Ett forum där användare laddar upp multitracks, öppet för vem som helst att ladda ner och mixa, antingen för att man tycker att det är kul, eller för att lära sig.
Det har även varit en mixtävling, där en skribent från tidningen Sound on Sound var domare. Jag vann för övrigt den tävlingen.
Ett forum där användare laddar upp multitracks, öppet för vem som helst att ladda ner och mixa, antingen för att man tycker att det är kul, eller för att lära sig.
Det har även varit en mixtävling, där en skribent från tidningen Sound on Sound var domare. Jag vann för övrigt den tävlingen.
Mycket nöje!
Kul! Och grattis! Den där sidan kände jag inte till.
På Peter Gabriels websida lägger dom ibland upp multitracks där folk får möjlighet att ge sig på låtar. Mer remix-tänk oftast men det kan vara kul ändå.
Vad behöver man för att komma igång med mixning egentligen? Jag har Cubase, bör jag använda det och behöver jag något mer? Jättestort plus om det går att sköta gratis!
the_great_alfonzo skrev:Vad behöver man för att komma igång med mixning egentligen? Jag har Cubase, bör jag använda det och behöver jag något mer? Jättestort plus om det går att sköta gratis!