Grymt smidigt men tar lite tid att lära sig gå från analogt till digitalt. Precis ett sånt vi har på jobbet tror jag, fast vårat är väl 3-4 år gammalt så det kanske är en äldre modell.
Janne skrev:Grymt smidigt men tar lite tid att lära sig gå från analogt till digitalt. Precis ett sånt vi har på jobbet tror jag, fast vårat är väl 3-4 år gammalt så det kanske är en äldre modell.
engson skrev:Vet du vad man ska använda alla knapparna till?
Knappa på, såklart.
Hur många mick-preamps har den?
Har kollat lite men upptäckte att det bara finns 8st på många av de som säljs.
Sen är man väl lite "gubbig" när det gäller digitala prylar.
Vill gärna ha snabba access till alla kontroller.
Men jag blev faktiskt lite sugen på denna: http://www.presonus.com/products/Detail ... oductId=52
Finns även som 24:a
Vi har ett Ramsa DA7 i studion, 32kanaler och massa finesser. Brukar mest titta på när mästertekniker F rattar. jag spelar mest bas. men det är ett väldigt smidigt bord, och digitalbord kommer man i ganska fort. ganska logiskt uppbyggda när man väl kommer in i det.
www.egonaut.se
Sandberg California PM Custom
Space Ultra P
Ibanez Roadstar -87
Mesa Boogie 400+
Peavey 810 TX
Peavey Mk VI
Mesa Boogie 1516 Road Ready
Aningen OT meeen...
Stod vid ett Roland M-400 i helgen och mixade lite när polarnas band spelade. Tog väl några minuter att vänja om sig från att alltid ha kört analoga bord, men goddamn vad mersmak man fick
Riktigt smidigt. De flesta vanliga kontroller (gain, eq, comp thresh, osv osv) finns som egna rattar och arbetar på kanalen som man valt genom att bara vidröra fadern
Peavey Dude skrev:Införskaffade idag ett Yamaha 02R V2 (digitalmixer) till bandet och jag säger bara...: HERREJÖSSES vilken pryl alltså! Helt sjukt vilken rolig leksak!
Bara innehållsförteckningen till manualen är 10 sidor... >_>
Det roliga med dom där är att dom verkligen har ett speciellt sound.
Kanon för en del saker och kanske inte helt fantastiskt för andra.
Jagf kan lyssna på grejor som vi mixade i slutet av 90talet och det är ganska tydligt vilka mixar som är gjorda på 02'an resp andra bord. på gott och ont.
Det är lätt att komma in i, tycker jag. Ska ni ha det live?
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion