SJUK MixerbordsGAS!!!!

Prata om inspelningsteknik och studioutrustning
Skriv svar
dereborn

SJUK MixerbordsGAS!!!!

Inlägg av dereborn »

http://www.vendolin.se/Annonce_Detail.a ... id=5477890

SJUKT mycket mixerbord per krona!
Nypris -95 = 848.000:-
Pris idag = 20.000:-


Suck
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Re: SJUK MixerbordsGAS!!!!

Inlägg av Klopper »

dereborn skrev:http://www.vendolin.se/Annonce_Detail.a ... id=5477890

SJUKT mycket mixerbord per krona!
Nypris -95 = 848.000:-
Pris idag = 20.000:-


Suck
Kliar det i P-64:an?
Kan du inte skaka fram 20 tegel på något sätt?
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
dereborn

Re: SJUK MixerbordsGAS!!!!

Inlägg av dereborn »

Klopper skrev:
dereborn skrev:http://www.vendolin.se/Annonce_Detail.a ... id=5477890

SJUKT mycket mixerbord per krona!
Nypris -95 = 848.000:-
Pris idag = 20.000:-


Suck
Kliar det i P-64:an?
Kan du inte skaka fram 20 tegel på något sätt?
Ringde faktiskt och snackade med snubben på Sveriges Radio i Gävle idag. Buden var uppe i 30+moms, vilket fortfarande är SJUKT billigt. Men jag insåg också att jag för dom pengarna får: ett par NS-10:r OCH en LA-3 eller två OCH lite annat godis.
Och Soundtracs-bordet låter fiiiiiint det också!

(Men neotek:en har FYRA svepfilter ...två med ställbart q-värde... ...och patchbayen ingick... ...och det kostade nästan en miljon för drygt tio år sen.... )
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Re: SJUK MixerbordsGAS!!!!

Inlägg av Klopper »

dereborn skrev:
Klopper skrev:
dereborn skrev:http://www.vendolin.se/Annonce_Detail.a ... id=5477890

SJUKT mycket mixerbord per krona!
Nypris -95 = 848.000:-
Pris idag = 20.000:-


Suck
Kliar det i P-64:an?
Kan du inte skaka fram 20 tegel på något sätt?
Ringde faktiskt och snackade med snubben på Sveriges Radio i Gävle idag. Buden var uppe i 30+moms, vilket fortfarande är SJUKT billigt. Men jag insåg också att jag för dom pengarna får: ett par NS-10:r OCH en LA-3 eller två OCH lite annat godis.
Och Soundtracs-bordet låter fiiiiiint det också!

(Men neotek:en har FYRA svepfilter ...två med ställbart q-värde... ...och patchbayen ingick... ...och det kostade nästan en miljon för drygt tio år sen.... )
Hähä!
Anar en smula ångest i kursivstil!

Undrar om SR eller om det är lokalradion har krängt sina Trident Series 80?
Dom köpte en shitload av dom på 80-talet!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
dereborn

Re: SJUK MixerbordsGAS!!!!

Inlägg av dereborn »

Klopper skrev:
dereborn skrev:
Klopper skrev:
dereborn skrev:http://www.vendolin.se/Annonce_Detail.a ... id=5477890

SJUKT mycket mixerbord per krona!
Nypris -95 = 848.000:-
Pris idag = 20.000:-


Suck
Kliar det i P-64:an?
Kan du inte skaka fram 20 tegel på något sätt?
Ringde faktiskt och snackade med snubben på Sveriges Radio i Gävle idag. Buden var uppe i 30+moms, vilket fortfarande är SJUKT billigt. Men jag insåg också att jag för dom pengarna får: ett par NS-10:r OCH en LA-3 eller två OCH lite annat godis.
Och Soundtracs-bordet låter fiiiiiint det också!

(Men neotek:en har FYRA svepfilter ...två med ställbart q-värde... ...och patchbayen ingick... ...och det kostade nästan en miljon för drygt tio år sen.... )
Hähä!
Anar en smula ångest i kursivstil!

