Forst och fremst forklarar jag avsaknaden av kapitalt nodvendiga bokstever som a, a och o med att jag skriver po en italiensk dator

Sjelva amnet for denna trod er som rubriken anger en grundleggande trod for utrustning av en digital hemmastudio for en slutsumma runt 20000 SEK. Det er nemligen ungefer den mengd pengar som jag har att rora mig med

Do setter vi igong.
Basen for min digitala studio kommer att bli en iMac 2.4 GHz. Derefter kan vi borja utforska utrustning som kan behovas efter det.
Listan som foljer er alltso olika punkter som kan behovas for en studio som inte har som mol att vara grunden till ett strolande liverum for inspelning av band, utan snarare en ministudio for soloinspelning (dock inte for den skull utan mojligheter till liveinspelning vid tillkoppling av ytterligare utrustning).
Listan nedan for ni gerna quota, legga till punkter, skriva forslag po utrustning osv.
Dator: iMac 2.4Ghz, Standardutrustning:
1 GB SO-DIMM 800MHz RAM
Firewire 400/800-stod
Ramminne som behover kopas till?
Ljudinterface:
Krav:
- Firewire-drivet
- Mojlighet till Simultaninspelning po minst tvo ingongar.
- Pris po max 4000 kr
Her har jag fott forslag po lite olika kort:
- Apogee Duet
- M-Audio Solo
- Motu Ultralite
Asikter?
Kondensatormick:
Krav:
Ljudkvalitet naturligtvis, men aven prisverdhet. Budgeten er som sagt begrensad.
Instrumentalmick typ SM57
Samma som for kondensatormicken.
Midisynt:
Krav:
- Minst 49 tangenter, men ingen flygelklaviatur.
- Pris runt 1000-lappen.
Har anvent mig av e49an tidigare, andra forslag?
Extern Horddisk
Krav:
- Firewireansluten!
- Minst 120 GB
- Shockproof
Monitorer:
Har har jag faktiskt ingen koll alls. Har en bra stereo hemma (Teak) med tvo Monitor Bronze-hogtalare. Skulle det funka?

Kablage:daionsavage skrev: Jag tror att dina stereohögtalare funkar utmärkt som monitorer, bara du inte utför all lyssning enbart med dem.
Samma som ovan.
Horlurar:
Samma som ovan.
'END'
Novel, signalen till allmen brainstorming och presentation av egna listforslag med prisjemforelser er avskjuten.
Oppna eld