Fender Marcus Miller Jazz bas, finns det möjligen någon som kan tänka sig att avyttra en sådan? Helst en vit fyra eller femma, men tbh är alla modeller välkommna!
PM’a gärna så får jag en mailnotifiering, ska försöka få till samma med ev svar i tråden. Tänker att detta antagligen kan ta sitt lilla tag att få napp på… Att ännu en gång ha en MM Jazz står dock konstant på fixa-till-gamla-misstag listan, så please hör av er även om det inte är aug 2022 när du läser detta.
Känner du nån som har en som bara står kanske? Eller rent av har en själv som du kan tänka dig att skiljas ifrån?
gunbil skrev: ↑lör 20 aug 2022, 08:29
Finns en 5:a på Musikbörsen i Västerås för 4995kr, går säkert att pruta på. Snacka med Jörgen
Wow, tack för tipset, ska kolla upp det!
Priset får mig dock att misstänka att det kanske kan vara en Sire Marcus Miller femma? Har en Sire MM fyra som är otroligt nice, Sire generellt verkar vara helt fantastiska!
Av nostalgiskäl är det Fenders MM modell jag letar efter, och dom verkar bli allt svårare att hitta.
Är du sugen på att montera ihop själv, så har detta företaget Miller-mallar https://guitarandbassbuilds.com
Oklart hur gärna de gör en hals med blocks.
Jag har precis beställt en Miller-bas av dem, fast al och rosewood och utan det fula plektrumskyddet. Alltså en vanlig 5-strängad jazzbas, fast med 70s stallmick.
theLopp skrev: ↑lör 27 aug 2022, 14:13
Jag lyckades efter många års letande hitta denna. Om jag lyckas få tag i en i natur så får du gärna köpa min men det kan nog ta lite tid…
[IMG MM Fender-femma OW /IMG]
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ooh, undrar om det kan vara min gamla som jag köpte i USA? Den gick vidare till nån inom forumet, men sen vet jag inget om den och det var nog ca 10 år sen jag sålde den.
Hursomelst, fantastiska jazzfemmor Miller-basarna! Jag är till 100% intresserad av din ifall du hittar en likadan i natur eller av nån annan anledning kan tänka dig att gå skiljda vägar från din. Stort tack för att du postade i tråden!
basmartin skrev: ↑fre 26 aug 2022, 21:43
Är du sugen på att montera ihop själv, så har detta företaget Miller-mallar https://guitarandbassbuilds.com
Jag har precis beställt en Miller-bas av dem, fast al och rosewood och utan det fula plektrumskyddet. Alltså en vanlig 5-strängad jazzbas, fast med 70s stallmick.
En verklig smyg-Miller jazz med andra ord, även om 70-tals placeringen av stallmicken antagligen är en viktig skillnad vs andra jazzar!
Sälj hellre din sunburst-femma till mig! Förstår dock på hur ofta du gigar den att det är mindre sannolikt. Saker kan ju ändras framöver med nya favoritbasar, så hör gärna gärna av dig om din MM Jazzfemma vill flytta till Uppsala.
Stort tack för länken, ser ut att gå att bygga ihop det mesta där - ska bli spännande att se och höra din!
basmartin skrev: ↑fre 26 aug 2022, 21:43
En verklig smyg-Miller jazz med andra ord, även om 70-tals placeringen av stallmicken antagligen är en viktig skillnad vs andra jazzar!
Sälj hellre din sunburst-femma till mig! Förstår dock på hur ofta du gigar den att det är mindre sannolikt. Saker kan ju ändras framöver med nya favoritbasar, så hör gärna gärna av dig om din MM Jazzfemma vill flytta till Uppsala.
Stort tack för länken, ser ut att gå att bygga ihop det mesta där - ska bli spännande att se och höra din!
Hehe, har ingen anledning att sälja den och nu börjar den ju få massa mojo, så lika bra att behålla.