färsking med prylar....

Prata om inspelningsteknik och studioutrustning
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Re: färsking med prylar....

Inlägg av Jan Hellman »

f-bass skrev:
JanTheWhite skrev:
basmartin skrev:
Rix skrev:
JanTheWhite skrev:
Simon Andersson skrev:
Tarzan08 skrev:Vad tror ni?
blir bra som fan.
klassikern = skadar inte med mer RAM-minne.

monitorer/hörlurar då? det är bra att höra vad man gör ;)
Fast då måste han bestämma sig för att köra i 64-bitarsläge med bryggan. 32 bitar har en begränsning på 4 gig per program.
:?:
:shock:
Visste du inte det? Att köra Logic i 32 bitar och ha 38 miljarder gigabyte i internminne är att elda för kråkorna.
Om du inte laddar tex kontakt utanför logic för då har du nytta av en massa mer minne.....
Eller Reason eller andra påhängsprogram. Vilket jag också skrev tidigare. "Per program"..... Vilket någon tyckte var en intressant formulering. Men om man BARA kör Logic och öppnar upp ett stort arr så spelar det ingen roll om man har 5 eller 50 gig i burken. Om nu grafik, OS och annat ens tar en gig i anspråk. Vet inte.
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

JanTheWhite skrev:
f-bass skrev:
JanTheWhite skrev:
basmartin skrev:
Rix skrev:
JanTheWhite skrev:
Simon Andersson skrev:
blir bra som fan.

Fast då måste han bestämma sig för att köra i 64-bitarsläge med bryggan. 32 bitar har en begränsning på 4 gig per program.
Visste du inte det? Att köra Logic i 32 bitar och ha 38 miljarder gigabyte i internminne är att elda för kråkorna.
Om du inte laddar tex kontakt utanför logic för då har du nytta av en massa mer minne.....
Eller Reason eller andra påhängsprogram. Vilket jag också skrev tidigare. "Per program"..... Vilket någon tyckte var en intressant formulering. Men om man BARA kör Logic och öppnar upp ett stort arr så spelar det ingen roll om man har 5 eller 50 gig i burken.
Jo,om man i sitt arr har använt sej av pluggen kontakt,som inte är en stand alone i d här fallet utan en plugin...
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

f-bass skrev:
JanTheWhite skrev:
f-bass skrev:
JanTheWhite skrev:
basmartin skrev:
Rix skrev:
JanTheWhite skrev:
Simon Andersson skrev:
blir bra som fan.

Eller Reason eller andra påhängsprogram. Vilket jag också skrev tidigare. "Per program"..... Vilket någon tyckte var en intressant formulering. Men om man BARA kör Logic och öppnar upp ett stort arr så spelar det ingen roll om man har 5 eller 50 gig i burken.
Jo,om man i sitt arr har använt sej av pluggen kontakt,som inte är en stand alone i d här fallet utan en plugin...
Jo och om man uppdaterat till v 4.1 så är den även 64-bitars. Det finns säkert några få undantag till men dom är inte så himla många än men det kommer bli fler efter hand och jag hoppas att alla tillverkare knackar om sina pluggar till 64-bitars så snart det går så man slipper bryggan. Och då finns det ingen orsak för någon att köra Logic i 32 bitar. Vilket dom flesta fortfarande verkar göra.
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

JanTheWhite skrev:
f-bass skrev:
JanTheWhite skrev:
f-bass skrev:
JanTheWhite skrev:
basmartin skrev:
Rix skrev:
JanTheWhite skrev:
Simon Andersson skrev:
blir bra som fan.

Jo och om man uppdaterat till v 4.1 så är den även 64-bitars. Det finns säkert några få undantag till men dom är inte så himla många än men det kommer bli fler efter hand och jag hoppas att alla tillverkare knackar om sina pluggar till 64-bitars så snart det går så man slipper bryggan. Och då finns det ingen orsak för någon att köra Logic i 32 bitar. Vilket dom flesta fortfarande verkar göra.
Så om man har kontakt som inte är 4.1 så finns det alltså anledning till att ha mycket mer än dom 4gb som du säger är gränsen för vad som går att använda?
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Skriv svar