Är på väg att at mig samman och försöka få till en studiodator, började fundera på detta för ca ett år sen men har inte kommit till skott än och behöver man ju ett ljudkort. Har tittat på Presonus Firestudio, Focusrite Saffire Pro 40 och Motu 8PRE. Vad tror ni om dessa Presonus levereras ju med en massa mjukvara vilket skulle passa bra, Focusrite har jag hört skall vara lite si och så med drivrutiner och Motu kortet verkar ju vara enklare med mindre in utgångar. Jag vill i alla fall ha 8 st balanserade XLR ingångar på kortet, några tips på vad man skall köpa för en budget på 5000-8000 kr?
macahan skrev:Vi har föregångaren till firestudio som hette/heter firepod. Det är ett riktigt bra ljudkort. Så det kan jag rekommendera.
Jag har också 2 st Firepod som jag är helnöjd med!
Jag har oxå 2st Presonus FP-10, tror det är samma som firepod, funkar helt klanderfritt o låter skitbra för dom pengarna. Dom har ju dessutom 8 mikpreamps i varje, vilket kanske är intressant om du inte har ett bra analogbord.
Köpte mig ZOOM S2t för några veckor sedan, och ett par
aktiva monitorer att använda vid pc´n.
Har ingen större erfarenhet av ljudkort men det låter bra
och dessutom ingår ZFX Plug-in och demo av Guitarrig 3.
Billigt 1695:- på 4Sounds.
guitarowner skrev:Köpte mig ZOOM S2t för några veckor sedan, och ett par
aktiva monitorer att använda vid pc´n.
Har ingen större erfarenhet av ljudkort men det låter bra
och dessutom ingår ZFX Plug-in och demo av Guitarrig 3.
Billigt 1695:- på 4Sounds.
...men busse vill ju ha 8 balanserade xlr in, den där har väl bara 2?
dereborn skrev:P.S. FP 10 brukar finnas för 3-4000 beggade!
Kollade lite och Tysken tar ju 4300 kr för ett nytt, då känns det ju som att man skall hitta ett beggat för runt 2500 kr för att det skall vara idé att köpa beggat.