ampex 440

Prata om inspelningsteknik och studioutrustning
A_Warning
Medlem+
Inlägg: 1250
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:38
Ort: Stockholom

ampex 440

Inlägg av A_Warning »

Ingen som har en ampex 440 som dom vill sälja? Skulle vara super!
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
Bo Hansén
Medlem
Inlägg: 24
Blev medlem: lör 14 jul 2007, 17:20
Ort: Göteborg

Inlägg av Bo Hansén »

A_warning,

Den jag har (som "Klopper" gav länken till) är inte renoverad ännu, detta är ett långtidsprojekt, bland några andra Scully, Studer m.m. som jag har stående i skräpkammaren.

Men jag såg att JAM i Göteborg hade en Ampex AG-440 stående i affären när jag råkade gå förbi skylltfönstret.
(det var antingen en AG-440-A eller B men ingen C)

--Bosse
Senast redigerad av Bo Hansén den fre 14 nov 2008, 23:13, redigerad totalt 1 gånger.
Hansén Audio
Göteborg
http://www.hansenaudio.se
dereborn

Inlägg av dereborn »

Bo Hansén skrev:A_warning,

Den jag har (som "Klopper" gav länken till) är inte renoverad ännu, detta är ett långtidsprojekt, baln många andra Scully, Studer m.m. som jag har stående i skräpkammaren.

Men jag såg att JAM i Göteborg hade en Ampex AG-440 stående i affären när jaf råkade gå förbi skylltfönstret.
(det var antingen en AG-440-A eller B men ingen C)

--Bosse
Bosse! - sorry för OT - har du nån känning som kan ha en manual till en Lyrec kvarttummare?
Användarvisningsbild
Bo Hansén
Medlem
Inlägg: 24
Blev medlem: lör 14 jul 2007, 17:20
Ort: Göteborg

Inlägg av Bo Hansén »

dereborn,

Vilken Lyrec 1/4" maskin är det, någon gammal rör-bestyckad, redigeringsmaskinen Frida eller flaggskepet TR-55 ??

--Bosse
Hansén Audio
Göteborg
http://www.hansenaudio.se
Skriv svar