Satte mig i repan och tröck igång lite musik på måfå.
Hann igenom lite Jamiroquai, Dave Matthews Band, Eagles, Vintage Trouble, The Who och nån jobbig gospellåt innan jag tröttnade.
Tog väl ungefär 45 min att tröttna ur totalt....

Fast samtidigt, vad tråkigt det låter att det inte är kul att spela...
Tjoflöjt! Tack för det tipset!! En helt ny bekantskap som jag gillade starkt!blackparkas skrev: ↑tis 15 jan 2019, 11:51 … för första gången på.... En oändlighet.
Satte mig i repan och tröck igång lite musik på måfå.
... Vintage Trouble,
Nu var ju tanken mer att vara dryg mot Prakas än att vara seriös.fieldflower skrev: ↑ons 16 jan 2019, 09:42Fast samtidigt, vad tråkigt det låter att det inte är kul att spela...
Börja spela nåt mer instrument, i nån annan musikalisk vrå.
Och till slut hitta nån användning för det tillsammans med andra. Anspråkslöst och som nybörjare.
Dels blir musik per se roligare, och sedan blir basandet sannolikt roligare också.
Två av banden kör egen musik.
Faktiskt.Håcke skrev: ↑ons 16 jan 2019, 20:00 Ja, se dagens ungdom...
Nej, men på riktigt.
Gör det inte.
Livet är för kort för att göra sånt som man tycker är tråkigt.
Sälj halva bas-arsenalen och köp en grym skoter istället.
Eller en till hund.
Eller mys med familjen bara.
Ta vara på den tid du har.
Den tar slut alldeles för snabbt.
Vad kostar en Dual Showman idag ungefär?blackparkas skrev: ↑ons 16 jan 2019, 23:58Faktiskt.Håcke skrev: ↑ons 16 jan 2019, 20:00 Ja, se dagens ungdom...
Nej, men på riktigt.
Gör det inte.
Eller en till hund.
Sälja prylar är helt klart på tapeten.
Håller bara på att överväga vilka som får gå.
Har i skrivande stund typ 4-5 basar som jag har med tanke på att användas i metalbandet.
Som jag aldrig repar eller gör något med för tillfället. Folk köper hus, får barn osv...
Har en dyr låda för ändamålet, samt minst 2 skapliga toppar för mycket, borde sälja av 3 och komplettera M9:an med en D800.
Men... Så står man där och får en till replokal igen kanske... då vill man ju ha kvar Mesa 412:an....
Warwick Dolphin
Warwick Streamer LX5
Gibson Thunderbird 2010
Fender Aerodyne/Jazz-special bastarden
Rickenbacker 1979
Sunn 300T (jodå)
Sound City 120
Fender Dual Showman.
Skulle man sälja allt skulle det bli en fin sudd...
Jag köpte min för 5 lapp, men 6-6,5 är väl mer marknadsvärde.TDHP skrev: ↑tor 17 jan 2019, 11:20Vad kostar en Dual Showman idag ungefär?blackparkas skrev: ↑ons 16 jan 2019, 23:58Faktiskt.Håcke skrev: ↑ons 16 jan 2019, 20:00 Ja, se dagens ungdom...
Nej, men på riktigt.
Gör det inte.
Eller en till hund.
Har i skrivande stund typ 4-5 basar som jag har med tanke på att användas i metalbandet.
Som jag aldrig repar eller gör något med för tillfället. Folk köper hus, får barn osv...
Har en dyr låda för ändamålet, samt minst 2 skapliga toppar för mycket, borde sälja av 3 och komplettera M9:an med en D800.
Men... Så står man där och får en till replokal igen kanske... då vill man ju ha kvar Mesa 412:an....
Warwick Dolphin
Warwick Streamer LX5
Gibson Thunderbird 2010
Rickenbacker 1979
Sunn 300T (jodå)
Sound City 120
Fender Dual Showman.
Beror väl lite på, sett dem för allt mellan 6-12 senaste åren... Så runt 7-8 kanske där i krokarna.TDHP skrev: ↑tor 17 jan 2019, 11:20Vad kostar en Dual Showman idag ungefär?blackparkas skrev: ↑ons 16 jan 2019, 23:58Faktiskt.Håcke skrev: ↑ons 16 jan 2019, 20:00 Ja, se dagens ungdom...
Nej, men på riktigt.
Gör det inte.
Eller en till hund.
Warwick Dolphin
Warwick Streamer LX5
Gibson Thunderbird 2010
Rickenbacker 1979
Sunn 300T (jodå)
Sound City 120
Fender Dual Showman.
Har 7 av mina basar framme konstant. 5 på väggen och 2 i ställ.4001_cs skrev: ↑tor 17 jan 2019, 22:22 Man ska se till att ha instrument stående framme i vardagsrummet m.fl. ställen. Då blir det att man sitter och spelar oförstärkt framför TV:n eller nåt. Man slipper plocka fram instrumentet ur caset, stämma, joxa med kablar o.s.v. Då blir det betydligt jobbigare.
Ja fast samtidigt.Håcke skrev: ↑tor 17 jan 2019, 08:31 Poängen var ju att sluta göra sånt som man tycker är tråkigt, inte att du måste sälja grejer.
Många av dom där grejerna är säkert sånt som du gillar och mår bra av att ha.
Men ägna inte tid åt att göra sånt som bara bränner en massa tid och kraft om det inte ger dig något.
Varför spelar vi bas egentligen?