Special price for you, my friends... (självreklaminnehåll)

Prata om inspelningsteknik och studioutrustning
Skriv svar
dereborn

Special price for you, my friends... (självreklaminnehåll)

Inlägg av dereborn »

Ok, friends and neighbours, här kommer det:

Studion är snart klar, och det ska sättas igång en verksamhet.
Ett beprövat trick i detta läge är s.k. "öppningserbjudanden".
Här kommer alltså ett sådant!

Studiobokningar under perioden 1/1 - 31/3 2009 lämnar jag 25% rabatt på.
(Folk utanför PrataBas får 20%.)

Normala Riktpriser (inkl moms):
Timme: 500:-
Heldag (ca 8 tim): 3000:-
Helg (2 heldagar): 5000:-

Självklart gör vi en paketdeal som gör att alla blir nöjda!

Ett exempel gällande ett band som vill spela in 5-6 välrepeterade o färdigarrade låtar, t.ex. för en EP/demo.:

Dag 1: lite inlast, rigg o soundcheck, hyfsat tidig kväll.
Dag 2: ägnas åt grunder + i bästa fall lite leadsång etc. Detta är troligen en lång dag (9-23?).
Dag 3: görs div pålägg samt en första ruffmix som bandet tar med sej i bilen hem. Sen återkommer bandet med mixönskemål o man bollar fram o åter ett par gånger, och ett par dagar senare får bandet en slutmixad master.

Detta skulle kosta c:a 7-8000, beroende på hur tidigt man vill komma dag 1, hur många om-mixar etc det blir osv osv.

(Om man är så väl förberedd att man sätter all inspelning under lördagen, så kan man mixa o greja under söndagen, och då ryms ju allt inom en "helg-deal" = 5000:-)

Alla siffror ovan blir 1/1 - 31/3 alltså minus 25% PB-rabatt...

Kolla http://www.dereborn.com> studion för info om studioutrustning, befintlig backline etc.





P.S. Nej, det blir inte billigare om ni inte vill ha kvitto....
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Jättekul att studion är uppe om snurrar! :tummenupp:
Hoppas att du får massor med jobb! :D
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
Ale
Medlem++
Inlägg: 9368
Blev medlem: tis 11 dec 2007, 15:48
Ort: Lund

Inlägg av Ale »

Nice. Ligger studion ute vid din kåk eller i nån stad/by?
Kan tänka mig att det skulle vara mycket stimulerande att jobba i de vackra miljöerna.
Fender
Ampeg
dereborn

Inlägg av dereborn »

Le Contrebasse skrev:Nice. Ligger studion ute vid din kåk eller i nån stad/by?
Kan tänka mig att det skulle vara mycket stimulerande att jobba i de vackra miljöerna.
Studion ligger inne i Bergsjö, en by med ca 4000 invånare, ca 5 km från mitt hem. Inne i byn finns all nödvändig service (post/bank, apotek, systembolag, livsmedelsaffärer, pizzeria, thai-hak, etc etc), men det är fortfarande idylliskt, lugnt o vackert.
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Sorry för lite ot Johan.
Men nu kom jag på varför Bergsjö klingade så bekant! :D
http://www.hogenbergsjo.se/bildarkiv/Be ... index.html
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
dereborn

Inlägg av dereborn »

Klopper skrev:Sorry för lite ot Johan.
Men nu kom jag på varför Bergsjö klingade så bekant! :D
http://www.hogenbergsjo.se/bildarkiv/Be ... index.html
Är du järnvägskille?
Jag missade ju "Koa". Lades ner 2 år innan jag föddes.
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

dereborn skrev:
Klopper skrev:Sorry för lite ot Johan.
Men nu kom jag på varför Bergsjö klingade så bekant! :D
http://www.hogenbergsjo.se/bildarkiv/Be ... index.html
Är du järnvägskille?
Jag missade ju "Koa". Lades ner 2 år innan jag föddes.
Mja, nästan i alla fall!
Har läst en del om et då jag tycker att det är fascinerande hur man slet skiten ur sig för att knyta samman landet och sedan när det stora förstatligandet av alla privatbanor gjordes så rök dom flesta åt skogen!
Men det är mest modellbyggandet med inriktning på MJ som intresserar mig. Som en parantes så har jag varit delaktigt i byggandet av modelljärnvägen som syns i introt till På Spåret!
Nog med ot om detta! :D
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Indigo
Medlem++
Inlägg: 6221
Blev medlem: tor 14 sep 2006, 17:27
Ort: Örebro

Inlägg av Indigo »