Undrar om SR eller om det är lokalradion har krängt sina Trident Series 80?
Dom köpte en shitload av dom på 80-talet!
Köpte dom inte dom här neotek:arna när dom bytte ut tridentarna efter drygt 10 år då?
Användarvisningsbild
flumpedagog
Medlem+
Inlägg: 1021
Blev medlem: tis 24 jul 2007, 00:20

Inlägg av flumpedagog »

ooh det där såg nice ut..!!
http://www.theroyalruckus.com" onclick="window.open(this.href);return false; <- Spana in mitt fina band.
http://www.linussorensen.blogg.se" onclick="window.open(this.href);return false;


Fender Jazz Bass och en telekabel kan göra vem som helst till vinnare.
Användarvisningsbild
Walka
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 1129
Blev medlem: tor 12 jun 2008, 12:51
Ort: Borås

Inlägg av Walka »

nu var det borttaget...men misstänker att det var ett elite 332

köpte precis ett sådant av SR Radio7 för typ inga pengar alls... MY GOD!!! Det låter helt fantastiskt!
Medlemspresentation

Sandberg C JPM, dynacord eminent, Octabass, Dreambuzz, BassBlogger, Bassballs, Crybaby, SansAmp, LMB3
Användarvisningsbild
Ale
Medlem++
Inlägg: 9368
Blev medlem: tis 11 dec 2007, 15:48
Ort: Lund

Inlägg av Ale »

Vad var det för bord dere?
SR-bord?
Fender
Ampeg
dereborn

Inlägg av dereborn »

Le Contrebasse skrev:Vad var det för bord dere?
SR-bord?
Neotek Elite
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Det där skulle du ryckt, Dereborn. Fast, som du säger, Soundtracs låter också kanon. Och ett tio år gammalt bord har du underhåll på. Drar mer ström och det är ungefär efter 10 år som prylarna faktiskt börjar krokna. Sveriges Radio håller efter sina bord, lagar dom och håller dom i skick men dom går dygnet runt samtidigt. Och ett bord som gått dygnet runt i 10 år kommer strula är min erfarenhet. Gamla bord kräver nästan att man har en reparationstekniker någorlunda inom räckhåll...... Man kan köpa sig strul samtidigt.

//J
Användarvisningsbild
Walka
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 1129
Blev medlem: tor 12 jun 2008, 12:51
Ort: Borås

Inlägg av Walka »

Hellboy skrev:Det där skulle du ryckt, Dereborn. Fast, som du säger, Soundtracs låter också kanon. Och ett tio år gammalt bord har du underhåll på. Drar mer ström och det är ungefär efter 10 år som prylarna faktiskt börjar krokna. Sveriges Radio håller efter sina bord, lagar dom och håller dom i skick men dom går dygnet runt samtidigt. Och ett bord som gått dygnet runt i 10 år kommer strula är min erfarenhet. Gamla bord kräver nästan att man har en reparationstekniker någorlunda inom räckhåll...... Man kan köpa sig strul samtidigt.

//J
i fallet det elitebordet som jag kom över så kunde jag historiken ganska bra och visste att bordet inte gått så hårt. Så jag tror inte torra kondingar är ett så stort problem. Men service på äldre analogbord får man ju räkna med...
Medlemspresentation

Sandberg C JPM, dynacord eminent, Octabass, Dreambuzz, BassBlogger, Bassballs, Crybaby, SansAmp, LMB3
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Walka skrev:
Hellboy skrev:Det där skulle du ryckt, Dereborn. Fast, som du säger, Soundtracs låter också kanon. Och ett tio år gammalt bord har du underhåll på. Drar mer ström och det är ungefär efter 10 år som prylarna faktiskt börjar krokna. Sveriges Radio håller efter sina bord, lagar dom och håller dom i skick men dom går dygnet runt samtidigt. Och ett bord som gått dygnet runt i 10 år kommer strula är min erfarenhet. Gamla bord kräver nästan att man har en reparationstekniker någorlunda inom räckhåll...... Man kan köpa sig strul samtidigt.

//J
i fallet det elitebordet som jag kom över så kunde jag historiken ganska bra och visste att bordet inte gått så hårt. Så jag tror inte torra kondingar är ett så stort problem. Men service på äldre analogbord får man ju räkna med...
Sen har du ett annat problem också. Reservdelar. I gamla bord finns det oftast bly i en hel del komponenter och det är nu för tiden olagligt att sälja och mig veterligen även ens skicka saker som innehåller bly inom EU. Det går att komma runt men det är lite komplicerat. Och i dom fall det finns blyfria utbytesalternativ låter oftast inte dom likadant som originalen..... Litet dilemma.

