M audio FW solo Strul

Prata om inspelningsteknik och studioutrustning
Hånken
Medlem+

Inlägg av Hånken »

Skall sägas att jag hade också ett satans meck innan jag fick rätt på mitt. Det mesta löste sig med det kortet ifrån Exit Data. Men men det var på gamla XP tiden, och en del år sedan. Mycket har hänt sedan dess.
Användarvisningsbild
fredaschp
Medlem

Inlägg av fredaschp »

Även vid hög buffert inställning är fnisslet kvar men det blir en fördröjning innan jag hör ljudet. Men fnisslet finns där direkt när jag hör ljudet, svårt att förklara.....
Ljudet är alltså ALDRIG bra även om jag får hörbar latency

Verkar finnas mycket matnyttig i din länk skall gräva lite till!
eller inte.....eller?
Användarvisningsbild
fredaschp
Medlem

Inlägg av fredaschp »

Efter en tid i skamvrån tog jag tag i mitt projekt genom att köpa ett nytt Firewire kort med texasinstrument chipset. Kostade mig 209 kr! Med det istoppat verkar det löst alla mina problem! (Ta i trä).

Vill härmed tacka alla inblandade som hjälpt mig utan er hade datorn fått åka fönstervägen ut!! Tackar PB ni är bäst!!!
eller inte.....eller?
Hånken
Medlem+

Inlägg av Hånken »

fredaschp skrev:Efter en tid i skamvrån tog jag tag i mitt projekt genom att köpa ett nytt Firewire kort med texasinstrument chipset. Kostade mig 209 kr! Med det istoppat verkar det löst alla mina problem! (Ta i trä).

Vill härmed tacka alla inblandade som hjälpt mig utan er hade datorn fått åka fönstervägen ut!! Tackar PB ni är bäst!!!
Vassego! :D
Minsann! Då vart det detta evinnerliga FW kort ändå. Trots allt. Glöm inte att WIN 7 brukar "sätta ner" hastigheten på FW bara för att de (Microsoft) vill pusha för USB 3 och sånt. Men registerhack finns på nätet för att skruva upp hastigheten till 800 gigabit igen (eller vad det nu är...fullt krut i alla fall) . Då får vi hoppas att det fortsätter smärtfritt, och att inget mer strul läggs på igen ovanpå detta. Lycka till!
Skriv svar