Va roligt, jag som kom att tänka på det igår kväll, att man skulle slänga iväg ett mail till dig om att spela in i din studio =)

Det låter ju riktigt bra det där. Det som är synd är ju att det är osäkert om vi kommer kunna ha de låtar som vi vill spela in helt färdiga innan 31:a mars. Det kanske kan gå. Jag får höra med de andra i bandet, så återkommer jag =)

Finns det övernattningsmöjligheter i anslutning till studion förresten?
Fender - Squier - Tobias - Gibson - Ampeg
dereborn

Inlägg av dereborn »

Indigo skrev:Va roligt, jag som kom att tänka på det igår kväll, att man skulle slänga iväg ett mail till dig om att spela in i din studio =)

Det låter ju riktigt bra det där. Det som är synd är ju att det är osäkert om vi kommer kunna ha de låtar som vi vill spela in helt färdiga innan 31:a mars. Det kanske kan gå. Jag får höra med de andra i bandet, så återkommer jag =)

Finns det övernattningsmöjligheter i anslutning till studion förresten?
Kul! Vi hittar säkert nån deal som funkar även efter 31 Mars!

Övernattning finns, några olika alternativ.
Antingen hyr man en stuga, billigast men på bilavstånd (granne med mitt hem 5 km från studion.) Eller så tar man in på "Rike-pers Guesthouse", ett skitfint hotell/B&B/Vandrarhem 500m från studion. http://www.rikeper.com
Användarvisningsbild
Marshall
VIP medlem
Inlägg: 5068
Blev medlem: tis 20 nov 2007, 19:25
Ort: Sollentuna

Inlägg av Marshall »

Har du stort kylskåp? :P
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Skulle ju vara otroligt roligt! Måste ta ett snack med grabbsen om detta.
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Lämnar med din studio som förslag inför vårens inspelningar.
Har fått va standin i bandet som kompat en kör, som ger konserter till förmån för barncancerfonden.
Jag tror att nästa steg är att spela in en "sponsrad" (inspelningen mm..) platta som sen blir till försäljning med alla intäkter gåendes till samma syfte.

Bas, trummor, gitarr och dragspel(-midi.. med 3000 syntar till och volympedaler över hela djävla scenen :shock: ) + ett dussin donnor på som sjunger.. tror du dom får plats?

Återkommer som sagt.. om och när det isåfall blir aktuellt.
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
dereborn

Inlägg av dereborn »

The Marshall skrev:Har du stort kylskåp? :P
Japp!
dereborn

Inlägg av dereborn »

Hellish skrev:Skulle ju vara otroligt roligt! Måste ta ett snack med grabbsen om detta.
Gör så! Välkommen åter efter detta!
dereborn

Inlägg av dereborn »

Liten skrev:Lämnar med din studio som förslag inför vårens inspelningar.
Har fått va standin i bandet som kompat en kör, som ger konserter till förmån för barncancerfonden.
Jag tror att nästa steg är att spela in en "sponsrad" (inspelningen mm..) platta som sen blir till försäljning med alla intäkter gåendes till samma syfte.

Bas, trummor, gitarr och dragspel(-midi.. med 3000 syntar till och volympedaler över hela djävla scenen :shock: ) + ett dussin donnor på som sjunger.. tror du dom får plats?

Återkommer som sagt.. om och när det isåfall blir aktuellt.
Klart man får plats! Jag skulle dock föreslå att man spelar in kompet först och kören efteråt. För att minimera "red-light-disease-pressen". Om kompmusikerna får spela in sitt i lugn o ro, och sångarna får göra sitt i lugn och ro så blir det med all säkerhet bäst!

- men om det är ett absolut önskemål att göra allt samtidigt så löser vi det med!
Användarvisningsbild
Marshall
VIP medlem
Inlägg: 5068
Blev medlem: tis 20 nov 2007, 19:25
Ort: Sollentuna

Inlägg av Marshall »

dereborn skrev:
The Marshall skrev:Har du stort kylskåp? :P
Japp!
Och hur ska du komma hem på kvällarna har du tänkt... :P
Bergsjö taxi?
dereborn

Inlägg av dereborn »

The Marshall skrev:
dereborn skrev:
The Marshall skrev:Har du stort kylskåp? :P
Japp!
Och hur ska du komma hem på kvällarna har du tänkt... :P
Bergsjö taxi?
1) Bäddsoffa i studion
2) Bergsjö Taxi
3) Bara ettans växel och varningsblinkers. (Lagligt i Norra Hälsingland!)
Skriv svar