Låter faktiskt helt kanon! Ojojojojojoj vilken skillnad det är att släppa ut ljudkorvarna ur datorn... Har ju tjackat en gammal LYREC kverttumsbandare oxå, och nu händer det grejor! Mixa genom det här bordet, ner på kvarttum som man styr in rätt bra med signal på...
"I'm too old for this shit"
HPD P bas, 2 st Roland Bass Cube, HPD fretless , EBS Microbass 2,
ART TubePac QSC USA400 , Fearful 15/6 .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50++
dereborn skrev:Låter faktiskt helt kanon! Ojojojojojoj vilken skillnad det är att släppa ut ljudkorvarna ur datorn... Har ju tjackat en gammal LYREC kverttumsbandare oxå, och nu händer det grejor! Mixa genom det här bordet, ner på kvarttum som man styr in rätt bra med signal på...
YES!
Soft! Analogt is the shit! Skulle också vilja ha analoga grejer.. Men, har varken plats eller pengar.
Har en rätt krallig PC som jag spelar in på, och editerar i etc. Men det låter så mycket bättre att mixa o processa analogt än med pluggar, och framförallt så låter det bättre att inte använda "flaskhalsen" i masterdelen i den digitala världen, utan att släppa ut alltihop i en analog summeringsmix.
Skillnaden är större än man tror!
dereborn skrev:Låter faktiskt helt kanon! Ojojojojojoj vilken skillnad det är att släppa ut ljudkorvarna ur datorn... Har ju tjackat en gammal LYREC kverttumsbandare oxå, och nu händer det grejor! Mixa genom det här bordet, ner på kvarttum som man styr in rätt bra med signal på...
YES!
Soft! Analogt is the shit! Skulle också vilja ha analoga grejer.. Men, har varken plats eller pengar.
24-kanals Soundtracs Project 8 inlinemixer med mätarbrygga: 11.000:- (säljer min gamla, mackie ONYX, för 13000...) Lyrecbandare 500:- (!)
SÅ himla dyrt är det inte, om man jämför med vad många lägger på en eller två mickar o preamps till sin i övrigt helt digitala studio...
(Eller på spelkonsoller o golfklubbor)
Ser bra ut! Jag ska meddela Hudiksvallskontoret om din existens och skicka priserna. Jag tror att verksamhetschefen uppskattar det, för idag sitter de bara med en sketen porta som enda inspelningsmöjlighet.
dereborn skrev: det låter så mycket bättre att mixa o processa analogt än med pluggar, och framförallt så låter det bättre att inte använda "flaskhalsen" i masterdelen i den digitala världen, utan att släppa ut alltihop i en analog summeringsmix.
dereborn skrev: det låter så mycket bättre att mixa o processa analogt än med pluggar, och framförallt så låter det bättre att inte använda "flaskhalsen" i masterdelen i den digitala världen, utan att släppa ut alltihop i en analog summeringsmix.
+1
+1
Musiken "limmar" lite bättre om man kör via ett bord. Det blir för transparent att bara mixa i datorn på ngt sätt. För lite smuts... Slutar med att man komprimerar sönder allting för att få lite liv....
MikeO skrev:Vi ska bara köra in en ny trummis, sen lastar vi husvagnen med instrument och kommer upp nån helg.
Grön ambulans Grön ambulans GRÖN AMBULANS!!! =)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
"I'm too old for this shit"
HPD P bas, 2 st Roland Bass Cube, HPD fretless , EBS Microbass 2,
ART TubePac QSC USA400 , Fearful 15/6 .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50++
Grattis Johan!
Nu saknas "bara" en kärra med 8 spår på 2" åsså är du hemma!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..