Hallå!
Har spelat in lite grejer och när jag ska spela upp dom så mute:ar spåren av sig själv. Vet inte riktigt vad det kan vara för fel... tog bort spåren och skulle lägga nya då mutar den på precis samma ställe.
hjälp!!
Cubase problem!
- Jeff
- Medlem+
Cubase problem!
No Parole from Rock 'n' Roll
- Duracell
- Medlem
Re: Cubase problem!
Har du lyckats automatisera en mute? Är det gröna R:et på spåret intryckt?Skepp87 skrev:Hallå!
Har spelat in lite grejer och när jag ska spela upp dom så mute:ar spåren av sig själv. Vet inte riktigt vad det kan vara för fel... tog bort spåren och skulle lägga nya då mutar den på precis samma ställe.
hjälp!!
Batterist och rörpulare, men trivs här ändå!
- Jeff
- Medlem+
Ja nu när du säger det, kan inte kolla nu för jag sitter på jobbet... men om det gröna R:et är intryckt är det bara att avmarkera det och så ska problemet vara löst?Duracell skrev:Har du lyckats automatisera en mute? Är det gröna R:et på spåret intryckt?Skepp87 skrev:Hallå!
hjälp!!

- Jeff
- Medlem+
Förlåt jag var fruktansvärt trött när jag skrev inlägget, hade svårt att formulera enkla meningarengson skrev:Du får berätta lite mer om hur du gör.
Är det hela spåren som tystnar?
Är det på särskilda ställen? Samma ställe?

- Duracell
- Medlem
Det gröna R:et (read) visar att du läser eventuell automation som kan ligga på spåret. Ska du inte använda automatiseringen så stäng av det. Va som är automatiserat kan du se genom att klicka på den lilla pilen i spåret.Skepp87 skrev:Ja nu när du säger det, kan inte kolla nu för jag sitter på jobbet... men om det gröna R:et är intryckt är det bara att avmarkera det och så ska problemet vara löst?Duracell skrev:Har du lyckats automatisera en mute? Är det gröna R:et på spåret intryckt?Skepp87 skrev:Hallå!
hjälp!!
Batterist och rörpulare, men trivs här ändå!
- Jeff
- Medlem+
Kanon! ska prova det, tack för svarDuracell skrev:Det gröna R:et (read) visar att du läser eventuell automation som kan ligga på spåret. Ska du inte använda automatiseringen så stäng av det. Va som är automatiserat kan du se genom att klicka på den lilla pilen i spåret.Skepp87 skrev:Ja nu när du säger det, kan inte kolla nu för jag sitter på jobbet... men om det gröna R:et är intryckt är det bara att avmarkera det och så ska problemet vara löst?Duracell skrev:Har du lyckats automatisera en mute? Är det gröna R:et på spåret intryckt?Skepp87 skrev:Hallå!
hjälp!!