Verkar lovande, halva priset mot förra, dessutom!

Har du uppgraderat än?aleklint skrev:Oj! Bra pris på det.. Jag blev sugen att uppgradera från logic 6 som jag har nu.. Å andra sidan är 6:an superstabil här.. Får se. Den där funktionen "multitake recording" verkar ju otroligt smidig.
Jajamen!basmartin skrev:Har du uppgraderat än?aleklint skrev:Oj! Bra pris på det.. Jag blev sugen att uppgradera från logic 6 som jag har nu.. Å andra sidan är 6:an superstabil här.. Får se. Den där funktionen "multitake recording" verkar ju otroligt smidig.
Sönt!aleklint skrev:Jajamen!basmartin skrev:Har du uppgraderat än?aleklint skrev:Oj! Bra pris på det.. Jag blev sugen att uppgradera från logic 6 som jag har nu.. Å andra sidan är 6:an superstabil här.. Får se. Den där funktionen "multitake recording" verkar ju otroligt smidig.
Kör Studio One free. Eller kör, satt och lekte med demon en hel del, som sedan övergick till gratisvarianten. Den är i sin tur ytterst begränsad, men använder den titt som tätt till postorderbasjobb. Mycket tack vare att programmet har lite slickare workflow. Man kommer snabbare igång än med Logic, iaf från defaultläge. Lite mer snabbjobbat överlag.joachime skrev:Kör du Studio One Artist?
Inte mycket som skiljer Producer från Artist, förutom stöd för tredjepartspluggar (VST/AU). Men den fetaste varianten (Professional) har ju lite extra lull-lull som impulsreverb, multibandspluggar, melodyne, mastringsverktyg och möjlighet att koppla in hårdvara i signalkedjan.
Oj! Det var snålt.basmartin skrev:Drummer-track är lysande, fast trist att baskaggarna inte har två olika samplingar för samma velocity. Låter rätt tråkigt när baskaggen gör dubbelslag.
Trist. Jag brukar använda den till att spela melodier. Vad mer har försvunnit?basmartin skrev:Tycker kanske inte det är så roligt när de tar bort funktioner, som t ex caps lock-keyboarden o lite annat, men annars verkar det bra.
Löser sig när man drar ut regionen som drummer spelar, så kan man in o peta i det sedan. Fast nu har jag hunnit bygga upp en låt sedan sist och nu stör jag mig inte lika mycket längre.joachime skrev:Tack för att du delar med dig. Har ännu inte installerat Logic X. Har bara en dator med som uppfyller systemkraven.Oj! Det var snålt.basmartin skrev:Drummer-track är lysande, fast trist att baskaggarna inte har två olika samplingar för samma velocity. Låter rätt tråkigt när baskaggen gör dubbelslag.
Trist. Jag brukar använda den till att spela melodier. Vad mer har försvunnit?[/quote]joachime skrev:Tycker kanske inte det är så roligt när de tar bort funktioner, som t ex caps lock-keyboarden o lite annat, men annars verkar det bra.
Det kändes inte så mycket när jag skrev det... Hade bra flyt. Tänk om man kunde spottat ur sig denna textmängden på så kort tid när man skriver uppsatser. Jäklar!joachime skrev:Wow! Tack för respons.
Lite glädjande med OS X 10.9 är att Logic rullar på mycket bättre. Försvann en del buggar också...joachime skrev:Nu har jag äntligen testat lite Logic X. Ingen early adopter precis.
Tycker Drummer fungerar förvånansvärt bra. Complex blir lätt lite för mycket, men det kanske är det osm är meningen.
Den nya basstärkaren gillar jag! Gillar upplägget med lajn och mick, som i Softubes Bass Amp Room. Lajnen kan både bli varm (lite överstyrd) och fet. Bra kompliment till stärkarna som går att få betydligt hårdare och klonkigare. Föredrar att ha det så. Klonkig lajn är bland det tråkigaste jag vet att jobba med.
Ja just det. Det rullar på rätt bra, även på en gammal 2,26 GHz Macbook core 2 duo med 4 GB ram.
Jag tror inte att det går, utan när du är klar med trumspåret så får du lägga ut det på en mjukvarukanal med ett "producer kit". Alltså dra eller kopiera regionen dit så blir det automatiskt en midi-region.eeakga skrev:Håller fortfarande på och lär mig Drummer, och fattar lite mer varje gång.
Men går det att få ut trummorna på separata kanaler i mixern? Har inte lyckats hitta det...