Jag tänkte det skulle vara trevligt att kunna spela in lite bas på datorn...men vad är det man behöver? Jag har kollat runt lite på olika ställen men jag blir bara förvirrad

Thanks

Vad är det för typ av dator?Athe skrev:Hej!
Jag tänkte det skulle vara trevligt att kunna spela in lite bas på datorn...men vad är det man behöver? Jag har kollat runt lite på olika ställen men jag blir bara förvirrad![]()
Thanks
Tack o lov så sitter jag på en PCWall skrev:Vad är det för typ av dator?Athe skrev:Hej!
Jag tänkte det skulle vara trevligt att kunna spela in lite bas på datorn...men vad är det man behöver? Jag har kollat runt lite på olika ställen men jag blir bara förvirrad![]()
Thanks
Mac eller CP?
Är den (datorn) av senare årgång?
Processor, hårddisk internminne osv...
Ska basen bara spelas in?
Eller ska det inspelade materialet redigeras och/eller ska det spelas in fler gånger över det redan inspelade?
Det Ahab skriver är ju jättebra riktmärken.
Om du har en hyfsad dator (år2003 tom idag) och 3000spänn, skulle jag rekomendera ProTools M-box mini http://www.digidesign.com
Vi är jättemånga som kan hjälpa dig med mjukvaruproblem och hårdvaran (själva m-boxen) är väldigt enkel att förstå.
Jag har en arbetskamrat (vi kan kalla honom Lars) som trots sin ålder (64år) spelar in sig själv (spelandes 6-strängad Banjo) på en m-box.
Han säger själv att; -"om jag fattar, fattar väl alla..."
Så M-box och ProTools är väldigt enkelt.
MEN DET FUNGERAR INTE PÅ WINDOWS VISTA!!!
Tydligen ska en Vista uppdatering komma "under sommaren".
För att konkretisera: 3000spänn + moderndator MacellerPc + inte Windows Vista = M-box mini.
Lycka till!
Hälsar,
Anders
Ok, då kan du köra det mesta.Athe skrev: Tack o lov så sitter jag på en PC![]()
Processorn är en intel quad 2.4ghz, ram-minnet är 1024mb...
Jag hade bara tänkt spela in lite på skoj:) Behöver inte redigera eller nåt.
Tack för era tips, jag ska kolla vidare lite på dom