Mac Pro.....

Prata om inspelningsteknik och studioutrustning
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Mac Pro.....

Inlägg av GandhiMK2 »

NÄ DET ÄR EN KOMPIS SEDAN LÄNGE MEN JAG VISSTE INTE ATT MAN KUNDE GÖRA DETTA DÅ JAG KÖPTE MIN DATOR SOM FORTFARABDE ÄR ETT MONSTER TILL DATOR MEN OM JAG KÖPER EN NY ELLER EN TILL SÅ BLIR DET GARANTERAT EN JUDAS....
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Mac Pro.....

Inlägg av GandhiMK2 »

....ELler....det kanske beror på vad som är nyvunnet för dej...vi träffades 1998, tror jag....

Edit:Glömde att vi nu talar med väldigt stora bokstäver.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Re: Mac Pro.....

Inlägg av Cuba »

Irbit skrev:
f-bass skrev:
Irbit skrev:
f-bass skrev:
Irbit skrev: Frågor på detta? Men kör på du. Skaffa en HPD-Mac av din polare så får vi hoppas att det funkar för dig både praktiskt och bokföringsmässigt med avräkningar och grejor. :tummenupp:
Varför skulle jag ha frågor rörande hur du sköter dina datorinköp?? :shock: Finns få saker jag skiter mer i.
Om jag beställer saker från webhallen för 9 lök på mitt företag så har jag jättesvårt att se vad min revisor skulle ha för problem med det.....
Du verkar ju ha åsikter om mina datorinköp så då kan man ju kanske misstänka föjdfrågor. Och även jag handlar på Webhallen. Jag har däremot inte träffat på så himla många "polare" som skruvar ihop datorer som skickar fakturor. För du kan väl inte mena att Webhallen, som ju faktiskt är återförsäljare för Apple, skruvar ihop HPD-Mac:ar till folk? Det har jag ju inte hört ett knäpp om för min del trots att jag är kund där. Och om nu din "polare" kan skicka fakturor så ber jag om ursäkt. Jag personligen har inte träffat på några vid-sidan-av-meckare som skickar fakturor.
A:du har fel sorts polare. Mina har förbluffande ofta företag och kan därmed fakturera.
B: Polare skickar lista och säger "beställ dom där grejorna".
C:Polare får saker och bygger ihop och installerar OS
D:Polare tar betalt för arbetet.
Hoppas att du förstår bättre nu. Vilket fullständigt är skit samma eftersom du hellre lägger 35 lök på en burk med äpple på utsidan än köper en likvärdig maskin för en tredjedel, vilket du hemskt gärna får göra. Jag riktade mej mer till dom av oss som ogillar känslan av att bli blåst och speciellt inte av största nerd-företaget ever....
Skicka gärna ett PM med namn och nummer till någon duktig som kan bygga ihop en HPD-Mac. Jag testar gärna det nästa gång om några år. Jag har själv inte träffat på någon som fixar detta och som kan fakturera. Och då faller hela grejen för jag tänker inte göra det själv. Men du har ju rätt. Jag har ju bevisligen "fel" polare vad det gäller detta. I stort har jag helt fantastiska kompisar som är otroligt bra på annat men vad det gäller snickra själv-Mac:ar så finns det brister i kompisgänget. Du har ju själv inte låtit någon bygga ihop din burk av vad jag förstått så jag tar för givet att det handlar om nyvunna kompisar i ditt fall. För annars hade du väl inte köpt en original Mac själv, va?

Vet ni vad en trasig iPhone är?






Äppelpaj.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Re: Mac Pro.....

Inlägg av Jan Hellman »

f-bass skrev:NÄ DET ÄR EN KOMPIS SEDAN LÄNGE MEN JAG VISSTE INTE ATT MAN KUNDE GÖRA DETTA DÅ JAG KÖPTE MIN DATOR SOM FORTFARABDE ÄR ETT MONSTER TILL DATOR MEN OM JAG KÖPER EN NY ELLER EN TILL SÅ BLIR DET GARANTERAT EN JUDAS....
JAG HAR JU PRECIS KÖPT NY DATOR OCH KÄNDE VID DET TILLFÄLLET INTE TILL NÅGON SOM KUNDE GÖRA DETTA SÅ VI ÄR VÄL EGENTLIGEN I SAMMA SITUATION FAST JAG LITE SENARE ÄN DIG VAD DET GÄLLER JUST MIN SENASTE DATOR. SÅ NU NÄR JAG VET ATT NÅGON KAN GÖRA DET LIKA BRA FAST TILL EN BILLIGARE KOSTNAD KANSKE DET BLIR ETT ALTERNATIV NÄR DET ÄR DAGS NÄSTA GÅNG.....
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Re: Mac Pro.....

Inlägg av Jan Hellman »

f-bass skrev:....ELler....det kanske beror på vad som är nyvunnet för dej...vi träffades 1998, tror jag....

Edit:Glömde att vi nu talar med väldigt stora bokstäver.
JA ALLT ÄR JU RELATIVT MEN NYVUNNEN KAN MAN NOG INTE SÄGA ATT ER RELATION ÄR..... JAG KÄNNER INGEN SOM SNICKRAR HPD-MAC:AR SJÄLV SÅ JAG HAR INGEN SÅDAN RELATION I MITT UMGÄNGE.....
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Re: Mac Pro.....

Inlägg av TDHP »

Cuba skrev:Vet ni vad en trasig iPhone är?






Äppelpaj.
:lol:
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
joachime
Medlem++
Inlägg: 2663
Blev medlem: tis 03 jun 2008, 00:19
Ort: Stockholm

Re: Mac Pro.....

Inlägg av joachime »

Ljusspektrum skrev:Det kan du, kan vara bitchigt beroende på vilken version av Windows du vill använda
Är det så? Jag har bara erfarenhet av att köra Windows i Boot Camp. Det har funkat hur smidigt som helst. Bortsett från om man behöver växla OS ofta. Om jag skulle få behov av att köra Windows igen skulle jag överväga Parallells Desktop.
Jobbar på Reason Studios
Spelar musik och omusik på fritiden
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Mac Pro.....

Inlägg av GandhiMK2 »

joachime skrev:
Ljusspektrum skrev:Det kan du, kan vara bitchigt beroende på vilken version av Windows du vill använda
Är det så? Jag har bara erfarenhet av att köra Windows i Boot Camp. Det har funkat hur smidigt som helst. Bortsett från om man behöver växla OS ofta. Om jag skulle få behov av att köra Windows igen skulle jag överväga Parallells Desktop.
Rätta mej nu om jag har fel....och det har jag säkert...men räcker det inte med att ha dom olika os'en på 2 olika hd's och sen välja vilken man startar ifrån ? (Har ingen koll så varför ens gissa?!? ;-))
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
joachime
Medlem++
Inlägg: 2663
Blev medlem: tis 03 jun 2008, 00:19
Ort: Stockholm

Re: Sv: Mac Pro.....

Inlägg av joachime »

Ja. Kör man boot camp är det så. Och det har funkar prima när jag haft behov av det.
Poängen med Parallells är att man kan köra windows inuti os x vilket är riktigt smidigt om det är mindre krävande program.

--- Via Tapatalk
Jobbar på Reason Studios
Spelar musik och omusik på fritiden
Skriv svar