Lite inspelningsfrågor!
-
- Medlem+
Lite inspelningsfrågor!
Idag köpte jag en teleadapter för att kunna plugga in mina instrument i laptopen. Laddade ner Audacity, men får det inte riktigt att funka som jag vill. Jag kan spela in bas utan problem. Men när jag ska spela in gitarr så blir volymen otroligt låg. Hörs knappt. Har provat både med min elakustiska gitarr och elgitarren. Fattar inte vad felet är. Basen hörs ju bra.
Ett annat problem är att när jag har spelat in ett spår och ska spela in ett till, så får jag ingen lyssning på första spåret. Vad beror det på? Jag provade även att importera en mp3 fil, men inte heller där fick jag nån lyssning när jag skulle spela in ett spår till det.
Jag är helt nybörjare på detta så jag vore tacksam för hjälp snarast.
Tack på förhand.
MVH
Danne
Ett annat problem är att när jag har spelat in ett spår och ska spela in ett till, så får jag ingen lyssning på första spåret. Vad beror det på? Jag provade även att importera en mp3 fil, men inte heller där fick jag nån lyssning när jag skulle spela in ett spår till det.
Jag är helt nybörjare på detta så jag vore tacksam för hjälp snarast.
Tack på förhand.
MVH
Danne
- Nick
- VIP medlem
- Kontakt:
- Nick
- VIP medlem
- Kontakt:
-
- Medlem+
Nej, jag har tyvärr ingen preamp eller di box. Det är första gången jag provar att spela in så tanken är att skaffa lite grejjer sen. Tänkte bara testa att göra nåt enkelt nu. Antar att jag kan köra från line out på bas förstärkaren direkt in i datorn för att få mer kräm i basen iallafall. Men till gitarren har jag ingenting.
- b_luthman
- Medlem+
för att få medhörning. Edit - preferences - gränsnitt - always allow playing
hade också problem med det i början,
lycka till
hade också problem med det i början,
lycka till
spelar i:
www.myspace.com/jaganata
Ibanez SR1000EFB |Ibanez SRX 595
Hartke VXL | Ibanez PD7 | Crest Vs 900 | 210 +115
www.myspace.com/jaganata