Gör man bort sig om man köpe den för 500 baloobas begagnad?
http://www.thomann.de/se/the_tbone_rb100.htm
Vad använder man bandmick till? Sång, gitarr? Rumsmik?
Pallar den bas månne?
T-Bone RB100 bandmikrofon
- Folxam
- Medlem+
T-Bone RB100 bandmikrofon
Senast ändrad av Folxam den fre feb 30, 2004 13:37, ändrad totalt 4545981732 gånger
- aleklint
- Medlem+
Bandmickar är ju nice, vet inte så mycket om den där just.
Brukar ha en mjuk topp med inte så mycket diskant, fyllig bas, vintagesound.
Är 8 karakteristik på den, så man kan få med lite rumsklang i soundet också, är väl mest om man har svaga instrument. Passar fint till det mesta, om man gillar det soundet. Funkar nog till bas, den har ju bra spl 148dB.
Brukar ha en mjuk topp med inte så mycket diskant, fyllig bas, vintagesound.
Är 8 karakteristik på den, så man kan få med lite rumsklang i soundet också, är väl mest om man har svaga instrument. Passar fint till det mesta, om man gillar det soundet. Funkar nog till bas, den har ju bra spl 148dB.
- Folxam
- Medlem+
Ok ...
Vi håller på att kasta ihop en repa/studio så allt billigt är bra nu ...
Denna micken var i ett paket med koss-lurar och en hörlursförstärkare så bara micken fungerar är jag nöjd!
Sen blir det väl till att skaffa lite SM57 och sånt där allround-crap men det ordnar sig med det där!
Är det nån som har erfarenhet av denna mick och tycker att den suger totalt så säg till!
Vi håller på att kasta ihop en repa/studio så allt billigt är bra nu ...
Denna micken var i ett paket med koss-lurar och en hörlursförstärkare så bara micken fungerar är jag nöjd!
Sen blir det väl till att skaffa lite SM57 och sånt där allround-crap men det ordnar sig med det där!

Är det nån som har erfarenhet av denna mick och tycker att den suger totalt så säg till!
Senast ändrad av Folxam den fre feb 30, 2004 13:37, ändrad totalt 4545981732 gånger
- fredrikr
- Medlem+
- Kontakt:
Om du köper den, var försiktig med den! Bandmikrofoner är mycket känsligare än andra mikrofoner.
Jag vet inget särskilt om den just den här men vanliga användningar är väl typ rum och sång. Använd puffskydd om du ska sjunga i den.
Karaktäristiskt för bandmikrofoner överhuvudtaget är ett vintageaktigt ljud med bra transientupptagning.
edit, jag vet inget om just den mikrofonen.
Jag vet inget särskilt om den just den här men vanliga användningar är väl typ rum och sång. Använd puffskydd om du ska sjunga i den.
Karaktäristiskt för bandmikrofoner överhuvudtaget är ett vintageaktigt ljud med bra transientupptagning.
edit, jag vet inget om just den mikrofonen.