Här kommer en "jävligt mycket nybörjare"-fråga:
Hur kan man sänka hastigheten på en wav-fil i Logic 9 utan att ändra pitchen?
Sänka uppspelningshastighet utan att sänka pitch - Logic 9
- Dan the Man
- Medlem+
Sänka uppspelningshastighet utan att sänka pitch - Logic 9
BASAR: JB '71, JB '02, PB '78, PB '12, SQUIER BRONCO '99, HÖFNER CLUB '16
STÄRKARE: BASSMAN TV15, BASSMAN '69, AMPEG V4BH, KUSTOM K200 '70, MARSHALL SUPER BASS '76, TC BAM200. LÅDOR: SVT15E, SVT412HE
Torsson @ Spotify
STÄRKARE: BASSMAN TV15, BASSMAN '69, AMPEG V4BH, KUSTOM K200 '70, MARSHALL SUPER BASS '76, TC BAM200. LÅDOR: SVT15E, SVT412HE
Torsson @ Spotify
- Jan Hellman
- VIP medlem
Finns flera sätt men det enklaste är att använda "Polyphonic flex mode".
http://www.musictechtutorials.com/logic ... flex-mode/
Låter inte speciellt bra dock i jämförelse med originalfilen/filerna. Funkar bättre att höja tempot lite grand än att sänka. När man sänker hastigheten måste programmet lägga till information som egentligen inte finns då den time-strechade filen måste bli längre än originalet. Höjer man tempot så blir filen kortare. Bättre att ta bort något som finns än att lägga till något som INTE finns. Om du förstår vad jag menar. Men över lag funkar det inte tillräckligt bra tyvärr. Visst, om man ska fixa en fil att sitta och öva till så, kör i vind. Men det duger inte i mina öron om man jobbar med en produktion som det ska bli platta av.
http://www.musictechtutorials.com/logic ... flex-mode/
Låter inte speciellt bra dock i jämförelse med originalfilen/filerna. Funkar bättre att höja tempot lite grand än att sänka. När man sänker hastigheten måste programmet lägga till information som egentligen inte finns då den time-strechade filen måste bli längre än originalet. Höjer man tempot så blir filen kortare. Bättre att ta bort något som finns än att lägga till något som INTE finns. Om du förstår vad jag menar. Men över lag funkar det inte tillräckligt bra tyvärr. Visst, om man ska fixa en fil att sitta och öva till så, kör i vind. Men det duger inte i mina öron om man jobbar med en produktion som det ska bli platta av.
- GandhiMK2
- Medlem++
Re: Sänka uppspelningshastighet utan att sänka pitch - Logic
Dubbelklicka på wav-filen i arranget, gå in i factory-fliken, time and pitch-machine : ändra tempot i "destination".Dan the Man skrev:Här kommer en "jävligt mycket nybörjare"-fråga:
Det låter inte värst bra när man gör det men....tja...
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
- Dan the Man
- Medlem+
Re: Sänka uppspelningshastighet utan att sänka pitch - Logic
Tack! Funkade helt ok för det jag behöver det till.f-bass skrev:Dubbelklicka på wav-filen i arranget, gå in i factory-fliken, time and pitch-machine : ändra tempot i "destination".Dan the Man skrev:Här kommer en "jävligt mycket nybörjare"-fråga:
Det låter inte värst bra när man gör det men....tja...
BASAR: JB '71, JB '02, PB '78, PB '12, SQUIER BRONCO '99, HÖFNER CLUB '16
Torsson @ Spotify
Torsson @ Spotify