Monitorer

Prata om inspelningsteknik och studioutrustning
Användarvisningsbild
Simon Andersson
Medlem++

Inlägg av Simon Andersson »

Roland skrev:Allt som sägs i ett forum är sant...bygg om bygg rätt!
jasså, har du vaknat nu också, din buffel.
Gäst
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Gäst »

Simon Andersson skrev:
Äh, Timon...
Användarvisningsbild
Simon Andersson
Medlem++

Inlägg av Simon Andersson »

Roland skrev:
Simon Andersson skrev:
Äh, Timon...
pumba då!
dereborn

Inlägg av dereborn »

psykopatsak skrev:...och hur i hela världen jag kunde rata NS10orna utan att egentligen ha hört dem. ligger det någonting i det tro?
NS 10 är fullständigt lysande - om man lärsej att mixa i dom.

Låter det bra i dom så låter det bra överallt. Typ.
Användarvisningsbild
MartinB
Medlem+

Inlägg av MartinB »

känner mig duktig nu iaf. har ställt dem som man brukar ha monitorer, hade dem lite för högt och inte vinklade mot mig förut alldeles intill vägg/snetak. känns lite ovanligt, och jag tycker att det låter sämre, men jämnare över registret. försöker EQa på förstärkaren/slutsteget så att det låter som jag är van.
/Martin
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

Grejen med NS-10 är att dom låter förjävligt...;-)
Äh, men dom är otroligt otacksamma och man får akta sej jävligt noga när man mixar om mabn är det minsta lagd åt att det ska vara topp och botten i musik för annars gör man som jag när jag mixar i ns-10'r : Holkar ur så att det inte finns något kvar föruutom botten och topp när man lyssnar någon annan stans.
Sen är det en ENORM skillnad på hur ett par ns-10 låter beroende på vad man använder för slutsteg. Jag vill minnas att dom hade ett KRAFTIGT jävla pa-slutsteg till ns-10'orna på Europastudion förut och dom lät JÄVLIGT bra. Annars har jag aldrig kommit överens med dom. Speciellt inte när jag suttit framför dom. Polar's 1'a hade ett par som jag inte kunde "dechiffrera" alls...om jag inte låg ute i hallen med huvudet på nedersta trappsteget....6 meter bort ...då hörde jag balanserna och karaktärerna hur bra som helst men inte framför....ja ja....som sagt...mixar du bra i dom så GRATTIS! =)

Sen ÄR det en enorm skillnad på rum och rum....därmed inte sagt att du ska bygga om ditt rum men det kan ju vara bra att flytta runt högtalarna en del för att försöka hitta bästa placeringen....
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
dereborn

Inlägg av dereborn »

f-bass skrev: ...Sen är det en ENORM skillnad på hur ett par ns-10 låter beroende på vad man använder för slutsteg. Jag vill minnas att dom hade ett KRAFTIGT jävla pa-slutsteg till ns-10'orna på Europastudion förut och dom lät JÄVLIGT bra.....
Såere!
Användarvisningsbild
MartinB
Medlem+

Inlägg av MartinB »

använder en Sony Ta-ax430 slutsteg. vet inte mycket mer om den, och visste knappt det.
/Martin
Skriv svar