Framsteg görs på mitt hemmastudio bygge! Nu undrar jag om någon kan tipsa om hyfsade monitorer till ett vettigt pris? Aktiva eller passiva, vilka är bäst?
Jag har ett par Fostex PM-2 (gamla modellen) som jag är jävligt nöjd med! Går att spela hur starkt som helst och samtidigt kunna köra närfältslyssning på ingen volym alls! Bra inställningsmöjligheter.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! TDHP
mitt tips är väll lite att häda, men i detta fall skulle jag kolla tidningen studios forum där det skrivits massor om detta ämne, personligen skulle jag rekomendera yammaha PS5 & PS3 tror jag de heter, själv köpte jag Roland monitorer som jag inte just nu kommer i håg namnet på, då dessa är helt okej att lyssna på musik i då jag inte mixar. Genlec är bra men ligger nog utan för din budget
sen om du inte sitter på en bra förstärkare att driva högtalrna med så sattsa på aktiva
TDHP skrev:Jag har ett par Fostex PM-2 (gamla modellen) som jag är jävligt nöjd med! Går att spela hur starkt som helst och samtidigt kunna köra närfältslyssning på ingen volym alls! Bra inställningsmöjligheter.
+1
Manne Basic XLR- Yamaha BBN5 - Fender precision - Fender Kingman - Squier Cklassic Vibe
Jazz, Hiwatt B40 köksstärkare.
Ashdown MAG300EVO II med Hartke VX115, Sunn 4x10. PrataBasdist nr 3, Boss SYB-5, Ampeg PF-500, TKS 212
Mitt tips är att försöka hitta en affär där du kan provlyssna olika system. Ta med några referensskivor du gillar och vässa öronen!
I prisklassen som passade min plånbok/kreditkort (ca 5000) fastnade jag för Yamaha HS80: http://www.halmenmusik.se/es/product/pr ... tid=180497