Jag hade ett gammalt Neve bord på gång men jag struntade i det just av den anledningen. Det blir FÖR komplicerat. Vet inte hur det står till vad det gäller bly och Neotek bord dock. Kan vara så att dom är så pass nya och moderna att dom inte innehåller bly. Det var väl då i krokarna som dom totalförbjöd bly i nytillverkade produkter. Och sedan ett år är det totalförbjudet även i reservdelar.

MVH//Jan
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Det gick nog att göra liknande fynd när Kent, som hade studio Music Mill
i Kumla, sålde ut alla prylar för nå´t år sen.

Har en kompis som t.ex. köpte hans Les Paul för inga pengar alls.
Tyvärr var den gode Kent lite för desperat på flaskan, vilket förmodligen gynnade köparen.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Walka
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 1129
Blev medlem: tor 12 jun 2008, 12:51
Ort: Borås

Inlägg av Walka »

Hellboy skrev:
Walka skrev:
Hellboy skrev:Det där skulle du ryckt, Dereborn. Fast, som du säger, Soundtracs låter också kanon. Och ett tio år gammalt bord har du underhåll på. Drar mer ström och det är ungefär efter 10 år som prylarna faktiskt börjar krokna. Sveriges Radio håller efter sina bord, lagar dom och håller dom i skick men dom går dygnet runt samtidigt. Och ett bord som gått dygnet runt i 10 år kommer strula är min erfarenhet. Gamla bord kräver nästan att man har en reparationstekniker någorlunda inom räckhåll...... Man kan köpa sig strul samtidigt.

//J
i fallet det elitebordet som jag kom över så kunde jag historiken ganska bra och visste att bordet inte gått så hårt. Så jag tror inte torra kondingar är ett så stort problem. Men service på äldre analogbord får man ju räkna med...
Sen har du ett annat problem också. Reservdelar. I gamla bord finns det oftast bly i en hel del komponenter och det är nu för tiden olagligt att sälja och mig veterligen även ens skicka saker som innehåller bly inom EU. Det går att komma runt men det är lite komplicerat. Och i dom fall det finns blyfria utbytesalternativ låter oftast inte dom likadant som originalen..... Litet dilemma.

Jag hade ett gammalt Neve bord på gång men jag struntade i det just av den anledningen. Det blir FÖR komplicerat. Vet inte hur det står till vad det gäller bly och Neotek bord dock. Kan vara så att dom är så pass nya och moderna att dom inte innehåller bly. Det var väl då i krokarna som dom totalförbjöd bly i nytillverkade produkter. Och sedan ett år är det totalförbjudet även i reservdelar.

MVH//Jan
tror det är blyfritt. men jag skall inte svära på det. Får kolla med mats på audiosupport, han borde veta. Bordet är ändå byggt 95-97 nån gång så det är inte omöjligt att det är förskonat (?) bly.

Just gamla neve är som du säger monster på att kräva service. Kollade på ett V1 som en kulturförening jag hjälper lite var inne på att köpa. Avrådde dem just pga vad du säger, men också för att de går så satans varmt att kondigar torkar ut på en vecka känns det som. Och vad är det för vits med ett Neve när kondigarna är torra...det är ju fläsket man vill åt...
Medlemspresentation

Sandberg C JPM, dynacord eminent, Octabass, Dreambuzz, BassBlogger, Bassballs, Crybaby, SansAmp, LMB3
Användarvisningsbild
ferm
Medlem++
Inlägg: 4050
Blev medlem: tis 02 jan 2007, 09:28
Ort: Täby

Inlägg av ferm »

Blyförbudet trädde i kraft 2006.
För många basar är inte nog
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

ferm skrev:Blyförbudet trädde i kraft 2006.
Sista december i så fall. Inte första januari. Snart två år sedan. Kan stämma. Och då även på reservdelar. Nytillverkat har varit totalförbjudet länge.

//J
Skriv svar