Trummaskin för övning hemma
- Rut66
- Medlem
Trummaskin för övning hemma
Hej.
Jag undrar om någon på forumet har bra tips på en enkel trummaskin eller motsvarande som funkar bra att öva till.
Nothing fancy, utan enklast tänkbara typ: välj stil/genre, tempo och kör. Skulle iofs vara kul om det fanns ngn form av "auto-fills" som funktion.[/b]
Jag undrar om någon på forumet har bra tips på en enkel trummaskin eller motsvarande som funkar bra att öva till.
Nothing fancy, utan enklast tänkbara typ: välj stil/genre, tempo och kör. Skulle iofs vara kul om det fanns ngn form av "auto-fills" som funktion.[/b]
Sandberg Ida Nielsen 5-Str, Sandberg California VM5, Windmill Windforce 5-str, "Bojsänket" (Svinbra HPD-jazz), Yamaha BB2000, Yamaha JB500R, Epiphone Zenith, Fender Precision Nate Mendel, Bach JB/MM, TKS1126 x2, Ibanez Promethean
- johnne
- Medlem+
ska du ha traditionell trummaskin köp en zoom.. billiga och enkla.. men du kanske skulle testa en BOSS loopstation.. den har enkla trumkomp och sen kan du ju latja me loopen och göra hela låtar.. askul är den
Fender Geddy Lee signature, Fender RoadWorn precision 50s ,Ampeg SVT3Pro Crate 2x15 , Roland MicroCube
Spriten räddade mig från sporten
Spriten räddade mig från sporten
- Mr Spock
- Medlem++
+1 på allt.johnne skrev:ska du ha traditionell trummaskin köp en zoom.. billiga och enkla.. men du kanske skulle testa en BOSS loopstation.. den har enkla trumkomp och sen kan du ju latja me loopen och göra hela låtar.. askul är den
Vill man vara märkvärdig och retro, kan man handla på Tradera och t ex köpa en Roland R-5 . Klippte min för ett par hundralappar.
A minute to learn - a lifetime to master. *S*
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet
Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet
Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
- Doningen
- Medlem+
-
- Medlem
Re: Trummaskin för övning hemma
Jag kör med en gammal Yamaha QY10 minisequencermojäng, eller trummaskinen i en Digitech multieffektpedal. Eller en tråkmetronom.Rut66 skrev:Jag undrar om någon på forumet har bra tips på en enkel trummaskin eller motsvarande som funkar bra att öva till.
- inber
- VIP medlem
Jag har en gammal Alesis HR-16 som jag gillar skarpt. En sån kostar nog inte många kronor begagnad. Om du har datorn kopplad till någon förstärkare så finns det även webbsidor med trummaskiner (alltså INTE loopar). Fanns ett tips här för ett par månader (?) sen.
Skriv som en klåpare om du vill uppfattas som en klåpare. Skriv gärna utan punkt och kommatecken, så har du minst en sak gemensam med den litterära celebriteten James Joyce - ingen orkar läsa vad du skrivit...
- peter_s
- Medlem++
Monkey Machine!inber skrev:Om du har datorn kopplad till någon förstärkare så finns det även webbsidor med trummaskiner (alltså INTE loopar). Fanns ett tips här för ett par månader (?) sen.
- inber
- VIP medlem
Japp, just den var det!peter_s skrev:Monkey Machine!inber skrev:Om du har datorn kopplad till någon förstärkare så finns det även webbsidor med trummaskiner (alltså INTE loopar). Fanns ett tips här för ett par månader (?) sen.

Skriv som en klåpare om du vill uppfattas som en klåpare. Skriv gärna utan punkt och kommatecken, så har du minst en sak gemensam med den litterära celebriteten James Joyce - ingen orkar läsa vad du skrivit...
- Rut66
- Medlem
Tusen tack för tipsen.
Monkey Machine! -Skitkul!
Här kan man bli sittandes ett tag.
Monkey Machine! -Skitkul!
Här kan man bli sittandes ett tag.
verkar intressant. Får ju onekligen en del "på köpet". Är det någon som har koll på skillnaden mellan B2 och B1?Zoom B2/B2.1u
Avser du den minsta pedalvarianten, och isåfall hur enkel är denna att handha?men du kanske skulle testa en BOSS loopstation..
Sandberg Ida Nielsen 5-Str, Sandberg California VM5, Windmill Windforce 5-str, "Bojsänket" (Svinbra HPD-jazz), Yamaha BB2000, Yamaha JB500R, Epiphone Zenith, Fender Precision Nate Mendel, Bach JB/MM, TKS1126 x2, Ibanez Promethean
- johnne
- Medlem+
- GandhiMK2
- Medlem++
Den här för helwitt!!! :
http://www.rinki.net/pekka/monkey/
http://www.rinki.net/pekka/monkey/
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
- Liten
- Hedersmedlem
Låt mig få leka djävulens advokat.. (OBS: Jag gillar väldigt LITE av vad Jeff Berlin gör normalt sett.)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9z6g7vBXboA[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9z6g7vBXboA[/youtube]