

Mogalen skrev:
engson skrev:Det KAN va så, att du först måste "ta bort" datorns interna ljudkort, eller i alla fall "disabla" det. Kan dock inte Sequel alls, så det kanske funkar på annat sätt.
I cubase väljer man ljudkort inifrån programmet, möjligen kan du det i Sequel också.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Tror inte det, har inte sett något sådant alternativ... Vad i helvete, nu står det "no output" under output selectorn... AGH vad irriterande. Den enda anledningen till att jag skulle skaffa en MAC skulle vara för Garageband, där vet jag iallafall vad jag sysslar med...
Dock så kom "stereo output" tillbaka när jag startade om programmet...
Mogalen
Medlem
Inlägg: 387
Blev medlem: tis 22 jan 2013, 16:59
Ort: Visby

Re: Hjälp med Sequel...

Inlägg av Mogalen »

Problem löst. Kopplade pedalen ihop med en gammal stärkare. Fattar inte varför det funkade, men mina högtalare funkade inte av någon anledning.
Användarvisningsbild
Freddemaiden
Medlem
Inlägg: 35
Blev medlem: fre 30 nov 2012, 14:24
Ort: Danderyd

Re: Hjälp med Sequel...

Inlägg av Freddemaiden »

Mogalen skrev:Fick med det när jag köpte en Zoom B3 pedal. Jag fattar dock inte varför jag inte kan spela in/höra något. Just nu får jag inget ljud ut och jag kan inte välja högtalarna i output selection. Jag har pedalen själv vald som input, men just nu så rör sig inte ljudnivåerna, fattar ingenting?

Bild

Bild

Bild

Hjälp uppskattas. Behöver spela in några saker tills imorgonkväll...

Programmet skickar tillbaka signalen till zoomen därför det inte kommer ut något ljud i dina vanliga högtalare.
Isåfall måste du koppla dina högtalare ut ifrån din pedals output.

/Fredde
Skriv svar